AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 21:27

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 13. Jan 2011 21:01 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
komplette bremser bak, med nye tromler, hjulsylindre, bånd, fjedre å annet krimskram kom på 1900

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Jan 2011 21:08 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Er ikke ille det..Blir vel til å bestille det etterhvert..Må bare få bilen inn i verkstedet først.Men der er det veldig trangt for tiden

Hva slags farge er bilen din innvendig a :?: Lyst til å få vekk den brun fargen som er i min bil

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Jan 2011 21:25 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
min er brun og, desværre.
jeg kommer til å beklæde en god del av interiøret med vinyl, stoff, lakk og sikkert andre ting osse.
jeg liker ikke brunfargen, den er litt for mye 80 tal

men igen, jeg mangler osse plass til å skru på inne.

org radiatoren er elendig, så et mindre søk på nettet, gjorde at jeg fandt en radiator fra en opel omega, med elektrisk vifte, denne passer i bredde å høyde, å bliver monteret senere på våren.
framstolerne er fra den samme omega, så der må litegranne modifikasjon til, før de passer

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 13. Jan 2011 21:38 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 02. Feb 2006 19:12
Innlegg: 1303
Bosted: Brumunddal
Burde egentlig ikke ha dårlig plass.Men har lånt bort en plass i vinter..Og da blir det trang #-o cutlassen var ikke helt med i beregningen over plasser i vinter... Men billig ble den..Har kosta meg 1500 8)

_________________
Lazy rides brumunddal


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jan 2011 15:13 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
det er herligt med billige biler, oldsen er heldigvis enkel å skru på.
er egentlig rart, innen jeg byttede, fandt jeg ikke en eneste med denne fronten til salg i norge, å nå etter kort tid, så vælter de frem. må være det faktum at de snart er veteran, som gjør de så populære.
å det faktum, at de er djævelsk billige i reservedeler.

renovering av hele tenningssystemet kommer på knapt 224$ pluss frakt. med renoveringssats til fordeleren, plugger å pluggledninger å ny dynamo.
dette er så billigt, at det ikke kan betale sig å kjøpe i norge!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jan 2011 20:31 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 11. Sep 2010 16:18
Innlegg: 259
Bosted: Porsgrunn, Telemark
Pappa Wolf skrev:
komplette bremser bak, med nye tromler, hjulsylindre, bånd, fjedre å annet krimskram kom på 1900


Hvor får man tak i sånn deler? Trenger noe til Vanen min!

_________________
1986 GMC VANDURA G20
1990 Chevrolet Beauville G20 (Delebil)
2000 TH!NK CITY (Bruksbil)
1978 Volvo 244 GL Prototype (Bruksbil/Langkjøring)
Lærling Tunge Kjøretøy ;)
Two Tone, Beige and Rust!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jan 2011 21:24 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
jeg kjøpte på både steinar stolen, summit, jegs og 1A auto

men sjekk på amerikanskebildeler.no

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jan 2011 21:47 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
slike bremsedeler kunne jeg solgt deg for en tusing, og jaggu hadde noen av delene vært merkevarer også. da hadde du fått tromler -bånd-hjulsylindere-monteringsett

skulle du hatt ordentlig varer så hadde de vel kostet 1500-


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 18. Jan 2011 23:53 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
er sådant man altid opdager etterpå! men bare rolig, det kommer sikkert flere deler, som må byttes! (bruker å gjøre det! hehe)

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 19. Jan 2011 09:34 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
å da var hun EU godkjent igjen, skjønner ikke at satans feilvesen ikke bare kan sjekke regnummeret, for å se når bilen sist var godkjent. den blev jo godkjent i maj måned siste år!
men nei da, den måtte inn igen nå.
heldigvis, så var det bare småting, såsom jeg hadde glemt å feste batteriet, etter jeg hadde det ute til ladning i nat,
å en parklys pære. fik skryt for bremserne, å tilstanden på rammen.
bremserørene kan jeg vente med, da de er ganske så nye.
han vil dog gjerne ha, at jeg gjør noget med svettingen fra motoren. hvilket uanset må fixes.
men alt i alt en glimrende EU.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 19. Jan 2011 14:06 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 26. Feb 2006 17:33
Innlegg: 1167
Bosted: Langevåg, Bømlo
tipper bilen hadde vært avskiltet, derfor må du inn førstkommende år etter eukontroll! ;) helt normalt!

_________________
87 Chevrolet S10 Pickup Viper powered
08 Cadillac BLS Wagon

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 19. Jan 2011 15:03 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
javist, "godkjent utenom kontrollperioden" står i papirene, men stadig unødvendigt set med mine øyne.

fik osse tat en liten økt på bilen i dag.

har stadig skrueforbud, fra legen, hovedsagligt løft på over 8 kilo, men utroligt hvor mye man kan klare, med latmannsarm, gaffateip, et par lektebiter, å en jekk.

i dag har jeg byttet dynamo, å monteret varmeskjold på starteren, håper at det avhjælper startproblemerne når den er blevet varm.
var inne på låven, for å se etter en dynamo, som passet, å opdaget at jeg har 7 dynamoer liggende.
skulle bare finne den rette, så det var frem med voltmeteret, batteri å drill.
måtte jo sjekke at den funkede.
resultatet blev at jeg har 3 dynamoer som funker, å fire defekte.
så der bliver sikkert bestilt et par repset, fra bosch, på et tidspunkt.

men herligt å se at bilen lader ordentligt igjen.

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 20. Jan 2011 19:35 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
fik en kul i hovedet, i dag.
skulle bare lige sjekke pluggerne, å satte min magnetiske lampe fast i panseret, troede jeg, den falt direkte ned i knolden på mig.
jeg har alupanser på bilen, noget jeg ikke var klar over!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 24. Jan 2011 18:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
Har haft besøk igjen i dag. å fikk en masse hjælp til å bytte starter på Oldsen.
desværre viste det sig, at den tok bort i startkransen etter montering, å jeg kunne jo faen ikke finne shimserne. så den måtte ut igjen å inn med den gamle i tide til å hente barna.
er første gang der er blevet bytte starter her på tomten, på mindre end 15 minutter

dagen i morgen kommer til å gå med rydding i garasjen, gjett hvorfor!

takker til arvid for hjælpen!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Ons 26. Jan 2011 18:27 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
ahh, herligt.
har været hos legen idag, å fået grønt lys, på skruing igen, så længe jeg ikke overdriver!!
så idag, har jeg hentet en th700r4 kasse, som mangler reversen, å byttet den ene fremstolen i bilen, til noget mere sporty.
ryddet litegranne i garasjen, ryddet litegranne i bilen.
generell kosedag i dag.
glæder mig til i morgen, da skal førerstolen byttes! er fortsat litt justerering å gjøre
men alt i alt er jeg fornøyet!

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 40 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 11 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support