AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 06:04

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: 1960 Ford falcon
InnleggSkrevet: Fre 17. Feb 2006 23:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 14. Feb 2006 20:21
Innlegg: 11
Bosted: Skien
Heisann

Litt om den bilen som har 1.pri i år. Det er en 1960 Ford Falcon 2dr som har fått mustang forstilling med skiver ifra en 1965 mustang, den skal få i vinter en 8.8 aksel ifra en 96 explorer med skiver, track-loc, 31 splines aksler og 3,73:1 utveksling. Det er sveiset inn 8pt bur som kanksje blir til 10pt. det skal lages frameconnectors, grovere stab.stag foran og stab,stag ifra explorer bak.
Motoren blir en 302 med alu.topper og rpm innsug litt godsaker sånn hist og her

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Motor og bakaksel er satt for prøvemontering. må lage noen nye braketter til girkasse og diverse

thor


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 08. Apr 2006 18:08 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 14. Feb 2006 20:21
Innlegg: 11
Bosted: Skien
En liten oppdatering

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 08. Apr 2006 19:48 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 19. Mar 2006 14:51
Innlegg: 262
Bosted: Alta
Tøfft prosjekt du har der. Kommer til å bli en kul bil når du blir klar.
Er det orginale hjulbuer du har brukt?

_________________
Tor Ivar
http://public.fotki.com/TorIvarBartholdsen/


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 16. Mai 2006 19:34 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Mar 2006 23:37
Innlegg: 717
Bosted: Jessheim/Elverum
Nye oppdateringer???? Alltid artig og se på en racebil bli "født".

_________________
Morten
1982 Chevrolet Scottsdale - My Sweet heart
1979 Buick Regal Limited - The Black Bitch
1979 Buick Century - Solgt
1981 Oldsmobile Cutlass - Monte Wagon
1980 Oldsmobile Cutlass - Solgt
1988 Chevrolet S-10 Blazer

http://www.usccj.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: BILDER
InnleggSkrevet: Tir 29. Aug 2006 22:26 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 27. Jun 2006 01:13
Innlegg: 359
Hvor blir det av bilder? Har prosjektet strandet eller??? Venter spent på oppfølging....

_________________
Medlem i
Hamar American Car and Bike Club
http://www.hamaramcar.no

1983 Pontiac Trans Am Daytona 5,0l V8 // Prosjekt som vurderes solgt


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 16. Sep 2006 19:51 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 14. Feb 2006 20:21
Innlegg: 11
Bosted: Skien
Heisann.

Prosjektet har ikke strandet helt nei, har bare hatt veldig dårlig med tid til den i sommer (2 småunger og diverse hus-ting). Håper og få begynt litt igjen snart nå. Har gjort noe siden de siste bildene som jeg kan legge ut bilder på i morgen hvis jeg rekker. Hjemmelaget sub-frameconnectors og de nye hjula mine, etter litt fram og tilbake så valgte jeg 7*16 og 8*16 bak med 205/50*16 foran og 245/45*16 bak i sorte stålfelger(billig)tror ikke det blir så ille faktisk :D .
Noen som har forslag på hvilken skifter jeg bør bruke??
Og noen forslag på kjøling av bremsene foran??

thor


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 02. Okt 2006 23:29 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 14. Feb 2006 20:21
Innlegg: 11
Bosted: Skien
noen nye bilder

Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 02. Okt 2006 23:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 14. Feb 2006 20:21
Innlegg: 11
Bosted: Skien
Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Man 02. Okt 2006 23:54 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
ser bra ut dette...bygger du for godkjenning eller bane'? hvilken motor er det du sitter i? chevy 350 eller noe litt mer spennende?hvor mange gamp regner du med? hva er planene framover? og husk masse bilder!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support