AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Ons 24. Jun 2026 16:13

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 461 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 31  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Lør 27. Aug 2011 14:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Flink du


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Lør 27. Aug 2011 21:04 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tor 18. Feb 2010 23:36
Innlegg: 173
Ratte blei kjempe bra =D> resten av bilen og altså :)
bygge masse deler selv er jo d kjekke med å hobbyen 8)

_________________
46' Chevy Pickup rod prosjekt

i build my car to have fun, not to worry about fuel

old chevy's never die

HIGHWAYMEN car club of Norway


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Søn 28. Aug 2011 13:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 17. Sep 2008 21:54
Innlegg: 60
Bosted: Stord
du er bare helt rå Hotrodder! :) utrolig flott arbeide med rodden og det rattet var virkelig eit imponerende stykke håndverk :)

_________________
nej men titta, den brummar ju också


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Ons 26. Okt 2011 19:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Fre 03. Sep 2010 10:30
Innlegg: 175
Fenomenalt arbeid og resultat på rattet! =D> =D> =D>

_________________
- 1987 Pontiac Trans Am (solgt)
- 1991 Chevrolet Suburban


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Lør 05. Nov 2011 15:23 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Tir 05. Okt 2010 16:53
Innlegg: 206
Den rattjobben er det bare å ta hatten av for!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Lør 19. Nov 2011 20:43 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Da er 3 pkt belter på plass.
Det er baksetebelter fra en 1989-93 Mustang cab. Og høyre/venste side er byttet om ift på donorbilen.
Fordelen med baksetebelter er at de ofte ikke har det typiske øvre festet. De har kun en plastgjennomgang som har vært festet ett eller annet sted ifm bakseteryggen eller c stolpen. Dermed blir det enklere å tilpasse beltet.
Med et vanlig øvre feste ville det ikke vært mulig å feste beltet så høyt opp som det jeg har gjort, og det er jo nettopp øvre festet som er vanskelig å få plassert pent og korrekt på en åpen bil.
Om installasjonen holder i en kollisjon? Tja... Materialene i 3 mm stål vil jeg tro er tykke nok. Alle festebolter er grade 8, og de står i strekk konfigurasjon alle sammen. Beltet er ikke kontakt med annet enn sine originale deler noe sted, og det løper lett og fritt. låsefunksjonen fungerer, og snella står med loddrett festebolt, akkurat som på donorbilen. Dermed er det kun sveisene igjen.
Om jeg stoler på de? Vel...Så mye som jeg har sveist på denne bilen, kan jeg ikke kjøre den en eneste meter dersom jeg ikke stoler på sveisene mine. Tror det må være svar godt nok.
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Noen av dere synes sikkert at de oppstikkende nakkeputene er stygge og at setene generelt sett er for moderne for bilen, og jeg er helt enig. Det blir litt feil på en sånn bil. Dette en av tingene jeg har valgt et kompromiss. Jeg liker rett og slett ikke å kjøre uten nakkeputer. En liten bagatellmessig kollisjon bakfra, og livet blir aldri mer det samme. Særlig med den karosserikanten som er der på min bil. Rene giljotinen. Angående setene, er kjøreglede for meg forbundet med å sitte godt. Derfor blir det slik. Men seter er jo uansett ting som er enkle å bytte senere.
Bilde
Bilde
Bilde
Her er også den nye batterikassen. Hjemmlaget. Drivstofftanken skal lages på mål. Den blir så flat som mulig og skal ned ved siden av batteriet. Man kan skimte papirbiten som er stappet inn i enden på drivstoff slangen som skal kobles til tanken.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Tir 22. Nov 2011 17:33 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Man 03. Jan 2011 04:29
Innlegg: 96
Bosted: Lillestrøm
Utrolig artig prosjekt og byggefilosofi/metoder 8) Real life Reodor Felgen at work! =D>

_________________
1957 Cadillac Eldorado Seville
1960 Chevrolet Apache 10 Stepside
1979/91 Jeep Grand Wagoneer
1982 Cadillac Fleetwood Brougham
1987 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4 http://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=3&t=18034
1988 Chevrolet S10 Ext Cab 4x4


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Tir 22. Nov 2011 18:30 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
du skal lage en stålvegg mellom setene og tanken da?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Tir 22. Nov 2011 21:01 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Ons 17. Sep 2008 21:54
Innlegg: 60
Bosted: Stord
vannvittig imponerende bygge, kommer alltid inn på første side når jeg åpner tråden din og det er morro og se hvor langt du har komt :)

du skulle hatt deg en tråd på http://www.jalopyjournal.com/forum/ og :)

_________________
nej men titta, den brummar ju också


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Ons 23. Nov 2011 08:27 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Takker!
Det blir selvsagt vegg mellom tank og seter, ja.

I går kveld kom pluggledninger på plass. Universale-kapp-og-tilpass-selv med stålspunnet overflate.
Funket egentlig helt greit. Rikelig med lengder.

Bilde

Bilde

Kjøpte settet med stålspunnede pluggledninger for et par år siden. Etterpå har jeg hørt mye negativt: De er vanskelige å holde rene og pene, overflaten av stål-vev fører lett til overslag mellom ledningene, derfor må ledningene jordes til blokka. Mere for "show" enn "go", mao.
Hadde jeg visst dette i dag, hadde jeg nok ikke kjøpt de. Men siden jeg hadde settet liggende syntes jeg det ble for dumt å ikke gjøre et forsøk.
Tenk om det hadde funnest krympestrømpe som var gjennomsiktig? Et kjapt søk etter "clear shrinkable tube" på Ebay resulterte i ca 100 treff...
Jeg kjøpte 10m med 3/8" diameter. Det kostet ca 150 NOK inkludert frakt. Denne krympet jeg utenpå plugglednngene. Dermed håper jeg de skal holde seg pene lengre og kanskje slipper jeg å jorde de til blokka også.
Må jeg likevel jorde de, er det enkelt å gjøre via festet på ventilkåpene.

Hvis noen av dere andre skal gjøre noe lignende, anbefaler jeg at dere går opp til 1/2" diameter på krympestrømpa. 3/8" ble ganske trangt å få på, med ytterdiameter på ca 8,5 mm på ledningene. Strømpa kan krympe helt ned til 50% av opprinnelig størrelse, så det er ikke noe problem at den blir for romslig med 1/2".

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Ons 23. Nov 2011 09:04 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
ja det blev nydeligt, blei pluggledningeren stivere etter du fikk montert krympestrømpen?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Ons 23. Nov 2011 09:07 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 08. Jan 2011 01:34
Innlegg: 192
Bosted: Sortland
Jeg har tenkt tanken om at stålomspunnede slanger og kabler ville bli vanskeligere å holde rene. Så denne patenten med gjennomsiktig krympestrømpe var jo litt morsom.

_________________
-68 Camaro RS i grei bruksstand.
-04 Tahoe LT
-07 BMW 525dat


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Ons 23. Nov 2011 10:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Vi får se hvordan det blir etterhvert.

Pluggledningene kjennes ikke stivere ut enn de bør være. i hver ende fjernes ca 10 cm lengde av stålveven når man fester pluggskoene, så der er de jo like myke som alle andre.
For å fjerne stålveven var det enklest å bruke en liten neglesaks. Det sier vel litt om tykkelsen...
Innenfor stålveven er det vanlig pluggledning.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Ons 23. Nov 2011 10:59 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 14. Jan 2008 21:06
Innlegg: 1513
Bosted: Midland (Tr.heim)
Genial, men enkel løsning med krympestrømpe. :)

Finnes kanskje i diameter til stålomspunne slanger også?

_________________
69 Chevy Camaro X11, LS1 6-speed (project Stealth)

69 Chevy Camaro X44, LT1 (ex)
68 Plymouth Valiant, 383 Magnum(ex)
74 Ford Maverick, 302 (ex)
88 Chevy Astro (ex)

Non
Athletic
Sport
Created
Around
Rednecks


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: 1934 Ford Roadster
InnleggSkrevet: Ons 23. Nov 2011 11:48 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Ja. De krympestrømpene var å få kjøpt i masse lengder og dimensjoner. Billig var det også. Hadde jeg kommet på det før, skulle jeg brukt det på de andre stålspunnede slangene i motor rommet også, men vil ikke ta fra hverandre de koblingene igjen nå.

Men husk at krympestrømpene ikke tåler så veldig høy varme, kun 125 grader celsius. De tåler vel heller ikke masse steinsprut ol. Men uansett: Det er billig i innkjøp og enkelt å fjerne dersom det viser seg å bli mislykket.

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 461 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 31  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support