AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 01:06 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Er en g20 diesel.

Ubelastet er det 10cm fra hjulbuen til dekket.. det ser veldig teit ut.
Vil lavere ned i fronten. Dropspindler er ikke aktuellt til den.
Og ja, jeg vet det endrer Camber..

Hvor mye lavere blir den ved og ta en runde på fjæra? noen som vet?

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 08:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
ikke bare camber, men også toe in/out blir endret ved kapping.
hvorfor prøver du ikke fjedre fra en bensiner i stedet? burde gi et par tommer!
krabb også inn under bilen, med et måle bånd, og sjekk avstanden fra bumpstop og opp til kontaktpunktet!
Bør gi dig en indikasjon på hvor mye du kan senke!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 09:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Spissing er helt greit og endre siden jeg skal justere det etterpå..
Bensiner fjærene er vel ikke kortere, men svakere pga lettere motor.
Er redd for at det skal gynge som en gammel skute.
Bumpstop er jo 10cm høy, og må vel friseres litt evt kjøpe kortere og hardere.

Men vil veldig gjerne ha greie på ca hvor mange cm en runde på fjæra er :)

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 09:24 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
støtdemperene stopper gyngingen, ellers bør de byttes!
mener å huske, at en runde svarer til en tomme, men vil anbefale dig å ta en halv av gangen, og teste, bare så den ikke blir så lav, at den subber i alt du kommer i nærheten av!
Vil også si at det er på eget ansvar om du kapper.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 09:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
En runde må være mer enn en tomme..
En tykkere fjær, er som regel en stivere fjær. Er tynnere på bensin.
Krenger mer med svakere fjærer.

Er ikke all aktivitet eller mekking på en gammel van på eget ansvar da :p

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 09:47 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Hehehe ja da, skulle mene det, men ikke alle ser sådan på det.
Har jo hørt om folk som ødelegger bilen sin, etter råd fra andre!

men start stadig med en halv runde, monter igen, og mål så, hvor mye den har senket sig!
Da vet du presis, hvor mye mere du må kappe!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 09:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Yepp ;)

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 21:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Lør 25. Nov 2006 13:08
Innlegg: 1605
Bosted: Klepp/ Stavanger
Dette spørsmåler blir omtrent som" hvor lang er en tau ?" Her er det bare å prøve seg frem. Start med halv omdr.

_________________
Camaro -79
Tahoe -02 LPG

viewtopic.php?f=3&t=2996
http://www.cardomain.com/ride/2233875


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 21:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Kunne jo hende noen hadde gjort dette før?
Kanskje dumt og tro det dette landet her ;)

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 22:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Du må prøve å måle hvor mye en vikling utgjør og så må du regne ut utvekslingen siden fjæren tross alt står halveis ut på bærearmen.
En omdreining utgjorde 7 cm på C20'en min

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 12:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 24. Des 2006 01:01
Innlegg: 493
Bosted: Sarpsborg - 3min fra Biltema forbi sparta
Et annet triks jeg vet er blitt gjort, er at det har blitt bygd opp klosser under kanaler på bilen til høyden som er ønsket, så har fjæra blitt varmet til bilen har sunket.. Men har ikke prøvd dette selv.. men kjenner til noen som er gal på senking i særp..

_________________
Eier:
72 Polara stw
68 Rebel
60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 15:28 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
bare et lite apropo om du tenker på å kappe fjærene:

http://www.ostlendingen.no/nyheter/to-b ... -1.7182206

Hvorfor er dropspindler uaktuelle? Er det ikke å få tak i?

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 15. Apr 2012 15:43 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 06. Jun 2007 02:10
Innlegg: 353
Bosted: Larvik
Jeg har ikke planer om og koste på den noe sånt..
Er forskjell på og kappe til de ligger nedpå og justere høyden 5cm.

_________________
I Love my Chevy <3


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 17. Apr 2012 23:42 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Tor 22. Jun 2006 23:58
Innlegg: 620
Bosted: Porsgrunn
amcarfreak skrev:
Et annet triks jeg vet er blitt gjort, er at det har blitt bygd opp klosser under kanaler på bilen til høyden som er ønsket, så har fjæra blitt varmet til bilen har sunket.. Men har ikke prøvd dette selv.. men kjenner til noen som er gal på senking i særp..


Det er iallefall IKKE måten å senke bil på! #-o

_________________
Chevrolet USA#1


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 20. Apr 2012 09:39 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 05. Okt 2010 16:53
Innlegg: 206
Hei,
"utvekslingen" er ca 2/1 dvs at bilen senker ca dobbelt så mye som du kapper.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support