AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 04:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 44 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ny Pontiac i Halden :)
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 14:59 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 18:05
Innlegg: 136
Bosted: Halden
Ser det er masse Halden-folk her, så jeg får vel hive meg på jeg også.

Har nylig importert en 1969 Pontiac Custom S convertible. Bilen kommer fra Florida, men er bortimot helt rustfri(!). Kjøpte den som LeMans, men fant senere ut av det var en Custom S. Litt artig, for Custom S er kun laget i 1969 og i kun 2379 ex. i conv. (etter det jeg har lest).

Sitter en 350 "YU"-motor i den på 265 HK og en TH350. Bilen er orginal bortsett fra "ettermontert" 4-portsinnsug, ny forgasser(Edelbrock 1405) og noe motorkrom. Pen i lakk, krom og interiør.

Har dessverre ikke skilter på den ennå, siden ett eller annet postvesen har surra bort titlen. Håper på en snarlig løsning på dette da!

Begynner med 3 bilder...

Så..hva syns folk da?


Vedlegg:
Pontiac001.jpg
Pontiac001.jpg [ 95.41 KiB | Vist 6243 ganger ]
Filkommentar: Hjemme foran garasjen...
Pontiac004.jpg
Pontiac004.jpg [ 114.22 KiB | Vist 6243 ganger ]
Filkommentar: Bilde tatt i Florida
Pontiac015.jpg
Pontiac015.jpg [ 114.61 KiB | Vist 6243 ganger ]


Sist endret av 19Pontiac69 den Fre 28. Sep 2007 20:49, endret 4 ganger.
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 15:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 11. Mai 2007 19:06
Innlegg: 2353
Bosted: Rørvik i vikna\ 16 mil nord for Namsos -16 mil sør for Brønnøysund
Kan ikke si noe annet enn gratulerer med steikfin bil :D
Har du noen planer for den, eller blir den som den er?

alfaalfa

_________________
alfa

-= 57chevrolet Belair =-
-= 76 Chevrolet Corvette =-
-= 57 Cadillac sedan Deville =-
-= 66 chevrolet Nova =-
-= 96 Chrysler grand voyager=-
viewtopic.php?f=3&t=1809&start=1275


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 16:26 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Så ut som en veldig fin bil det der :lol:
Og velkommen til forumet 8)

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 16:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Mulig jeg husker litt feil nå , men 350 var vel option på custom. Ser ut som en helt grei og ryddig bil det der. Den får du mye glede av.
Får håpe titlen dukker opp,


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: 69
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 17:37 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 05. Sep 2007 20:13
Innlegg: 172
Bosted: halden
så deg faktisk her om dagen du var ute å kjørte.. så pen ut den..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 17:49 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 18:05
Innlegg: 136
Bosted: Halden
Roar skrev:
Mulig jeg husker litt feil nå , men 350 var vel option på custom. Ser ut som en helt grei og ryddig bil det der. Den får du mye glede av.
Får håpe titlen dukker opp,


Ikke sikker på dette Roar. Du vet mer om Pontiac enn meg, men det går det vel an å snoke seg fram til....

Edit: Snoka litt og fant ut at 350/2BBL var factory-option, så da er sikkert 4 BBL det også.


Nå ser du ihvertfall på hvilken bil bakfjørene du solgte meg sitter montert på :D


Sist endret av 19Pontiac69 den Man 10. Sep 2007 17:53, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 17:51 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 18:05
Innlegg: 136
Bosted: Halden
Vi har planer om å beholde den som den er, men litt småtteri blir det nok.

Nutte123: Da så du den nok den 29/8 for det var sist det var skilter på den. Så deg (i altfor høy fart :D ) fare forbi her en dag... Bilen står i samme gata som formann i amcar-klubben i Halden.

Takker for positiv respons!


Sist endret av 19Pontiac69 den Man 10. Sep 2007 19:28, endret 1 gang

Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 18:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Velkommen, ser fin ut den. :)

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 18:56 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 13. Des 2006 19:12
Innlegg: 263
Bosted: Halden
TØFF BIL! Begynner å bli endel 68-69 Pontiac A-body i Halden nå gitt! \:D/

_________________
1966 Impala
--------------------------------------------
Caroline & The Treats (bandet mitt) på Facebook


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 19:02 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 18:05
Innlegg: 136
Bosted: Halden
Det går jo forholdsvis mye Chevelle, Mustang etc. og da er det litt moro med en bil "ikke alle andre har" selv om det begynner å bli noen av disse også.

Gir bilen en runde med oljebehandling nå, så jeg får begi meg tilbake til det...

PS! Black Betty har jeg fått med meg. Fått deg vinterplass til den eller?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 19:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
gratulerer med flott bil, får vel dra mit korpus til halden en dag, og kigge biler! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 19:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 18:05
Innlegg: 136
Bosted: Halden
Takker!

Det begynner vel å roe seg litt her i byen nå. Er nok bedre om du sparer den turen til våren da "glisa" begynner å titte ut av garasjeportene igjen:D


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 19:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:) gratuler med ny bil ja , såg temmelig strøken ut den da 8)

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 20:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 01. Apr 2006 22:40
Innlegg: 62
Bosted: Halden
Jeg for henge meg på å gratulere med ny bil i byen


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2007 21:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 13. Des 2006 19:12
Innlegg: 263
Bosted: Halden
19Pontiac69 skrev:
Fått deg vinterplass til den eller?


Jobber med saken... Skulle jo aller helst hatt en plass i Halden/Tistedal... Skrik ut hvis du hører om noe...! :D

_________________
1966 Impala
--------------------------------------------
Caroline & The Treats (bandet mitt) på Facebook


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 44 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support