Det var ikke bare bare å bytte cab fester. Det ble et hælvete uten like. 3 av 4 gikk hverken an å løsne eller stramme.
Endte opp med å kappe høl i gølvet for å komme til boltene fra oversida.
Det viste seg at boltene hadde rusta fast i den integrerte muttertingen og muttertingen hadde rusta løs fra festet sitt
Kappa høl i gølvet og kappa hodene av boltene og tok de ut gjennom gulvet.
Var en jævla møkkajobb å gjøre alene. Holdt på å drite meg ut, da jeg jekka opp sklei caben 10cm til sida og jeg måtte holde caben og prøve å senke jekken samtidig. Utrolig nok gikk det greit. Ramla ned på ramma med et smell.
Etter 12 timer var alle festene på plass og justert så riktig det kan bli. Ble mye tightere. Caben gynga fælt.
Sånn så det ut under gølvet:

Sånn så bolten ut. Ser ut som den har liggi på bunnen av Oslofjorden i 100år:

Sånn ble den nye løsninga. Tullete design originalt. Skulle vært en en nedsenking i gølvet med mutter i.
Skulle tatt en alvorsprat med han som fant på den løsninga der.

Den rustne sannhet. Nå fikk jeg jo inspisert gølvet. Rustent og fælt men ikke like ille som jeg frykta:

Her er det ganske crispy:

Venstre kanal:

Gølvet ved pedalene:

Høyre kanal:

Ikke like ille som på førersida:

Hele gølvplata er bytta på førersida en gang i tida:

De gamle cab festene. Var på tide å bytte dem ut gitt:

Caben ble løfta opp i front med elefanten og to jekker og planker bak. Var med bare jekkene det holdt på å gå galt:

Avansert spesialverktøy for bytte av cabfester:

Nytt framre feste på plass:

Nytt midtre feste på plass, må vaske vekk slipestøvet:

Nytt bakre feste på plass:

Sofaen på plass igjen.Gølvteppet er så råttent og fælt, så jeg kommer til å kjøre uten. Det lekker jo vann inn rundt frontruta, så teppet er alltid fuktig.Prøve å spare litt på det lille som er igjen av friskt plåt på børsa.
Må kjøre skranglestuket fullt ut.

Tetta igjen høla med platebiter og karosskitt. Må jo løsnes opp en dagnår jeg skal bytte cab:

Innerskjermene er også ferdige. Slipt plåtrene under, pussa med 120 sandpapipr på oversida. Har også sparkla igjen noen nedsenkinger på venstre innerskjerm. Så ble de rullemalt med Bengalakk og mellomslipt på overisda og malt igjen.
Under ble de malt og sprøyta med bodyskydd:

Det skrukkete området går inn mot torpedoen, med varmeapparatet over, så det kommer ikke til synes: