AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 00:10

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 09. Okt 2010 03:15 
Avlogget
Get going
Get going

Hei

Er det noen her inne som har en Dodge Durango som er nedregistrert for førekortklasse B? Vi ringte til Elverum Trafikkstasjon for å sjekke mulighetene for dette og fikk beskjed om å ta kontakt med importør for å få dokumentasjon på hva som måtte gjøres. Det viste seg at det var ikke enkelt... Det er ingen importør for Dodge lenger i Norge fikk jeg beskjed om!!!

Hvis jeg kan vise til en bil av samme årsmodell og type som vi skal nedregistrere, da kan det hjelpe oss godt på vei...

Så, er det noen her inne som har en Dodge Durango SLT 4,7l V8 2000 årsmodell som er nedregistrert?
Eller er det noen som kan fortelle oss hvordan vi skal få dette til?

1983 Pontiac Trans Am Daytona 5,0l V8 // Prosjekt som vurderes solgt

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Okt 2010 15:46 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Ingen importør? Høres rart ut. Nardo bil her i Trheim selger iallefall Dodge: http://www.nardobil.no/dodge.aspx?id=2

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 10. Okt 2010 19:07 
Avlogget
Get going
Get going

Tror det bare er å glemme da våre kjære venner hos toll og avgift ikke lenger godtar papierer fra importør.
Dette er takket være mye triksing mad vektpapirer fra diverse importører tidligere... :cry:

'09 Formula Offroad - LS3 Turbo

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 15. Okt 2010 17:52 
Avlogget
Get going
Get going

Har da fått svar i fra trafikketaten. Hvis jeg kan vise til en Dodge Durango som er registrert på grønne skilter eller en som er nedregistrert med navnet A.I. TRUCKMASTER. Da skal de kunne hjelpe meg med å få min registrert.... #-o

Men å hjelpe meg å finne en sånn bil, det kan de ikke gjøre... Så her er en oppfordring til alle dere på forumet.

[-o< [-o< Hjelp meg å finne den Durangoen som går på grønne skilter i Oslo området! Den er observert et par ganger, men ingen har klart å få skrevet ned skiltnummeret... [-o< [-o<

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 15. Okt 2010 19:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Eg har også sett Durango på grønne skilter, men vil Trafikkstasjonen godta dèt - foruten viss det er ein A.I. Truckmaster på grønne skilter? Viss det er tilfelle så burde dei kunne godta at du viser til kva som helst 1. generasjon Durango som per idag er registrert under 3.500 kg totalvekt, men som personbil, også.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 17. Okt 2010 00:51 
Avlogget
Get going
Get going

Samarbeid er ikke skrevet ned i dems arbeidsinnstruks. Jeg må finne de bilene selv og få eierene til å få kopier av godkjenningspapirene for så å levere inn en skriftlig søknad på at dette er en tilsvarende bil og ønsker nedregistrering...

IKKE lettvindt nei! Bare bullshit spår du meg. Men det er bare en plass jeg har møtt såpass velvilje og håper at de ikke konfronterer med andre stasjoner...

Så, det er eneste mulighet jeg har. Jeg må finne en Durango som er nedregistrert eller på grønne skilter...

INGEN SOM KAN HJELPE DA?
[-o< [-o< [-o<

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Okt 2010 01:55 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

1. generasjon Durango finnes som varebil kl. 1 på kvite skilter også. Det ser ut som det er knipt inn litt på avgiftskronene når denne blei førstegangsregga, ellers så var det satt inn ein gammal Blazermotor i den. Spesielt #-o

Vedlegg:
Untitled-2.jpg
Untitled-2.jpg [ 65.65 KiB | Vist 13072 ganger ]
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg [ 69.8 KiB | Vist 13072 ganger ]
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Okt 2010 19:17 
Avlogget
Get going
Get going

Virker på meg som om den du har sett på her er en Durango med 4,3l V6????? Er det mulig da? De må da ha sett om det er en V6 eller V8 i den på førstegangsregistreringen??

Dette er tatt ut i fra mitt vognkort:

Merke: A.I Truckmaster Okenos Durango
Regnr.: JU76213
Reg. første gang: 25/5-2000
Egenvekt: 2240kg (uten fører på 75kg)
Tillatt Totalvekt: 3510kg
Kjøretøygruppe: N2 /321 Lastebil (med lukket godsrom)
Godkjent fir LPG-Drift 140552004(081)

Så jeg har en Dodge Durango som er tatt inn som en A.I. Truckmaster Okenos Durango. Hvordan i alle dager dette har foregått er meg et mysterium. A.I. Truckmaster Okenos er ikke et bilmerke, heller ikke en bilfabrikant. Alt er bare juks og dette har norske myndigheter godtatt???? Det er ingen tvil om at jeg har en Dodge, det stemmer i følge chassinr. på bilen. Og hvorfor da Trafikkstasjonene her i Norge nå da ikke godtar papirer fra Dodge, er meg helt ubegripelig!

Det eneste som burde ordnes her og som jeg mener er helt forsvarlig, det er at de skriver ned lasteevne med 11 kg. Da blir tillatt totalvekt 3499 kg. Hvorfor i all verden skal bilen bygges om for at dette skal kunne la seg gjøre? Nei det fatter ikke jeg. Er vel ikke noen risiko og kjøre med 11 kg mindre last?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Okt 2010 10:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jeg har selv hatt en Dodge Durango 99-modell. (lett lastebil) Jeg har aldri sett 98-03 modeller på grønne skilter, verken på veien eller på FINN (har fulgt med på Durangoer til salgs i årevis)

Har du tatt kontakt med Amcar? De har vel muligens tilgang til motorvognregisteret? Forøvrig ville jeg tatt kontakt med Bergheim, de er jo forhandlere for Dodge/Jeep. De har dessuten erfaring med ombygging av Tahoer til varebiler...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 21. Okt 2010 11:36 
Avlogget
Get going
Get going

Pr. dags dato, finnes det ingen importør/forhandler i Norge som selger Dodge. Dette har jeg fra Norcar selv. Eksportør har sagt opp ALLE avtaler for forhandlere. Dette betyr at jeg kan ikke motta noen dokumenter fra såkalt importør i norge.

Det er sett to ulike biler i Oslo -98 til -03 modeller på grønne skilter. Det er også registrert noen på hvite skilter som stasjonsvogner også. De er ikke ombygd men nysolgt etter som jeg har fått vite... Men det spiller ingen rolle. Kan bruke papirene som dokumentasjon på SØKNAD om ombygging til førekortklasse B. Jeg må da bevise at det er tuklet med bilens orginale laseverdier i forhold til de som er registrert i Norge som Dodge eller A.I. Truckmaster ved nyregistreringen...

Når det gjelder Tahoe, er dette også gjørt. Da er orginaltaggen i døra dekket til så man ikke ser hvilken lasteevne den har orginalt. En jeg har snakket med, fikk frem teksten på denne taggen og søkte om nedregistrering i følge bilens orginale tagg i døra. Dokumenterte da dette med å vise til en annen Tahoe som hadde samme verdier i vognkortet og bilder av orginaltaggen i døra. Og da ble den godkjent med en gang...

Jeg kan ikke troppe opp på en trafikkstasjon og forlange min bil registrert ned, jeg skal søke om å få bygge den om i tilsvarende stand som de som allerede er registrert som dette. Dette er ikke forsøkt tidligere etter som jeg forstår, men det er et EU-direktiv som gjør at jeg muligens kan få dette til...

På min bil er det ikke mulig å lese hva som har stått på den orginale taggen i døra, den er alt for mye skadet og det meste er borte...

Det er fullt lovlig å bygge om biler i norge, hvis man kan dokumentere sikkerheten!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 20. Jul 2012 22:13 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ta kontakt med Johnny på http://www.autonova.no/å
Han fikser papirer på Truckmaster når det gjelder nedregging

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Jul 2012 03:48 
Avlogget
Get going
Get going

Desmo skrev:
Ta kontakt med Johnny på http://www.autonova.no/å
Han fikser papirer på Truckmaster når det gjelder nedregging

Dette har jeg ingen tro på, de nekter å la deg omregistrere en Durango ned til klasse B. De vil ha en fysisk ombygging som skal dokumenteres i fra importør. De godtar ikke noen dokumentasjon i fra Dodge i USA da bilen er en Truckmaster!

Prøvda elle mulige vinklinger på min, men fikk bare avslag da jeg ikke kunne gjøre en fysisk ombygging. Selv om det sto Dodge på min bil så sto det truckmaster i vognkortet!

De godtok heller ikke skriv i fra USA på at Dodge mente at det var uforsvarlig å laste en Durango 2000 modell over 35oo kg og heller ikke at de mente bilen ikke kunne trekke tilhenger større enn 2500kg heller! De svarte meg at hvis de bilene var svindlet inn på falske papirer, da fikk jeg bevise dette og at de så helst at jeg leverte inn skiltene under saksbehandlingen...

solgte bilen og ga opp til slutt! Mange som tror at dette går, men enda ikke møtt en eneste som har fått dette til på en Truckmaster Okenos i nyere tid!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Jul 2012 13:28 
Avlogget
Get going
Get going

Vil bare anbefale deg å holde deg langt unna Elverum trafikkstasjon. Reis heller til Gjøvik. Elverum er muligens en av de verste når det gjelder sånne type ting. Skulle registrere en dønn strøken 70 Corvette LT1 der for noen år siden (kamerat), pga. fult på Gjøvik tok han den til Elverum for å få skilter. Da fikk han mangel på manglende varseltrekant, manglende refleksvest, rust (det var ikke rust, men lakk som ikke var helt godt påført) i festet til radiatoren, uorginal eksos (som var helt original fra fabrikken....) og mangel på bilbelter (som også var der). Han skreiv klagebrev og fikk lov til å ta etterkontrollen på Gjøvik. Der lo de godt når de tok bilde av refleksvesten og varseltrekanten. Bilen var ellers helt lik som da den ble vist på Elveurm. Den fikk skilt med en gang på Gjøvik.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 21. Jul 2012 18:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Jo takk.
Har vært på Elverum trafikkstasjon 1 gang. Skulle ha prøveskilt til Camaro'en som jeg skulle hente på Drmmen bilhavn. Nebbedama i skranken ville ikke gi prøveskilt til bil som ikke var registrert i Norge før (!). Etter lang argumentasjon fra min side, endra hun det til at bilen ikke var tolla inn enda.
Da jeg tilslutt ba om navnet hennes, og sa at jeg skulle lage klagesak på henne, ga hun seg.

Noe HELT annet var det på Orkanger trafikkstasjon. Bra service og meget hyggelige folk. Skulle tro de var fra 2 forskjellige planeter.

Denne Truckmastersaken, har ikke den vært oppe i Amcar for en stund siden?

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 06. Aug 2013 23:40 
Avlogget
Rookie
Rookie

Hei. spørrsmål ang denne tråden, har det noen gang gått gjennom å registere ned et kjøretøy i norge som følge av at noen andre har fått det til? Jeg har en Truckmaster durango som jeg kunne få dokumenter til fra Autonova. men etter at dette var bestilt fikk jeg en kontra fordi denne bilen som jeg har har vært innom i Litauen på vei fra Truckmaster i Canada. lurer på om jeg kan få søke ulvene om nedklassing grunnet tilsvarende biler har blitt det tidligere..

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet