Begynner å bli påtide å børste støv av bilen og strekke litt på dekkene, eller det var iallefall planen. Har ett hull i hjulbuen på førersiden bak som det kommer en del vann inn, vannet legger seg i fotbrønnen i baksetet. Tenkte for å stoppe det midlertidig å bare peise godt på med stålplast, inntil jeg får startet med sveising:

Men etter litt nærmere inspeksjon av hullet ser jeg en kabelbunt fra undersiden, klarte ikke helt å skjønne at det skulle gå kabler på utsiden av karrosseriet. Fikk fort anelser om at hullet var større enn hva jeg først trodde:

Og riktig nok, etter litt pussing med vinkelsliper, fjerning av baksete og matter:

Ikke så lett å se, men festet til karrosseri og ramme har også gitt etter, ikke så mye som holder igjen her:

Det dukket også opp ett hull på andre siden også når kneet gikk gjennom, her ser det imidlertid ut som noen har fikset opp før:
Det er altså ikke mulig å slippe unna 1 tonn med rust på disse bilene. Men som fattern sa så fint: "Husk at nåkka av rusten faktisk e orginal amerikansk..."
Vi kommer altså ikke unna å starte sveisingen på dette nå, så vi tok en avgjørelse om å se på resten av gulvet når vi først var i gang:

Fotbrønner i førersetet har det værst, men ikke så dårlig at vi ikke får til å fikse det. Men det jeg lurer på er om noen vet hvor vannet kan komme inn? Selv om vi sveiser og tetter gulvet vil det jo fortsette å komme vann ned...
Førersete på plass slik at vi kan flytte bilen ut, siden verkstedet blir brukt på hverdager. Kan jo se ut som en rallybil

Det ble altså en del mer arbeid en jeg hadde sett for meg i første omgang. Men det må jo gjøres før eller senere uansett, ser bare ut som mai-treffene i år blir utenfor rekkevidde.
En annen sak er at rammen har nok sett sine bedre dager, jeg har nå to store fine hull på begge side bak etter jekken har gått gjennom. Hele rammen er ganske godt angrepet, så jeg tenker litt på å bytte denne.
Jeg har jo Capricen stående, og den rammen er i mye bedre stand en Oldsen. Capricen ruster ovenfra og ned, mens Oldsen ruster nedenfra og opp. Men er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg skal få til å løfte ramma fra karosseriet? Og vil Caprice ramma passe på Olds karosseriet? Jeg er jo ganske sikker på det, men vil helst være 110% sikker før jeg starter på dette.