AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 15:54

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 05. Nov 2011 19:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Ons 02. Feb 2011 16:33
Innlegg: 669
Bosted: Ørje
bowtietwister skrev:
Chevelle 67 hgv som jeg har hatt stående noen år i påvente av tid og ork til å fortsette restaureringa.
Kjøpte den som et pappeske prosjekt og tok den som delbetaling på en snøscooter jeg solgte.
Ble vel ening med selger'n om at skrotet kunne være verdt 5000,-
Ramma samt karossen inni og under var sandblåst så forsåvidt greit å bynne med sel om jeg har måtte bytte henstre bakskjerm samt litt av gulvet inni.
Skal bli en helt ordinær bruks veteran så det blir en 96 LT1 fra en camaro med tillhørende 4L60 boks.
Gjør den klar i disse dager for å senden til Polen for litt rust, grunnarbeid og lakkering.
Blir orginal blåfarge på'n

Bilde
Shot at 2011-09-18

Bilde
Shot at 2011-09-18



der var vogna ja :) er potensiale der ;)

_________________
4 doors no waiting

- 61 Cheva Bel Air 4d stolpe


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 25. Nov 2011 01:03 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
bowtietwister skrev:
Trøndelag er jo ofte i Street legal sammenheng karakterisert som Camaro land og i den forbindelse plukka fram noen biler av Camaro's

Bilde
Shot at 2011-10-16
Bead kjenner nok denne

Bilde
Shot at 2011-10-16
Denne gikk med 468 jern big block og et fogger system. Mener å huske at den gikk 9,05 på det beste. Dett er er første mine racing kompiser.

Bilde
Shot at 2011-10-05

Asles flotte 69 . Ligger en 572 cid i denne

Bilde
Shot at 2011-10-05

Asles andre 69. kanskje ikke lik flott å se på men dertill spesiell
Omtaler den bare som Vehusheia Camaroen. sitter forøvrig en 572 cid i denne også



:mrgreen:

har hatt begge de 2 øverste her, og nesten handlet den nederste 2 ganger, men... andre har handlet rett forran nesa mi... :^o


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Des 2011 22:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Har spekulert lenge på 40 taller av no slag og gikk her i høst til skrittet å handle denne 48 Buick Super Sedanette'n
Har mailet litt fram og tilbake med tidligere eier i Texas som hadde et prosjekt tildligere som jeg vurderte.
Dette ble det ikke noe av men da denne kom for salg ble det handel. Denne er komplett urestaurert så nær som lakk og interiør. og med litt gjennomgang av understell og bremser bør den kunne registreres og taes i bruk.
Sitter en rekke 8 er på 248 cid med en tre pet manuell bak.

Bilde
Shot at 2011-11-05

Bilde
Shot at 2011-11-05


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Des 2011 23:10 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Herlig Buick?

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 12. Des 2011 23:43 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Flotte former på disse sene 40 tallerene, skikkelig fastback 8)

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 21. Des 2011 22:44 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Ja herlige former på den. Får ikke noe inntrykk på bildet men er en svær bil. 124" akselavstand på denne. Sammenlignet med en 3 gen Camaro som jeg mener å huske ligger på rundt 106"


Hadde et artig bilde av diffen i racerbilen. Skal ikke løstne med det første. 9,5" diameter
Bilde
Shot at 2011-09-10


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 22. Jan 2012 01:58 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Tenkte å skrive litt om dragracing i tråden.
Vi er en gjeng som har holdt på noen år sammen og det har jo blitt til at det nok har tatt av noe i forhold til hva vi så for oss da vi startet.
Klassen vi kjører i nå heter Top Doorslammer og er en del av Scandinavian Dragracing Series hvor vi har løp både her hjemme og i Sverige.
Til nå har vi kjørt både 1/4 og 1/8 mile men fra i år blir det bare 1/8 mile, altså 201 meter på samtlige stevner

Klassen har et relativt fritt reglement når det gjelder motor og girkombinasjoner.
Vi har bensin/lystgass, metanol og presse, både skrue og roots style, turbo/metanol og Sentrifugalpresse og metanol kombinasjoner.
e fleste kjører mec clutch, og da med Lenco ( planetgikasse) men finnes enkelte converter /lencko og et par Liberty kasse kombinasjoner.

Vår Bil er e Wally Stroupe chassi bygget i 2003. Chrome molybden chassis etter SFI spec 25.1e som er kravet for klassen som kjører etter reglementet Advanced ET som også FIa sin Pro Modified Klasse bruker

Bilde
Shot at 2012-01-15

Drivpakken vår er en 738cid Gene Fulton bygd bensin /lystgassmotor som er basert på ei Donovan 800 blokk, dvs at vi kan utøke til max 800 cid. denne har 5" bore space, dvs avstanden senter til senter mellom cylindrene
Vi har tre lystgassystemer på denne som aktiveres ved hjelp av timer funksjon.
Starter alltid med ett system og legger inn system to og tre etterhver.
Effekten i grunnmotorn ligger et sted omkring 1300hp og finnes ca 1000hp i lystgass tilgjengelig

Bilde
Shot at 2012-01-15

Prestasjonsmessig har vi kjørt 6,41 med 356km/t i sluttfrat på 402 meter og 4,17 med 286 km/t på 201 meter
Vekta på bien race ready med sjåfør er 1155 kg

Bilde
Shot at 2012-01-15

har bare berørt overflaten så vidt så det er bare å spørre hvis noen lurer på noe


Torbjørn


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 37 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support