Nova-Freak skrev:
Ser da rimelig frisk ut den her da! Mangler teppe, men det er no ikke den største sak. Og rust i bakskjermer er vel standard på GM, vel? Resterende ser da sjarmerende friskt/bruksmessig ut! Original innredning i en så gammel bil vitner om at den har vært tatt rimelig bra vare på også. Og til en rimelig penge, har jeg forstått? Må være et bra kjøp da. Gratulerer igjen! Og legg gjerne ut flere bilder. Gleder meg til å se fortsettelsen! Liker måten du gjør ting på. Og bare for å få maskinen på hjul igjen, duger jo 305 i lange baner. Og et billig alternativ, ikke minst!
Veldig hyggelig å høre, har sansen for litt grovarbeid og enkel stil ikke noe billett her i gården
Jeg gav ikke mye for den heller.. 15000 uten motor og gir, så skal ikke klage da. Alt av papirer er i orden, mangler bare EU for å få skilter.
Har bestilt kam og løftere idag, Lunati 60100 den minste hydraulic flat tappet kammen i voodoo serien, man hører jo mye skryt om denne serien så blir spennde å se.
Vurderte lenge att og fram mellom 60100 og 60101 som er et lite hakk større. Men siden dette blir en bil jeg skal prøve å få til å billigst mulig så tror jeg 60100 vil passe perfekt.
Specs på kammen for de som er interessert i det:
Lunati's Voodoo series of Hydraulic camshafts deliver more area under the curve than any other series of Hydraulic camshafts. This means more throttle response, quicker acceleration, more vacuum, better efficiency, combined with maximum horsepower and torque!Hydraulic. Very strong torque and increased HP for small cubic inch motors (283-350). Compatible with stock TBI and MPI type fuel injection. Works great for pleasure/ski boats, and mild towing applications.
* Duration @ .050 (Int/Exh): 207/213
* Gross Valve Lift (Int/Exh): .437/.454
* LSA/ICL: 112/108
* Valve Lash (Int/Exh): Hyd/Hyd
* RPM Range: idle-5000
Husk at detter er specs for small block hvor de fleste har en 350, så antar at denne kammen vil være et lite hakk vassere enn det som står i en 305 kontra 350.
Blir 305 HO med shorty headers, kam, quadrajet gasser evt edelbrock med edelbrock innsug om det dukker opp noe billig. Kanskje rundt 250 hk, passe mye i en firedørs cruisebil.
Og så blir det en olds TH350 som jeg bytta mot litt lakk av en kompis, har kjøpt adapterplate til den så bør gå bra det.
Litt usikker på hvordan jeg skal løse det med shifter foreløpig for det her er en rattgir manuell bil.. Noen som har noen triks ?