Hei.
Har brukt de siste årene på å totalrestaurert en 82 camaro, bilen ble totalt nedplukket å sandblåst.
Fant rust mange uventede plasser, som camarogeddon sa her, falsen i bakre hjulbuer er litt utsatt, med meg var det også ytre hjulbue bak, spesielt i fremkant. Nerkant av dørene kan fort ruste da det ikke er drenering i bunnen av dørene. Sjekk også etter slakk i dørhengslene. Og spesielt bak fremskjermene nede i hjørnene på torpedoveggene, det har en tendens til å samle seg grus og sand som legger seg inn i sideskjørtet om det ikke har blitt montert på riktig måte. Nå tror jeg bilen jeg kjøpte var et litt ekstremt eksemplar da det virket som den var tatt ekstremt dårlig vare på. Var mange dårlige reprasjoner gjordt tidligere, så mye av stålet måtte byttes ut, begge bakskjermer var forsøkt sveist før, å sparklet over i store mengder. Det ytre skinnet på dørene mine hadde løsnet i nedkant pga rust, festet inn med macgyver teip, sparklet over og lakket.
Men dørken å resten av bilen var helt strøkent, det er sjeldent det er så mye galt som med den jeg kjøpte, men jeg var helder ikke klar over hva eller hvor jeg skulle lete.
Men for all del, har ikke en negativ ting å si om desse bilene, elsker camaroen min å kommer til å ta den med i graven. Det med t-tak er sant, du mister en del stivhet, men montering av subframe collectors fjernet det problemet for meg

bilen ligger på veien som på skinner. Og sommern med t-taket av er hærlig! Selfølgelig så kan det vær årsaken for lekasje og fukt i bilen, men med 25 - 30 års gamle pakninger er det ikke annet å forvente, et nytt pakningssett koster ikke allverden å bilen blir tett som en hermetisk boks om alt er justert korrekt.
Interiøret på bilene er stort sett plast, som også sol, varme og alder setter sine spor på, min ble importert til norge i 93 å all plasten var i ganske bra stand, hadde et par sprekker i dashpadden, men 10 min på ebay så var det i boks. Etterproduserte deler til disse bilene er det flust av, spesielt til understell og karosseri. Og det blir bare mer og mer. Vet det er et firma i statene som selger komplette nye interiør til 3gen camaro og firebird, men passformen på etterproduserte deler er vel så som så. Da er det bedre å søke rundt etter et brukt interiør i bedre stand, det finnest og mye på ebay. Det som kan være litt vanskelig og få tak i er smådetaljer i interiøret som brytere, å alle de små biter som har blitt plukket av og ikke montert igjen etter 10 forskjellige mekanikere som har skrudd å herjet.
Nå må det nevnest at desse bilene var utrolig poppulære og bruke som camaro cup biler for mange år siden, så med litt leting så finner du deler som er plukket rett ut av nye biler og lagt til lagring, jeg skulle kjøpe brukte dører og en bagasjeluke en gang å endte opp med 1,8 camaro iroc z i deler.
Men mulighetene og gleden me disse bilene er endeløse, jeg vil bare ha en til!! eller kanskje 2