AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 19:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 01. Feb 2012 13:56 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tir 30. Des 2008 05:37
Innlegg: 984
Bosted: Østre Toten - Lena
Har ingen bedre bilder av den desverre.Men er et greit prosjekt.Må selvfølgelig aldri lakkeres :lol:

_________________
1968 Chevrolet Caprice 4 Dørs HT 455 Buick BB/400.
1966 Chevrolet Bel Air 4 Dørs stolpe 350/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs stolpe 305/350.
1975 Chevrolet Impala 4 Dørs HT Delebil!
1957 Ford Fairlane 500 2 Dørs HT 312Y block/Fordomatic.


Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 01. Feb 2012 18:02 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
nei det er sjarm med gammal lakk :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 30. Mar 2012 13:15 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Fant igjen et gammel bilde i fra Västerås for noen år siden, mange gode minner :)
Bilde

Sikkert mange som mener detta er synd å skam, men tåler dissa bila dragracing og herjing så tåler de godt en sommertur med godtfolk ! :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 13. Jun 2012 17:25 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Bestilt nesten alt av slitedeler til styring og foringer i dag, fra rockauto og sarp. motor. Noe var faktisk billigere der, frakta fra rockauto tulla litt, 1stk bremseslange fra eller til (av samme type) utgjorde plutselig 70 dollar forskjell i frakt o.l. Det blir litt væl for sånne småting hehe.

Det skal bli godt å få sammen. Dritt lei gammalt ræl hehe.

Men det tar nok en stund før alt det sitter på. Nye calipere skal jeg ha å, en del diverse småfiks her å der. Karosseriet skal ikke gjøres noe særlig med, bortsett fra hengslene til bakluka og panseret som skal rettes littegrann i front. Men understellet skal få seg en opptur :)

Får komme med noen bilder etterhvert som det går framover :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 13. Jun 2012 20:29 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
årsaken til prisveltet på RA, er sikkert at varen har ligget på et annet varehus, og at du skal betale for frakten fra det varehuset!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 13. Jun 2012 20:58 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Jeg å tenkte det først.. Men

Når jeg tok 1stk så var det frakt fra A (for diverse andre saker) og B (bremseslangen). Men når jeg endra antall bremseslanger til 2, da ble de regna som noe eget, og så kom frakt C på 70$.

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 13. Jun 2012 21:17 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
netop fordi de bare hadde en bremseslange på det ene varehuset, og en på et annet varehus!
Har været gjennom det samme, da jeg bestilte gløderør til forden!
De hadde 5 på en plass, og 3 på en annen, frakten tredobblet sig!

Jeg skjønte jo ingenting, og måtte ha det forklaret av en kompis!!

etter et par uker, hadde de fått inn igen, og jeg bestilte, til normal pris!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Ons 13. Jun 2012 21:18 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Aha :) ja fant ut at jeg måtte prøve meg fram litt for å få en grei fraktpris :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 14. Jun 2012 19:29 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Endelig fått gjort litt i dag, tok ikke mer enn 2timer, skrudd av fronten så det er klart til å løfte ut motor å gir i morra.

Så skal ramma steames, sandblåses å lakkeres etterhvert. Så montere nye saker, skal bli godt :)

Bilde

Bilde

Fronten tok vi av i nesten en del. Rimelig kurant :)
Bilde

Klar til motor/kasse løft
Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 14. Jun 2012 19:32 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Her er det på tide med litt nytt hehe. Mye sletne saker
Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Lør 16. Jun 2012 00:22 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Ja, tatt en økt i dag igjen med god hjelp av en kamerat:)
Ca kl 13 - 21. Glemte å ta bilder av å til, blir ganske med i det man driver med hehe :P

Vi starta der vi slapp i går, å tok ut motor å kasse i ett
Bilde

Bilde

Bilde

Kjøpte hjul - dollyer som de så fint het på biltema, helt geniale :) Kunne dytte rundt på kjerra sjøl om det var litt groft betong gulv.
Bilde

Bilde

2 av 8 karosseri fester gikk bare rundt så det måtte vinkelsliper til. Det skal ordnes igjen litt senere. Ellers gikk alt på skinner, nesten litt skummelt hehe. Bare venta på at noe skulle skje.. :P
Bilde

Bilde

Ramma var faktisk veldig bra, ikke noe å utsette på den
Bilde

Steama alt sammen, klar for nedplukking og sandblåsing og lakkering snart :)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 22. Jun 2012 19:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Ramme, bakaksel og alle små ting til understellet levert til sandblåsing og lakkering i dag.. spennende å se åssen det blir :) hiver ut noen bilder når jeg får henta det igjen, forhåpentligvis til uka :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 12. Jul 2012 22:12 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
Ja i dag henta jeg delene, ferdig lakkert. Vakkert syn :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Så i morra begynner montering :) Klarte å bestille noe feil fra rockauto, så mangler 2 foringer til øvre armen til bakaksel, men det er en kjapp tur på sarpsborg motor i morra :)

Veldig fornøyd med jobben som ble gjort :)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Tor 12. Jul 2012 22:32 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
nice

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: Rob's 1961 Bel air
InnleggSkrevet: Fre 13. Jul 2012 07:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
Ser veldig bra ut! :D

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 255 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 14 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support