AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 03. Mai 2026 11:45

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Volvo med v8, nye regler?
InnleggSkrevet: Tor 12. Apr 2012 18:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

Heisann!

Jeg har en volvo 740 med chevy 305 v8 motor i, dette er godtkjent av biltilsynet for noen år tilbake, men har nå hørt noen rykter om at dette ikke er muligt lenger. altså å godkjenne volvo med sånne typer motorer, er det noe i desse ryktene?

Takker for svar

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 12. Apr 2012 20:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

I utgangspunktet er deyt ikke lenger mulig å få godkjent endringer med mindre det kan fremskaffes dokumentasjon på endringer fra kjøretøyprodusent eller uahengig laboratorium. For en 8-10 år tilbake gikk det an å få godkjent ganske mye mer basert på skjønn av kontrollør, men dette er blitt innskjerpet pga SVÆRT forskjellig praktisering av skjønn på forskjellige trafikkstasjoner. Desverre la de seg på den MEST restriktive linja for å sikre likebehandling. Nå må ALLE søknader om endringer søkes på forhånd til SFOOR-gruppa i Statens vegvesen for behandling der, med mindre du kan fremvise TUV-godkjenning på endringa (heving, senking). Så JA, det er innskjerpet mye, og er nok svørt vanskelig å få godkjent en slik løsning i dag. Du kan for eksempel IKKE få godkjent noe i dag bare fordi du kan vise til en bil som har nøyaktig samme endringer godkjent fra tidligere. Det kunne du faktisk før.

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 12. Apr 2012 21:10 
Avlogget
Rookie
Rookie

Tusen takk for utfyllende svar, lurer nemlig på å selge bilen min, men vet ikke helt hva jeg kan ta betalt for den. det er en Volvo 740 91 mod med 305 chevy motor med th350 aut kasse med edelbrock 4 ports gasser å innsug. motoren er bremset til rundt 300 hk, husker ikke helt nøyaktigt i farten. alt fungerer utmerket og bilen er nylig eu ok.. noen ide om en prisantydning?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 07:19 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Den sølvfargete som bla Polly holdt på med for noen år siden?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 13. Apr 2012 09:15 
Avlogget
Rookie
Rookie

nei den så eg har er rød

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 10:36 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Vanskelig det der, en kompis av meg solgte en 245 som var godgkjent med 350 og var en hel og flott bil...
Den gikk for 85.000

Største problemet med å finne rett pris er at fryktelig mange av de ihuga volvonissene SKAL HA volvo motor i govognene sine... Så da krymper antallet mennesker som vil ha en slik bil betraktelig...

Så det gjelder å ha is i magen og prøve annonsere litt, og håpe du treffer 1 eller flere av de som kunne tenke seg en slik bil, med penger på konto, som har avtale med kjerringa og som vil handle...

hvis ikke ender du opp med bytteforslag av alle mulige varianter... #-o

Legg den ut på AutoDB, billigt og bra for en teat av markedet... =D>

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2012 23:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Hmm.. Synes nå ikke det er så rart at de som er Volvo entusiaster helst vil ha Volvomotor i Volvoene sine..
Blir vel som ein helst vil ha Ford motor i Mustang, Chevy motor i Camaro, Corvette osv..
(De som bygger rodder er vel et unntak siden de ofte bruker Chevy motor, selv om de bruker Ford karosseri..)
Blir jo litt uvanlig meg GM motor i ein Mustang, eller for å ta et annet eksempel Toyota Supra motor i Mustang Camaro...

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 7 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet