AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 30. Apr 2026 12:28

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tir 21. Feb 2012 16:23 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Har vært forferdelig dårlig på oppdateringer her... Det har jo litt forklaring i at det ikke har skjedd mye i vinter med bilen. Bortsett fra det har jeg ingen gode unskyldninger.

Noe av det første jeg bestilte når jeg kom hjem med bilen var nytt emblem, det var litt skuffende at det manglet :wink:
Bilde

Bilde

Har også kjøpt nye deksel til frontlyktene, for å få bort "mascaraen" som er på de som står på. Liker de i chrome. Trenger glass til sidemarkeringslysene, så blir også disse montert på.
Bilde

Bilen har ikke blitt brukt veldig mye i vinter, har for det meste bare kostet snø av den.
Bilde

Bilde

Goood lyd. Gleder meg til mindre snø(salt), så får god bilen prøvd seg litt på veien....

Har hatt ett par turer med den, men kun på de fineste dagene. Har ikke dekk til snø eller is, og er vel også litt redd for at bilen forsvinner hvis jeg kjører den på saltlaken vi har på veiene her.

Ellers har jeg bare sittet å drømt meg bort i dag, ser ut som disse virkelig koser seg på veien. Håper kanskje med litt hardt arbeid å ta en bilferie til neste år med Oldsen...
http://www.lov2xlr8.no/88wagon/88wagon.html

Bilde

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 11:49 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Begynner å bli påtide å børste støv av bilen og strekke litt på dekkene, eller det var iallefall planen. Har ett hull i hjulbuen på førersiden bak som det kommer en del vann inn, vannet legger seg i fotbrønnen i baksetet. Tenkte for å stoppe det midlertidig å bare peise godt på med stålplast, inntil jeg får startet med sveising:
Bilde

Men etter litt nærmere inspeksjon av hullet ser jeg en kabelbunt fra undersiden, klarte ikke helt å skjønne at det skulle gå kabler på utsiden av karrosseriet. Fikk fort anelser om at hullet var større enn hva jeg først trodde:
Bilde

Og riktig nok, etter litt pussing med vinkelsliper, fjerning av baksete og matter:
Bilde

Bilde

Ikke så lett å se, men festet til karrosseri og ramme har også gitt etter, ikke så mye som holder igjen her:
Bilde

Det dukket også opp ett hull på andre siden også når kneet gikk gjennom, her ser det imidlertid ut som noen har fikset opp før:
Bilde

Det er altså ikke mulig å slippe unna 1 tonn med rust på disse bilene. Men som fattern sa så fint: "Husk at nåkka av rusten faktisk e orginal amerikansk..."

Vi kommer altså ikke unna å starte sveisingen på dette nå, så vi tok en avgjørelse om å se på resten av gulvet når vi først var i gang:
Bilde

Bilde

Fotbrønner i førersetet har det værst, men ikke så dårlig at vi ikke får til å fikse det. Men det jeg lurer på er om noen vet hvor vannet kan komme inn? Selv om vi sveiser og tetter gulvet vil det jo fortsette å komme vann ned...

Førersete på plass slik at vi kan flytte bilen ut, siden verkstedet blir brukt på hverdager. Kan jo se ut som en rallybil :mrgreen:
Bilde

Det ble altså en del mer arbeid en jeg hadde sett for meg i første omgang. Men det må jo gjøres før eller senere uansett, ser bare ut som mai-treffene i år blir utenfor rekkevidde.

En annen sak er at rammen har nok sett sine bedre dager, jeg har nå to store fine hull på begge side bak etter jekken har gått gjennom. Hele rammen er ganske godt angrepet, så jeg tenker litt på å bytte denne.
Jeg har jo Capricen stående, og den rammen er i mye bedre stand en Oldsen. Capricen ruster ovenfra og ned, mens Oldsen ruster nedenfra og opp. Men er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal få til å løfte ramma fra karosseriet? Og vil Caprice ramma passe på Olds karosseriet? Jeg er jo ganske sikker på det, men vil helst være 110% sikker før jeg starter på dette.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 12:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Du kan starte med å helde vann på frontruten! men erfaringen forteller mig, at du har rust under ruten uansett.
på min, var det både vifteboksen, og frontruten som var utett, tok noen timer å fixe.
en god ide, er å få ut ruten, få det sveiset, og ruten limet inn på et proffesjonelt verksted, deretter, bruke Terrostat, til å legge under listen.
Hva angår vifteboksen, er det ofte at folk opdager at den er utett, og deretter bare tetter med silikone, så slipper etterhvert, og da kliner de på mere silikone! Prøv å gjett hvordan rusten koser sig der!?
Du kan på inn på min prosjekt tråd, og lese den igjennom, der er flere bilder av problemområdene!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 12:23 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Ta en titt her. viewtopic.php?f=3&t=15024
Din ser litt værre ut bak enn min :shock: , men du har jo Capricen du kan skjære ut gulv av :) .
Vannet kan komme inn ved frontruta, varmeapparatet og kan også komme inn nederst ved A stolpen, sitter en slags skomgummi i bånn og holder på fuktigheten. Ta en ting om gangen så blir det bil. Stå på!! =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 16. Apr 2012 01:16 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Skal sette meg ned å lese litt av de trådene som ligger på forumet om disse bilene, har jo lest mye før men har vært en lang vinter med tørke på denne siden. Har konsentrert meg om Chrysler i vinter, byttet register på en Stratus blant annet.

Jeg skal konsentere meg om gulvet i bilen først, så blir det vel til at jeg tar ut vinduet. Jeg regner med det kan være der det kommer fra. Passasjer siden foran var vel den eneste plassen bilen var tørr, så det kan kanskje love godt for vifteboksen? Men tror jeg skal ta den ut også for å være sikker, regner med jeg vil finne litt der uansett siden det tydeligvis er en vanlig plass at det ruster på disse bilene.

Har fått gjort litt i dag, dekket til bilen så godt vi klarte innvendig.
Bilde

Bilde

Så har vi startet med sannblåsing av gulvet, har ikke det beste utstyret så det tar tid men...
Bilde

Deilig med sand over alt også.... Gjør det litt billigere med å gjennbruke sanden, hadde nesten like mange liter tilbake i bøtta som det jeg har brukt så langt.
Bilde

Slik ser det ut så langt:
Bilde

Hva bør jeg male i dørken for å hindre rust?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 18:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

Ser bra ut dette :) Ska følge med her Robin ^^

Dodge Van Maxi 1980 "Prosjekt"
Volvo 945 "Bruksbil"
Volvo 850 "Kjærringbil"

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 30. Mai 2012 23:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

se der ja, fått sandblåst litt du og, eg va så dom at eg glemte å dekke til noe som helst så er vell uendlig med sandkorn i oldsen min nå etter sandblåsing selv med mye støvsuging

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 67 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support