AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 13. Sep 2026 09:42

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 00:33 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

skal å se på denne imorgen: autodbkode: 1476850

ser jo det står at det er rust i dører og rundt stor vinduet bak. da jeg både kan og enda har motet oppe for rustsveising ser jeg ikke på dette som noe problem. men kjøper ikke før jeg har sett på bilen og virkelig ser HVA det er for noe.

det jeg mest lurer på er. hvor får man kjøpt deler til den til hyggelig pris?

ser at fjærer forran og bak må byttes. demper og fjører står vell hver for seg slik som de bruker på gammel amcar? er det bladfjører eller sprial forran og bak?

og siden det står 5 liter med 250 hk? er det originalt? går dem helt okei? eller... hvordan er forbruk?

noen som vet pris ca på fjører og eksosanlegg til den og hvor? osv osv..

hadde jo blitt en billig amcar da. har en kompis som alt mulig mann. veldig flink med lakksprøyta. hadde lett fådd han til å lakke bilen for noen tusen kroner. såå...

hva tror dere? drit eller bra utgangspunkt?

liker tips!!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 00:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

5 litern er vell en 305 cu...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 00:40 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

smser litt med eieren nå han sier det er en 301 som er borret opp til 327... og en 3 trinns kasse i den. hvilken kasse er det?

og det har gått hardest utover c og d stole ved vinduet når det gjelder rust sier han

står en 615 4 porter holley på den

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 01:00 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Ser ut som et greit utgangspunkt,og når du hadde en kompis som var veldig handy.så får dere sikkert en bra bil av den.det viktigste var jo at ramma var veldig bra,så jeg synes du bare skal gå for den.kjøpte nettopp fram fjærer på min og det kom på sånn ca 1200,- men jeg har malibu da men de er veldig like.kan godt hende at den pontiacen er en g-body :-) isafall så vil det passe deler ifra malibu,og Oldsmobile cuttlas.Eksos er ikke så dyrt hvis du bygger selv,bygg fra Biltema kosta en kompis 1230,- :-)

61' Ford Fairlane 500
78' Chevrolet malibu classic
73' Pontiac Firebird formula 455
old chevy's never die

Mr.malibu

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 01:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

takker. ja biltema eksos funker jo. aner ikke hva slags størrelse det er. 2.5"? er jo bare å koke ihop og sette på.

han sa den gikk veldig bra egentli. den har ikke vært reg siden 2007 så håper den ikke har vært tvangsavskilta det kommer 1200 kr i påskiltingsgebyr da en bil har vært tvangsavskilta.

billig i drift på cruising i 80-100 km/h. han har målt den til 1.2 han sa også at ei kjærring før han hadde den og hun hadde dratt en campingvogn på 10 meter og hun målte da 1.3-1.4

men siden det er en 4 porter 615 så tror jeg den drikker godt hvis man drar på. men blir jo en bil man bruker av og til da. men da har man råd til det. hehe

hvor kjøpte du fjørene da?

og hvor får jeg kjøpt deler ellers da?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 01:16 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

2.5" holder i massevis,blir så mye lyd med 3" og noen sier at man mister effekt på det å vet ikke helt men jeg synes 2.5" gir deg en gromm lyd.biltema holder. 1.2 liter på mila mellom 80-100 km/t er jo et bra tegn på at motoren er frisk,hvis den ikke drar mye olje da.jeg tok en telefon til amerikanske bildeler og fikk kjøpt de originale som skulle være på.men det går også Ann å bestille fra ebay,der er det ganske billig,men du må vente litt lengre.grunnen til at jeg kjøpte på amerikanske var egentlig fordi jeg skulle på et treff så derfor måtte jeg ha de fortest mulig.coil spring heter det. :-)

61' Ford Fairlane 500
old chevy's never die

Mr.malibu

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 01:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

liker ikke kjøpe slitedeler på ebay.

kompis kjøpte alle demperne og fjørene og bremsedeler og 2 øvre bærebruer på ebay.

ingenting passet.

eneste jeg fikk til å passe var begge bærebruene da jeg pressa dem litt isammen i pressa. men ellers. neei. skeptisk til slitedeler på ebay. skal heller betale di ekstra kronene det koster for delen i norge.

jeg spurte eieren om han har sett noe til lekasje. han sa at motor og gir virker tett og fin. han har ikke sett noen lekasjer og den brukte verken vann eller olje. så det er jo et + det da.

ja tenkte også at 2.5 er stort nok. er ikke så intr i å ha for mye støy når man kjører.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 01:24 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Men det beste er vel at du drar å ser på den først,hvis du bor i nærheten da selvfølgelig.men bor du langt unna så må du bare satse på at den er som han eieren fortalte.du må bare stille han spørsmål angående motor/gir osv.interiøret går det alltids Ann å Freshe opp,jeg lakkerte alle dørpanelene på min,siden de var rosa og det ble knall resultat.og hvis tak trekket henger så kan man alltids få en møbeltrekker til å lage nytt.Bare å kjøre på :-)

61' Ford Fairlane 500
old chevy's never die

Mr.malibu

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 01:32 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Jeg kjøpte en forgasser på ebay en gang og den er jeg fornøyd med,men ellers så handler jeg motor deler hos Sarpsborg motor,og resten av amerikanske bildeler og us.autoparts.er enig med deg at det er bedre å betale noen kroner ekstra å få ordentlig vare. Ska du kjør my lange Tura så trur æ at 2.5" blir midt i blinken for deg. Man blir for helt ør i skallen hvis man har 3" og kjører lange turer.

61' Ford Fairlane 500
old chevy's never die

Mr.malibu

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 01:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Bor 6 km unna. Så er ikke Langt akkurat. Hehe. Siden den er avskilta skal jeg ogå innom biltilsynet og høre med dem om den har blitt tvangsavskilta eller ikke. Innvendig er minste problem. Største problemet er jo rusten. Men det må da la seg ordne når jeg svinger meg rundt med sveiseapparatet. Er blitt flink med sveiseappratet. Sveiste jo på ny bakskjerm på suburban. Vises ikke at det er gjort engang. Så må si jeg er flink da. Hehe neida. Men kjøper jeg den kjører jeg den til foreldrene mine pga der har jeg oppvarmet garasje og alt verktøy så da kan den få stå i fre der i tilleg har jeg 4 søylet løftebukk og innendørs der. Så er godt hjelpen. Er 6 mil dit. 45 min kjøring så ikke noe langt. Men ble gira da han selger den for 3000 kr. Men han vil ha den fort vekk så han har sagt at den er prutbar. Får jeg den for 2000 så er jo det hvertfall billig. Men 3000 er jo billig uansett.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 08:38 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Det er en G-body, og delene er monsterbillige!

De fleste delepushere kan skaffe deler til den i norge, men det er mye billigere på rockauto.com

Du kan kjøpe delebiler til nesten ingenting, men vær obs på at de sikkert er rustet på samme plasser som den andre!

De ruster gjerne ved hengslene på bakruta, bunnen på siderutene bak, dørbunn, rundt varmeregistret, og frontruten!
Fjedre og støtdemper sitter inni hverandre foran, og hver for sig bak.
sjekk bakre del av rammen grundigt, meget grundigt. de ruster gjerne på oversiden, hvor man ikke kan se det.
sjekk alle kontakter og brytere, og girkassen er høyst sansynligt en TH350.
sjekk om ikke det er en LSD bakaksel, (den har etter all sansynlighet 2.73 i utveksling!)

en komplett utbytting av bærekuler og endeled, samt bremser og klosser på ugly kostet i underkantet av 2100,- men det er et par år siden!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 09:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Spiralfjører foran og bak. 301 er en pontiac motor med tilhørende boltmønster på girkassen. Sjekk rust, rust og rust.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 14:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

da har jeg vært å sett på DRITN! kaller det drit. for det eneste som faktisk var brukbart på bilen var motor og gir. resten var huggern. den var så rusten og jævli at det faktisk ikke er mulig å lage spiker av den.

dørene? HELT OPPRUSTET. dørene var så dårlig at man ikke engang har noe feste for å sveise i. da man tok i rusten var det bare støv. så alle dørene måtte byttes. MYE RUST i motorrom men ikke på motor. motoren var tett og fin. alle fjørene var ikke dårlig men BORTE VEKK. 3 stålfelger og 1 chrome felg.

var sinnsykt mye rust rundt side rutene bak. hengerfestet var rustent og helt løst. samme med bakfanger. mangler lister rundt vinduer bak.

rust i alle karmene når man åpnet dørene. men ikke gjennomrustet. der var det enda håp. ikke rust fra undersiden og i kanalene så det var enda bra. feste til "break reales" håndtaket var knekt ut av dashn siden bremsene var rustet en gang da han henta bilen. vindusviskermotoren var gåen.
sprukket og stygg frontfanger. begge hovedlyktene var halvfulle med vann så dem trengtes ny.

nei for og si det slik. jeg mista motet da jeg virkelig fikk se hvor mye rust det var. jeg gidder ikke. noe så jævlig har jeg aldri sett før. (ja jeg vet det finnes værre folk har begynt med) Men det blir jo ikke bil av det i år og ikke neste år og heller ikke etter det siden den var i så dårlig forfattning. finner meg heller noe i bedre stand ;)

men takker for tips :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 14:52 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

bare hyggeligt, men du kunne jo ha kjøpt den for motor og gir, og skrottet resten, da ville du ha fått motor og gir for 1000,-
finnes sikker noen som gjerne ville ha bakakslen og mellomaksel er aldrig feil å ha på lager!!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Jul 2012 15:03 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

gamlingen blir å ta livet av meg hvis jeg kommer hjem med mere skrot som han kaller det. hehe. står 9 biler på gårdsplassen. hoper seg opp nå. han synes dårlig om det. og blir jeg å kjøpe det ender det med at motor og gir aldri blir tatt ut. blir bare stående.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 20 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet