stian skrev:
Skiltene er levert inn hos biltilsynet fordi bilen har stått i en garasje.
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1494732Det står at den har godkjent karosseribytte? Kan noen forklare meg litt hva dette er? Dette er jo en Monte Carlo SS, men den skal være registrert som en Malibu 1979?
Monte Carlo SS er blant bilene som pga avgifter til staten har vært vanskelig å importere. Mange importerer i stedet ein komplett SS som vrak for å slippe avgifter. Så kjøpes inn ein slitt gammal norsk, ofte utrangert, bil med samme plattform. Gjerne 70-tals stasjonsvogn av Malibu som i dette tilfellet. Og deretter kan du gjere eitt av to, enten the hard (right!) way med å flytte alt fra SS'en over på den norske ramma, eller the easy way og transplantere rammenr fra den norske bilen over på SS'en. Sistnevnte er ikkje heilt etter boka
Sjekk alltid bilen nøye når du ikkje kjenner vedkommende som har utført ein slik jobb. Ein bil som har gjennomgått karosseribytte vil aldri oppnå priser som samleobjekt, men som ein bruksamerikaner kan dette være veldig kurant bil. Dessuten får den veteranstatus om to år og slepper dermed vegavgift.
stian skrev:
Du mente nå at bilen er ikke stilig orginal? Eller at bilen faktisk ikke er orginal?
Eg syns bilen er meget stilig til å være 80-tals amcar! Malibu74 meinte nok at den ikkje er såkalt originalbil sånn som eg oppfatta det.