Hei folkens!
En ny lyd har dukket opp.
Det er en slags gnisselyd når mellomakselen roterer. Høres ut som det kommer fra fremkant av akselen. Forsterker seg litt ved belastning. Forsvinner når hastigheten øker. Høres ikke ut som metal mot metall.
Fremme på mellomakselen der den forsvinner inn i gearkassa er det en slags gummimuffe eller hva jeg skal kalle det.
Bilen er en Chevrolet Astro'95 modell som har gått 162000km. Nesten aldri tungt lastet.
Finner ikke noe smørenipler på mellomakselkryssene..?
Gearkassa har korrekt oljenivå og oppfører seg helt fint.
Er det kryssene som er utslitt? Synes liksom det gnisser litt vel mye til at det er krysset som lager lyden. Pinjongvinkelen er tross alt svært liten, så krysset beveger seg jo minimalt pr omdreining...?
Andre forslag?