pontchief skrev:
Godt skrevet ,har du noen planer for denne før sommeren?
yup, der er mye på gang.
86chevy skrev:
Det var en 'mean' raggar bil! Men den skal vel bli satt ordentlig i stand vel?

Det blir bra uansett, bare den er på veien!
hehe, læs videre!
Etter noen tid, ønskede hennes eier, å kjøre noget, som var mindre tørst, og etter et par bilsalg, kjøpte hennes eier sig en mindre 1980 skylark.
bilen stod nu stille i et par uker, mens jeg gikk og funderte, hun ville jo egentlig passe glimrende til mig, og mine planer. Spesielt etter min svigersønn, har fått op øynene for amcars.
Så en kveld under påvirkning av et par gode videoer, øl og av div. G-bodyer, gikk jeg til hennes eier, og foreslo en liten byttehandel!
Jeg kunne få bilen kvitt og fritt, mot hennes eier, fik den smallblock chevy, jeg hadde brukt en god del av sommeren på å bygge, med til avtalen hører, at jeg ikke vil ha al chromen og edelbrock forgasseren/innsug!
Dekk og felger kunne sikkert godt ha gått, men jeg har andre planer, så dem får Jeanett lov til å beholde!
Mye av tiden de siste par måneder, har gått med å finne feil og mangler, å få dem dokumentert, og satt på papir, så jeg har en plan for hva som skal skie til våren!
Mye av det er rust, kanaler og koffert er klare for utskiftning, jeg tar mål, og kapper platebiter, skriver et nummer på dem, og legger de til side, så når tiden kommer, så kan jeg bare kappe ut rusten, å sveise inn en ny bit, og ikke spandere tre fire timer på tilpassing.
Jeg er godt klar over, at det ikke kommer til å foregå som jeg gjerne vil da man alltid kun ser 5 % av den rusten som er der!
Men det giver mig noget å gjøre, mens jeg venter på snøen forsvinner.
Hun har i øvrig fått monteret piggdekk, så hun står fast, (med et par 25 liters kanner, med vann, bak i kofferten!)
På inneværende tidspunkt, kjører hun veldig lite, da jeg driver å renoverer på Skylarken til Jeanett.
Rochester Varajet II er en jævelig bra forgasser, når den fungerer, noget den ikke gjør på jeanett`s.
Den har været av å på nogen gange allerede, men uten og opdage annet, end at det er dårlig vakum på den, å slark i spjællakslingerne! Noge som tillater falsk luft, og er et generelt problem på Varajet forgasserne.
Så jeg fik en nyrenoveret varajet II ESE forgasser leveret av en bekjent fra amcarforum,
Den skal nå settes inn i bilen til jeanett, så håper jeg at forbruket går ned, å at den kan starte uten bruk av motorvarmer!