AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Man 27. Jul 2026 04:32

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Fre 23. Sep 2011 08:14 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Hva med å gå tilbake til verkstedet og presse de litt?
Si at du godt kan ta en ny EU kontroll hos Statens Vegvesen. og når du blir presentert for kjøreforbudet fra de, legger du frem blanketten som beviser at slurve-verkstedet noen få km tidligere har godkjent bilen.

Kanskje Statens Vegvesen i slike tilfeller føler seg tvunget til å stramme inn litt?
Eller ikke? Men jeg er ikke så sikker på at slurve-verkstedet tør å sjanse på det...

Er du forbanna på verkstedet, så gi de et spark på leggen så de skjønner det. Er du heldig, ordner de opp i det gratis eller til en god pris. Er du mindre heldig må du fikse det selv. Men bilen er jo farlig, så den må fikses uansett.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 28. Sep 2011 16:54 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Så ble det en konklusjon på saken, verkstedet bytter alle bremserør og gir meg nye øvre bærearmer (fast kule, må bytte hele armen) som jeg bytter selv sammen med bremseskivene bak som jeg står for.

For min del er det helt greit og det viser at verkstedet tar litt ansvar.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 28. Sep 2011 19:12 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Godt at de viste litt ansvar, håper bare de tar lærdom til neste kontroll... Folk forventer jo faktisk at bilene skal være noen lunde trafikksikre når de er EU-godkjente... :^o

Hmmm.... Kanskje firmaet som godkjente Dodgen min skulle fått seg en telefon... =D>

1965 Plymouth Barracuda 4,5
1987 Jeep Cherokee 4,0
Garasjen deres

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 28. Sep 2011 19:43 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Haha gjett om ikke det verkstedet som NETTOPP hadde godkjent min bil før jeg kjøpte den burde fått seg en telefon. Null feil stod det på den lappen. Zero. Det var ikke en bil i god stand, men jeg visste ingenting om kjøretøy. Eksosen var delvis hengt opp med ledninger blant annet. Haha - kjøpt og betalt EU-kontroll.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 28. Sep 2011 21:55 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Insubordination skrev:
Haha gjett om ikke det verkstedet som NETTOPP hadde godkjent min bil før jeg kjøpte den burde fått seg en telefon. Null feil stod det på den lappen. Zero. Det var ikke en bil i god stand, men jeg visste ingenting om kjøretøy. Eksosen var delvis hengt opp med ledninger blant annet. Haha - kjøpt og betalt EU-kontroll.

en eu kontroll sier ikke så mye om tilstanden til bilen, det meste er miljøkrav og relatert til trafikksikkerhet og kan ikke forveksles med en takst elr lignende.... hilsen en som tar eukontroller daglig 8)

68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 28. Sep 2011 23:08 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

doey skrev:
Insubordination skrev:

en eu kontroll sier ikke så mye om tilstanden til bilen, det meste er miljøkrav og relatert til trafikksikkerhet og kan ikke forveksles med en takst elr lignende.... hilsen en som tar eukontroller daglig 8)

Samme f... for meg egentlig ;). Bilen står nå her enda og er i betraktelig bedre stand enn da jeg kjøpte den. Men la meg bare nevne at det med eksosen bare var ett av mange eksempler. At bilen gikk igjennom med NULL feil høres jævlig suspekt ut. Det må da gå under trafikksikkerhet at eksospotta ikke henger fast, og kan fly av når som helst eksempelvis. Jeg har da fått underkjent den før med betraktelig mer bagatellmessige feil enn det.

Og ja det er nå fokus på akkurat dette; http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.7811557

Jeg lærte nå i det minste leksa mi :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 29. Sep 2011 00:01 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

er desverre mye juks med eukontroller....

68 Chevy Camaro
08 Chevy Tahoe

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet