Husk at hobbyen vår har hatt svært stusselige fremtidsutsikter før, men at det er "de evige optimistene" som har fått rett. Tenk på de som IKKE solgte sin 69 Camaro cab for 10.000kr i 1973. De har hatt større verdiøkning på bilen sin enn de fleste børser i verden.
I 1973 var det BENSINRASJONERING! Smak på den dere som er for unge til å huske det. Det var forbudt å kjøre bil i helgene! Jeg husker bilder fra avisen av barn som hoppet strikk midt på den tomme motorveien inn til Oslo.
Tenk å eie en big block amcar DA dere! DET kalles standhaftighet!
På mange måter er vi heldige i den forstand at de bilene vi driver med er backet opp av det desidert største og mektigste ettermarkedet i verden!
Edelbrock lanserer f.eks en forgasser beregnet på E85, moderne, datastyrt innsprøytningssystem kjøpes over disk for årsmodeller fra ca 1955 og nyere osv osv.
Jeg tror at uansett hva slags drivstoff som kommer i overskuelig fremtid, sålenge vi snakker om stempelmotorer slik vi kjenner de idag, vil det kort tid etter være mulig å bygge om en 1. gen smallblock (eller tilsvarende) til å funke på det nye drivstoffet. Jeg velger å se lyst på det.
I verste fall emigrerer jeg til USA som pensjonist, tar med meg rodden (som forhåpentligvis er ferdig da

) og nyter livets høst med Stetson på hodet, en hånd på rattet og en Cola i den andre uten at Dagfinn Høybråten kjefter på meg for brusdrikking, kulursossene mobber hatten min og Helen Bjørnøy bærer seg for utslippene fra bilen min.