AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 14:52

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 115  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Jul 2012 14:38 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 11. Okt 2007 22:33
Innlegg: 501
Bosted: Skien
Hvis den stinker uforbrendt bensin, og jukser, så er min første konklusjon at noe ikke tenner..

Har du satt en tenningslampe for eksempel på de forskjellige pluggledningene, og sett om det er en eller flere sylindre som av og til ikke får tent, eller ikke får tent i det hele tatt?

Jeg tenker også på hall / veiv / kamsensoren. hvis det er noe krøll der vil jo tenninga fort være på bærtur..

hmm..


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tir 03. Jul 2012 21:00 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
i morgen blir det sjekk av veivsensoren, da den snart er det eneste som ikke er byttet!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 04. Jul 2012 15:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
byttet hjerne på bilen tre ganger, og på hjerne tre startet den, men SES lyset blinker!
Og da jeg sjekker koden, sier den "kode 5"
etter et par timers søk på nettet, er jeg ikke blitt noe klokere!!
Skal teste med en av de andre hjernene, og se om ikke det er en forbigående feil!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 04. Jul 2012 16:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Det var code 55, og det betyder en defekt hjerne, noe jeg er sikker på jeg har, men værre er det med bilen!
Gjorde som smartfolka sa, og dro ut sikringen til ECM'en, for at resette hjernens parametre!
Hvilket ikke var noen god ide, nu starter den ikke igen, men jeg har heldigvis hjerner nok å teste med!
driver å banker eksosen på plass, og skal tette den litt hist og her!
Og håper at bilen kan startes i morgen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 04. Jul 2012 16:46 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Ons 29. Des 2010 16:11
Innlegg: 243
Bosted: Hønefoss
Ehehe - du trenger kanskje service manualen tilbake? Kanskje greit å ha i slike feilsøkingstider. Men vet ikke om det finnes en kode for banan i potta!

_________________
1979 Oldsmobile Cutlass Cruiser med 350 Oldsmobile motor.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Ons 04. Jul 2012 17:40 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Insubordination skrev:
Men vet ikke om det finnes en kode for banan i potta!


Hahahahahaha, fikk helt feil assosiasjoner nå!
Beverly hill cop 2 er det vel!!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 06. Jul 2012 14:39 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Med ALDL kabel og tunerPRO RT på datoren skulle det være enkelt å finne feil!
Jeg kjenner at jeg bliver ganske sprø!!!
har brukt 9 timer i dag, på å lære programmet at kjenne, men du verden så mye mere det ligger i det!
jeg har ikke engang, fået koblet bil og dator sammen!!

Alle mine forbehold og mistanker mot moderne biler kommer veltende opp i mig! haha
men akkurat nå er jeg full av faen, den bilen skal kjøre, koste hva det koste vil!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 06. Jul 2012 16:48 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 17. Mar 2012 20:01
Innlegg: 273
he he stå på!!!

_________________
1988 s10 Blazer (død)
1988 s10 Blazer
1991 s10 Blazer (tilsalgs)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 06. Jul 2012 18:00 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Skulle ikke dette være bruksbil da, Wolfy? Hehe

Men kjenner jeg deg rett, hadde du ikke klart å la være å skru om alt hadde funka uansett. :lol:

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 06. Jul 2012 21:56 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Nitro66 skrev:
Skulle ikke dette være bruksbil da, Wolfy? Hehe

Men kjenner jeg deg rett, hadde du ikke klart å la være å skru om alt hadde funka uansett. :lol:


Skal være bruksbil, og alt jeg har gjort er utbedring av nåværende mangler!
Mye har med lekasjen inn i bilen å gjøre, (mangler stadig å fikse soltaket!)
Eksosen er bygget opp igjen, (manglet halvdelen fra midten av bilen og ut bak!)
Interiøret er renset for mugg, og sopp!
skal åpne bremsene og sjekke opp på bakker og klosser, og bytte bremsevæske!
opdaget i dag at knocksensoren er defekt, så den skal også byttes.
den trenger nye pluggledninger, og tps, en veivsensor kommer også i handlekurven på rockauto. (kjekt å ha liggende! hehe)

har dog hatt det litegranne gøy!
montert radio, så jeg i det mindste kan høre det, når motoren ikke kjører! hehe
polert halvdelen av koffertlokket, og en tredel av panseret, bare for at se ossen fargen var!
renset alle gummilister, og gitt dem silikone, smurt alle låser, så C-låsen igen fungerer optimalt.

Mangler fortsat, å få den til kjøre, og få byttet radiator, samt en generell understelsbehandling!

Men alt det kommer, så snart den kjører, og starter stabilt!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Man 09. Jul 2012 17:16 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Og når regnet pisser ned, må man klare sig som man best kan!
i dette tilfellet, gikk jeg i vedskjulet og tok mig av nesen på rodden!
fjernet overflaterust, og litt andre småting, og skyndte mig ellers å få lagt på zinkprimer!
den er hverken rettet, eller sparklet, eller gjort noe som helst for finishen!

Men nå ruster den i det mindste ikke lengere!!!

Bilde
Bilde

når man ikke må bøye fingeren, bruker man Redneck metoden!!

Bilde

Slik ser nesen ut, etter primer!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

ble en del bedre, skal se på skjermen i morgen!! hehe

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 12. Jul 2012 13:05 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Typisk, hver gang jeg lakkerer noe, har et par insekter besluttet sig for å begå selvmord!
Denne gangen innvendigt i skjermen (var vel lei av å splatte på frontruta, så den ville prøve noe nytt!!)

Bilde

Man ser tydeligt den bulken, andre har rettet engang for mange år siden!

Bilde
Bilde

Skal ikke være strøkent, men brukendes!!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Tor 12. Jul 2012 13:41 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 20. Jun 2011 15:26
Innlegg: 86
Bosted: Kristiansund
Du har nå virkelig mange spennende prosjekter gående :-)

_________________
Chevrolet Corvette 1979
Mercury Cougar XR7 1978


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 13. Jul 2012 10:15 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Sigmund72 skrev:
Du har nå virkelig mange spennende prosjekter gående :-)



Hehehe, jo takk, her står en jævelig masse biler, og kun to av de er mine! hahaha

Men så snart Forden og Pontiac'en er ferdige, skal de jo til drammen å stå!
To forder forsvinner ganske kjapt, hvis jeg da kan få et par dager med tørvær!!
Skal bare ha ugly2 opp og kjøre, så forsvinner den ene buicken tilbake til drammen.
så er det bare resten igjen! puhh
Driver rundt i vedskjulet og fjerner rust og bulk fra delene fra masteren, samt hjelper amcarfolket heromkring med å fabrikere diverse deler til bilene sine!
Insurbordination var her i går og fikk justert på størrelsen på viftekappen sin, skal til GMC2500 og hjelpe med å dra ut en motor fra en van, og kaste inn en nyrenovert 6.2 (tror jeg nok det var!) den bilen er vel også til salgs, hvis ikke jeg tar helt feil! hehe

skal ha en gedigen oppryddning her på tomten, så snart jeg har en bil med hengerfeste!
har ganske mye deler som ikke lengere er aktuelt å ha liggende, (har sågar prøvet å gi dem bort, men ingen var intressert!)
tror også at min utleier vil være glad for det! prøver å rydde mindst een gang i året, men her havner altid et par biler extra, og en djevelsk masse deler! hahahaha

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Wolf`s Garage
InnleggSkrevet: Fre 13. Jul 2012 13:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Om skjermene krever for mye jobb, lar du de bare være av, slik som på denne, hehe:


Vedlegg:
Master.jpg
Master.jpg [ 12.7 KiB | Vist 3007 ganger ]

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks
Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1725 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 115  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support