AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 26. Jul 2026 16:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 24. Feb 2012 11:55 
Avlogget
Rookie
Rookie

suburban76 skrev:
noen andre som har prøvd dette her?

Nei ha ikke det , men jeg skal prøve . Vet ikke helt Hvor jeg skal begynne

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Feb 2012 12:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Svein H skrev:
suburban76 skrev:
noen andre som har prøvd dette her?

Nei ha ikke det , men jeg skal prøve . Vet ikke helt Hvor jeg skal begynne

Nå har jeg ringt og snakket med Klintbergway og di har ikke noen muligheter med å hjelpe med papirer på nedreg av disse bilene

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 24. Feb 2012 13:40 
Avlogget
Get going
Get going

ta en phone til amcar og snakk med dem på teknisk så kan kansje hjelpe deg,om ikke annet så kan de gi deg info ang.nedregistrering.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 15:23 
Avlogget
Rookie
Rookie

Tok en prat med Veidirektoratet i dag om nedreg men etter noe diskusjon om saken og at det ikke kunne skaffes papirer fra GM ,sier han kort ER VI FERDIG NÅ bra svar av en offentlig person . Om du ikke vil betale i bommer for lastebil får du kjøpe deg en annen bil ok ,,,,

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 15:33 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Fant dette hos AmCar:
"Nytt er det at de alternativt kan godta dokumentasjon fra fabrikant som bekrefter at godkjenning og registrering av høyere totalvekt første gang var feil, og at den riktige totalvekt blir bekreftet av fabrikant. Den originale sertifiseringsstickeren er fabrikkdokumentasjon på bilens opprinnelige totalvekt. Hvis denne sitter på bilens førerdør kan man vektredusere uten å gjøre fysiske endringer."

http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=3 ... 4&Order=22

Hadde en dialog (eller monolog retter sagt, siden det eg sa ikke betydde noe egentlig...) med en i Statens Vegvesen angående nedregg av Tahoe, og fikk dette til svar:
Sitat:
Vi finner allikevel ingen grunn til å endre vårt svar, da vi mener at det er i tråd med vegdirektoratets mening på dette området.

For disse kjøretøyene som har norsk typegodkjenning i tråd med opplysninger gitt av GM Norge vil største totalvekt være 3560 kilo. Dette er største totalvekt gitt av importør/fabrikantens representant i Norge. En endring vil således kreve ny vektdokumentasjon samt en ombygging relatert til vektendringe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 16:34 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Hele vegdirektoratet strutter av missunnelse. Det irriteterer dem tydeligvis enormt at folk skal få lov å klasse disse ned. De kommer med de mest fantastiske ,idiotiske unnskyldninger.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 27. Feb 2012 17:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

v8power skrev:
Hele vegdirektoratet strutter av missunnelse. Det irriteterer dem tydeligvis enormt at folk skal få lov å klasse disse ned. De kommer med de mest fantastiske ,idiotiske unnskyldninger.

He he ja du kan så si ,jeg fikk jo navne hans så jeg tenkte å ta en tur og besøke dem en dag ,har god tid til det. Skal innom BT først ,nytter sikert ikke men det blir noen turer rundt å prate litt

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 03. Mar 2012 20:02 
Avlogget
Rookie
Rookie

fanken jeg kjøpte meg en 97 gmc 1500 sportside som var reg som C1 men nå blir det bomring her så må få den nedreg... må da vel være kurant ???? er jo det letteste understyellet å alt, men etter å lest alt på forumet så kan man jo lure, noen som vet?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Mar 2012 00:11 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

registrerte starcraft burban som personbil under 3.5t hos autopass selskapet. kjørte i 2 år før jeg fikk meg flere biler det ikke gikk ant å jukse med totalvekta, før jeg endra til over 3.5 på autopassbrikken ;D fikk aldri noen problemer på de 2 årene da.

MEN fikk vite resten av historia til gamlingen når han nedklassa min burban. han er godkompis med en på klintberg og way men jeg har ingen anelse om hvem av dem. vet ikke hva han heter ingenting. eneste han kune fortelle meg var at fyrn på klintberg og way kjenner en kar som skaffer papirer på nedreg. betalte 1400 kr via klintberg og way for papirene og 1400 kr godkjenning og visning av bil på trangtilsynet for å få godkjent og nedsatt totalvekt i vognkortet. mere vet jeg desverre ikke.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Mar 2012 22:01 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

kan ikke "gammer'n" fikse flere papirer da? kan kjøpe for dobbel pris av han om det funker! ;P

60 caddi
56 New Y
Tidligere bil:
73 Mach1
90 subb
77 Trans Am
78 Ramcharger
84 GMC Big D
87 Subb
70 Estate Wg
74 New P
69 Coronet stw
69 17M RS
66 Skylark
67 Wagoneer
85 Cutlass Cu
69 98
71 300
69 Polara
74 Dart
++

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 04. Mar 2012 22:36 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

hehe ja hadde det vært så enkelt. må nokk kjenne fyren og det skal sendes personlig til eier av bilen pga når papirene bestilles må regnr på bilen oppgis pga papirene er kunn spesifisert for den bilen med det regnr. og da kan ikke papirene sendes til en helt tilfeldig person som ikke eier bilen.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support