nå var planen at Capricen skulle ha hatt motor i dag, men med et par andre ting i veien, er det blevet utsat til fredagen.
så i dag blev motorrommet, slipt og malet, så jeg ikke behøver å være flau over å lette på panseret. har og begynt og renovere ledningsnettet.
specielt på grunn av nogen alternative koplinger, (en sukkerbit, klemmsko og dårlig isolering.
var sånne ting jeg lagde ut av uvitenhet, for 20 år siden!
så nogen ledninger er byttet, da de var sammensat av flere forskjelligt fargede stykker og tykkelser.
andre har fået nye kabelsko, men planen er å bygge hele driten på nyt, til vinter. har og brukt lidt tid på å gjemme ledningerne litt vekk, bare for å få litt bedre plass i motorrommet.
et par bilder fikk jeg tatt!

besluttet, når jeg nå likevell var dernede, at servisere forstillingen. så alle smørenippler blev gjort rene, og fikk nytt fett.
med unntak av en. jeg fikk f.....n ikke presset inn noget fett. så jeg tenkte, at nipplen ikke hadde det bra, og skruet den ut, for at bytte den.
EN ELLER ANNEN I.....T HAR BRUKT SILIKONE PÅ DEN. så jeg har en del forstilling, som må renoveres.
hvordan f....n kan man få sig selv til å fylle op en del av forstillingen med silikone. det er noget av det mest stupide jeg nogensinde har været utsat for.
det er en del av bilens sikkerhetssystem, og skal serviseres korrekt, eller skiftes, om slitasjen er for stor.
Å presse inne den svarte guggen, og tette igen smørenipplen, tangerer til mordforsøk.
hvis forstillingen svikter, mens jeg kjører bilen, på grunn av den ikke spesielt smarte reperasjon, jeg vet f...n ikke hvad jeg hadde gjort!
men jeg fant den, og kan nå utbedre feilen.