AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 14:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 473 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 32  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2012 13:15 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Er bare lekre de her !! =D>

Da er det bare å få den på veien og vise fram findama !! :-)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2012 13:41 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Takk takk. :) Bare synd det har regnet sammenhengende siden skiltene kom på... Med unntak av etpar timer mandag kveld, hvor vi fikk oss en kosekveldstur... 8)

Som en kompis sa som satt på: "TØFFT! Det går ikke an å snakke i telefonen i motbakker..." =D> =D> =D>

Nå MÅ jeg bare få skrot-Jeepen min på veien igjen snart, så hun slipper å stå ute i regnet... :/

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2012 15:58 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hvor er det blitt av Ramchargeren? Barracudaen er fin den altså, men savner den gule geita ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2012 16:54 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

:) Den står på fjernlager itv desverre... I påvente av at jeg skulle få skiltene på Barracudaen. Så må jeg bare få skrudd sammen Jeepen min, SÅ kan Lille Kylling også få litt etterlengtet pleie... :) Som et plaster på såret for Dodgy har jeg tenkt å spandere på den en komplett gearkasseoverhaling når jeg først har den ute, og ikke bare bytte inntakslageret.

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 17. Aug 2012 17:31 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Vel, da er Jeepen kjørbar på et vis. Noe krøll med tenningslåsen enda, så må av med batteripolen når jeg parkerer. Men det betyr at Barracudaen endelig kan få stå tørt og trygt.
Bilde
Dvs... Her i Tromsø bygger alle så sinnssykt smått. Så jeg rygger bilen så langt inn i garasjen som jeg tør. Så setter jeg den i N, og puffer den de siste tommene som skal til, til støtfangeren stopper forsiktig mot ei tynn treplate jeg har trekt med filt. Så går garasjedøra igjen med minst mulig margin... :D

Har sett at vinduspakningene/skrapelistene på bilen var helt fraværende. Dette betyr at jeg har hatt ei glipe på nesten 1cm mellom dørblad og vindu de få gangene den har blitt stående ute uten overtrekk. Etter endel søking på nettet fant jeg ut at jeg kunne få tak på komplett sett med vinduspakninger til rundt 500usd. Så det har jeg ikke hevet meg over enda.

Men innerst i garasjen fant jeg et sett med skrapelister jeg har bestilt til Dodgen: Og de passer NESTEN!

Bilde
Her er bilde av det bakerste festehullet til lista. Når jeg tok ut de gamle, opprusta klipsene så jeg at de var HELT like de som sto på Dodge-lista, bare litt tettere. Dermed måtte jeg plukke av etpar klips, og flytte det aller bakerste litt, så passet det fint!

Bilde
Modifisert list, klar for montering. Bare 3 klips, mot 5 på lista. Originalt skal bilen ha 7 klips, men det får bli med tiden.

Bilde
Vinduslista montert, og åpninga mellom dør og vindu tettet!

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 19. Aug 2012 14:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Har hatt noe "klikking" i forstillinga på Barracudaen. Etter litt forsking viser det seg at det er selve støtdemperne fremme som hadde slakk i foringene inn mot innerskjermen. I påvente av nye dempere hadde jeg noen støtdemperforinger som jeg hadde mellom de originale foringene og stoppskiven på støtdemperpinnen. Ikke en permanent løsning, men en løsning :) Og all klikking forsvant!

I tillegg holder jeg på å få festet skiltene "permanent", med kromramme fra ebay og ikke den midlertidige patenten med patentbånd... :oops:
Bilde

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 20. Aug 2012 21:16 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Morsomt... :) Fant denne på finn.no. Må ha linken hvis jeg skulle finne på å selge min en gang i fremtiden. :D
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=36662945
Slant6, ikke Formula S, men ellers veldig sammenlignbare biler. :)

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 21. Aug 2012 09:57 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Garasjemulighetene her i byen suger. Jeg surfer jevnlig innom boligannonser, men skal jeg kjøpe noe må det være minimum 4 garasjeplasser for at jeg skal trives på permanent basis. Det finnes ikke her for under 6-7 millioner, eller med tre kvarter reisevei til jobb. :|

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 09. Sep 2012 11:05 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

challenger skrev:
Garasjemulighetene her i byen suger. Jeg surfer jevnlig innom boligannonser, men skal jeg kjøpe noe må det være minimum 4 garasjeplasser for at jeg skal trives på permanent basis. Det finnes ikke her for under 6-7 millioner, eller med tre kvarter reisevei til jobb. :|

Helt enig i det... Jeg er så heldig at jeg er oppvokst 10 mil utav byen på et småbruk, og siden det er nedlagt har jeg fått lov å innrede 1/3 av 1.etg i gammel-fjøsen til garasje... :) Litt støvete pga gammelt høy og slikt, men VELDIG tørt og fint... :) Og frøkna står jo uansett inder trekk hele vinteren. Til uka ser jeg det er meldt bra vær, så da skal hun nok inn i vinterdvale igjen... :?

Har hatt noe "klikking" i forstillinga på Barracudaen, og det viste seg at det var slakk i innfestinga til støtdemperne fremme til innerskjermen. Har fått fikset det midlertidig med et sett ekstra foringer på festepinnen, men det er ingen permanent løsning. Så i løpet av den siste uka har jeg gått amokk på www.rockauto.com, www.summitracing.com, www.jeep4x4center.com og ebay, så nå ligget det 15! bookinger inne hos www.jetcarrier.com... =D> =D> =D>

Jeg nevner i fleng: Nye støtdempere all around, nytt 14" chrome luftfilter til begge 8'erne (i dag har jeg 10" filter med 14" "kinahatt" på Barracudaen, og lukket filter på Dodgen), skrapelister til vinduene på Jeep og Dodge, lås til bakluka på Dodgen, ny tenningslås til Jeepen, nye sensorer, nye brytere, nye filtere, bremsedeler til jeg skal bygge om til 2-krets på Barracudaen, batteribrett til Barracudaen, + + + +...

Utrolig hvor mye du får for 400$, men så har jeg jo 3 biler som trenger kjærlighet da... :) Her gledes... =D>

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 10. Sep 2012 13:17 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Da er sommeren definitivt over for i år... :(
Bilde
I dag var siste mulighet å få den inn under tak før i oktober, og da det ikke finnes vinterhjul til slike biler fant jeg det tryggest å kjøre den inn nå.

Bilde
Vi sees om 6 mnd...

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 30. Sep 2012 22:29 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Etter en laaang sommer med intensiv skruing på Jeepen min, hart jeg nå fått denne i brukanes stand. Det betyr at det er på tide å få forbarme seg over Dodgen min igjen, som desverre har stått utendørs hele sommeren for å ikke sperre innkjøringa til garasjeanlegget til de andre bilene i garasjen. Men nå er høsten kommet til Tromsø, det betyr at de andre bilene er kommet inn på vinterlagring. Da var det på tide å få Dodgy også inn i varmen, så jeg kan komme i gang med å skru.

Garasjen ligger di toppen av en bakke, og det kan jo være en prøvelse når den står uten mellomakslinger og gearkasse. Men man er da ikke tapt bak en garasjedør, så da var det bare å få ølaget meg et tauestag. Og det kan jeg si, har du noen gang vært på slep med stag, blir tau aldri det samme igjen! Når slepebilen begynner å bremse blir bil nr. 2 automatisk bremset pent ned, uten at sjåføren trenger å sitte med nesa i frontruta og puls på 197. Pluss at det blir merkbart mye mindre nøkking og napping mellom bilene, da jeg har ca. 10cm med slakk mellom bilene. Og best av alt, du kan bruke det til å skyve, og ikke bare til å trekke... =D>

Bilde

Dermed er jeg klar til nok en vinterdag... 8)
Bilde

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2012 18:36 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Ah endelig. Den gule geita igjen :) Leste forøvrig skrivefeilen "ølaget", som "øl-laget" og jeg så for meg en bøling halvfulle nordlendinger dytte en Dodge opp en bakke. Hvorfor ikke? :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2012 19:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Lekresmekre biler... God dvale! Jeg niholder på tanken om at jeg skal ut på veien med bilen noen siste ganger før frosten kommer, får se hva som kommer først, frosten eller dynamoen i posten (rimer litt jeg, passer bra nå som det begynner å bli kaldt, å så morsom ikveld!).
Synes ikke det hørtes så sannsynlig ut med en bøling halvfulle nordlendinger som dytter en Dodge opp en bakke... De pleier vel som regel å være skitfulle? :lol:

El Camino '73

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2012 20:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

MI87 skrev:
Synes ikke det hørtes så sannsynlig ut med en bøling halvfulle nordlendinger som dytter en Dodge opp en bakke... De pleier vel som regel å være skitfulle? :lol:

Hehe, så sant så sant. Jeg bare følte for å moderere meg selv litt ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 02. Okt 2012 20:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hehe, ser den... Men tør ikke ha med meg en bunch halvfulle kompiser på dette oppdraget, da døra er 15cm breiere enn bilen når speilene er slått inn... :D Men morsomt kunne vi sikkert hatt det... 8)

Men her oppe har jeg allerede skrapt is av bilruta flere ganger... :(

1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 473 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 32  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support