Takker!
Det blir selvsagt vegg mellom tank og seter, ja.
I går kveld kom pluggledninger på plass. Universale-kapp-og-tilpass-selv med stålspunnet overflate.
Funket egentlig helt greit. Rikelig med lengder.

Kjøpte settet med stålspunnede pluggledninger for et par år siden. Etterpå har jeg hørt mye negativt: De er vanskelige å holde rene og pene, overflaten av stål-vev fører lett til overslag mellom ledningene, derfor må ledningene jordes til blokka. Mere for "show" enn "go", mao.
Hadde jeg visst dette i dag, hadde jeg nok ikke kjøpt de. Men siden jeg hadde settet liggende syntes jeg det ble for dumt å ikke gjøre et forsøk.
Tenk om det hadde funnest krympestrømpe som var gjennomsiktig? Et kjapt søk etter "clear shrinkable tube" på Ebay resulterte i ca 100 treff...
Jeg kjøpte 10m med 3/8" diameter. Det kostet ca 150 NOK inkludert frakt. Denne krympet jeg utenpå plugglednngene. Dermed håper jeg de skal holde seg pene lengre og kanskje slipper jeg å jorde de til blokka også.
Må jeg likevel jorde de, er det enkelt å gjøre via festet på ventilkåpene.
Hvis noen av dere andre skal gjøre noe lignende, anbefaler jeg at dere går opp til 1/2" diameter på krympestrømpa. 3/8" ble ganske trangt å få på, med ytterdiameter på ca 8,5 mm på ledningene. Strømpa kan krympe helt ned til 50% av opprinnelig størrelse, så det er ikke noe problem at den blir for romslig med 1/2".