AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 07:06

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Treg giring på TH400
InnleggSkrevet: Lør 19. Mai 2007 12:25 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 19. Mai 2007 12:17
Innlegg: 3
Bosted: Grong
Hei. Jeg har treg giring fra første til andre gir på kassa når jeg starter opp å kjøre. Dette er uansett om den er kald eller varm, men mest fremtredende når den er kald. Det er en 5 trinns automat og fungerer ellers fint. Er det noen som har noen formening om hva dette kan være?

Bilen er en Chevy Sub Lone Star 6.2 d. 4x4.

MVH Ronny


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 22. Mai 2007 21:18 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Sikker på at det er en th400?? Årsmodell er det og 400 er det vel ikke 5 gir på

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 22. Mai 2007 23:00 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
hmm mulig jeg er veldig dårlig oppdatert,men har yenkyene 5 trins aut då???er det ikke bare 4 trins som er max :?

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 22. Mai 2007 23:42 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
madmax skrev:
hmm mulig jeg er veldig dårlig oppdatert,men har yenkyene 5 trins aut då???er det ikke bare 4 trins som er max :?

Heldigvis er ikke amerikanerne helt sinker på utviklingen. Det finnes 5 trinns automater på nyere US biler.

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 22. Mai 2007 23:46 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
hmmmmm stilig...kan en sånn femtrins brukes på en 6,2 diesel,eventuelt kor mye det koster,og ikke minst hva en sånn kasse heter???hehe

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 23. Mai 2007 14:31 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Dersom det er en 91-93 er det vel 4L80E kasse på denne 3gir + OD ( og revers blir 5 :P ) er det en tidligere så er det vel TH400 evnt en TH350 eller 700R4 på de "små". 700R4 er vel samme som 4L60E som er på "små" bensinere.

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 23. Mai 2007 16:24 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 17. Nov 2006 20:37
Innlegg: 3915
Bosted: Nordmøre
:D :D :D :D

_________________
---------------------------------------------------
Restaurer Chevrolet Imperial Landau Convertible 1929
Bygger Pontiac Firebird 1972 ls3 L99 6L80E IFS/IRS
Gmc ext 1500 6,5 diesel pickup 1994 4L80E Bruksbil
Chevrolet starcraft G301991 mod 4L80E


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Mai 2007 01:08 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
duh....den.der var ikke halveis morro en gang....hvis du regner sånn blir jo min 3 trinns 350 kasse plutselig en 4trins hvis man skal regne med reversen,så konklusjonen min blir jo då 4 trins aut er max yenkyene har komt med...... :D

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Mai 2007 07:03 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Vet med sikkerhet at Ford Explorer har hatt 5 trinns automat i ca 10 år, og den nye Mustangen har 5 trinns automat. Her snakker vi selvsagt 5 forrover og 1 bakover. :wink: Vet ikke hvordan det er med andre merker og andre modeller men det er helt sikkert flere som har dette.

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Mai 2007 14:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 22. Mar 2006 00:20
Innlegg: 283
Bosted: bergen
njaa det var helst det jeg lurte på om det var kommet automatgear med 5trinn FRAMMOVER...på amcar's... :mrgreen:

_________________
one hot camaro man 70 camaro 65 cadillac fleetwood brougham 89 modell chevrolet g-20


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Mai 2007 14:55 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Mulig det er kommet en med 5trinn fremover på nyere subb men desidert IKKE på 6.2 da denne gikk ut i 93-94 litt avhengig av modell og type ++. Men det er jo en annen sak da det er opplyst at det er 6.2 i doningen.

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor 24. Mai 2007 18:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Ons 10. Mai 2006 13:58
Innlegg: 570
Bosted: Ved siden av naboen
madmax skrev:
njaa det var helst det jeg lurte på om det var kommet automatgear med 5trinn FRAMMOVER...på amcar's... :mrgreen:


Hmmm, var vel akkurat det Fox Body sa i posten over din :wink:

Sitat:
Vet med sikkerhet at Ford Explorer har hatt 5 trinns automat i ca 10 år, og den nye Mustangen har 5 trinns automat. Her snakker vi selvsagt 5 forrover og 1 bakover. Vet ikke hvordan det er med andre merker og andre modeller men det er helt sikkert flere som har dette.

_________________
'68 Cougar XR7

MyGallery


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2007 11:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 19. Mai 2007 12:17
Innlegg: 3
Bosted: Grong
tigger skrev:
Sikker på at det er en th400?? Årsmodell er det og 400 er det vel ikke 5 gir på


Halloen i luken.

Det er en 4 trinns kasse som står i + overdrive. Og som en annen sa i strengen nedenfor, så er jeg ikke sikker på at det er en TH 400.... Akkurat det med automater er jeg ikke trygg på. Det jeg kan si er at det er ei kasse som står på 1991 mod - men kassa er nyere - tror det var en 1998 modell kasse. Den har da sansynligvis stått i en sub. 6,5l d.

mvh
Ronny

_________________
Har en 1991 Chevrolet Suburban Silverado Lone Star Conversion, 6,2 l D. Svart med lys og mørk grå sidefelt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 25. Mai 2007 13:45 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 02. Sep 2006 02:59
Innlegg: 68
Bosted: Fredrikstad
Da er det en 4L80E en 4 trinnskasse (3 gir + OD) http://en.wikipedia.org/wiki/GM_4L80-E_transmission
Det kan være så enkelt at TPS'en din er feiljustert.
Den ligger "under" luftfilteret og er justerbar ved løsning av 2 1/4 skruer.
Måles i kontaktor etter at bilen er god og driftsvarm det er 3 ledinger 1 med 0V en med 5V og en som skal være 0.62V og stige med pådraget.

_________________
Bilde
-91 subb, Medlem nr 188 Suzuki 4X4 Club Norway
Medlem nr 5 Østfold Offroad Klubb http://www.offroadklubben.no
aktiv bruker http://www.pirate4x4.no http://www.offroad.no http://www.amcarforum.no


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 26. Mai 2007 13:14 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Lør 19. Mai 2007 12:17
Innlegg: 3
Bosted: Grong
tigger skrev:
Da er det en 4L80E en 4 trinnskasse (3 gir + OD) http://en.wikipedia.org/wiki/GM_4L80-E_transmission
Det kan være så enkelt at TPS'en din er feiljustert.
Den ligger "under" luftfilteret og er justerbar ved løsning av 2 1/4 skruer.
Måles i kontaktor etter at bilen er god og driftsvarm det er 3 ledinger 1 med 0V en med 5V og en som skal være 0.62V og stige med pådraget.


Jeg sier takk for infoen. Det er godt å vite at det er noen som kan hjelpe til når man selv kommer til kort. Håper jeg selv kan hjelpe en gang i fremtiden.
Er litt inne på motor, og har overhalt noen opp gjennom tiden. Kan vel være flaks at de går enda...hehe er utdannet innenfor det området - nå bare en fritidssyssel. :)

_________________
Har en 1991 Chevrolet Suburban Silverado Lone Star Conversion, 6,2 l D. Svart med lys og mørk grå sidefelt.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support