AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tor 25. Jun 2026 12:36

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 57 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Ons 24. Nov 2010 11:13 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Fikk tatt hånd om panserproblemet ved å forlenge de bakerste hullene på hengslene. Deretter stod midtdeleren og lyktehusene for tur. Å få dette tilpasset skikkelig med panseret skulle vise seg å bli litt av en utfordring. Brukte noe sånt som 5 timer til slutt, og alle triks i boka. Men det ser ganske så bra ut nå synes jeg. Ellers pusset jeg på plastikkdelene som ligger mellom støtfanger og karosseri.

Bilde

Bilde

Bilde

Blir lakkering til helga.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Nov 2010 12:51 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Fikk ikke skrudd av denne plata på støtfangeren, så jeg satte like godt hele fangeren på bilen igjen.
Bilde

Ferdig lakkert. Farga kommer ikke så bra fram på dette bildet
Bilde

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Nov 2010 13:53 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Lør 12. Apr 2008 21:20
Innlegg: 232
Bosted: Hegra
Knall i sollys kan jeg tenke. Moro å se da å enorm lærerikt å ta en sånn jobb. Men....tålmodighetsprøve...å ja :)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Nov 2010 14:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
bowtietwister skrev:
Knall i sollys kan jeg tenke. Moro å se da å enorm lærerikt å ta en sånn jobb. Men....tålmodighetsprøve...å ja :)


Takk Bowtie :) Ja, det har vært en lang prosess. Tror ikke jeg kommer til å prøve på noe lignende med det første hehe.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 28. Nov 2010 14:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Lakk jo . Da er det bare å geare opp for nå ble det straks mer moro


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Des 2010 22:03 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Her er et bilde som lakkereren tok. Gjengir fargen litt bedre synes jeg.

Bilde


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Des 2010 22:06 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Lør 17. Jan 2009 13:17
Innlegg: 237
Bosted: Lofthus. Ullensvang Herad
Skikkeleg knall flott farge du har lakka bilen i =D>

_________________
1954 Chevy 3100
1982 Chevy Camaro Z28 Indianapolis 500 pace car
1987 Harley Davidson FXSTC

Kvifor gjera so alle andre? Eg gjere ting på min måte.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Des 2010 22:12 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 27. Jan 2006 00:33
Innlegg: 5285
Bosted: Brønnøysund/Bosque County Tx
Nydelig farve, bi lækkert det der :D

_________________
Per Arne Sund

Bilde
67 F100 stepside*75 Buick LeSabre cab*72
Malibu 350 Tx*48 Hudson Tx*48 Pontiac Silver Streak Tx*
97 Lincoln Tx


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Des 2010 22:18 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Takk karer!

Vurderte sølv metallic i begynnelsen. Men slo den ganske fort fra meg ettersom det er sinnsykt mange biler som har den fargen nå til dags. Etter mye fundering landet jeg på denne Viper Blue'n. Hadde ikke sett noe tilsvarende i virkeligheten, men skjønte at jeg traff blink da de første delene kom tilbake fra innvendig lakkering :wink:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 06. Des 2010 23:24 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Søn 09. Sep 2007 11:35
Innlegg: 888
Bosted: Sandnessjøen
Lekkert!

_________________
68 Ford Mustang HT 390FE/C6/9"Detroit+++ viewtopic.php?f=3&t=14706
88 Ford F-250
Xèr-96 Blazer-98 Mustang-95 Astro AWD-94 Suburban-86 Camaro Z28-80 Mirada-79 Catalina-64 Pontiac Lemans-82 Regal-64 Fairlane


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 10. Des 2010 18:08 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 10. Feb 2009 17:35
Innlegg: 420
Kjempemessig dette da!
Farga passer bilen suverent. Arti å se 75 MonteCarlo

_________________
36 Chrysler Airflow C9
48 Chevy Coupe
60 Chevy 10 Apache
60 Oldsmobile NinetyEight Celebrity Sedan
63 NSU Prinz IV
69 Chevy Caprice
74 Chevy C10 Custom DeLuxe
84 Buick LeSabre Limited
03 Chrysler PT Cruiser StreetCruiser
08 Jeep Patriot


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 06. Feb 2011 22:55 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Ons 31. Jan 2007 15:56
Innlegg: 286
Bosted: Trondheim
Fikk gjort masse i garasjen i helga.

Har lett etter felger fra C3 Corvette en god stund, og hadde nesten gitt opp da Streetracer tipset meg om en annonse på Finn. Etter litt mailing frem og tilbake med selgeren, en hyggelig kar i Stavanger, endte det med at jeg kjøpte de. Så takk til Streetracer for tipset :)

Disse skal jeg pusse opp med Autosol og utruste med BF Goodrich 275/60 R15
Bilde

Bilde

Satt inn nye låser rundt om
Bilde

Lette sikkert èn time etter det lille staget som går fra låsen til åpnemekanismen i døra. Viste seg at den lå helt i bunnen av døra. Må ha ligget der siden Juni hehe
Bilde

Fikk også inn vinduene... uten å knuse dem ;)
Bilde

Satte på nyfelgene bak, siden de gamle hjula der lak. Har ikke korrekte mutre til disse felgene, så det må bestilles.
Bilde

Nå har jeg gjort det meste som kan gjøres uten å bestille nye deler. Så jeg skal skrape sammen en ordre og få den over med båt slik at jeg kan fortsette for fullt i påska.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Feb 2011 12:35 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Tøff bil og nydelig farge. HAr hatt 74 og 75 Monte Carlo selv. Trivelige biler. Fullsize komfort men likevl litt sporty.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 07. Feb 2011 19:42 
Avlogget
Super Amcar pro
Super Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Lør 27. Jan 2007 20:17
Innlegg: 7264
Bosted: Åsa
nydelig farge, hvad hedder den?

_________________
1977 Dodge Aspen med 318 SBM og 904 kasse.
Bursdagsgaven fra min kone.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 29. Mar 2011 15:21 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Tir 29. Mar 2011 15:11
Innlegg: 2
vakker bil du har der =) har ein heilt lik bil og samme modell eg vuderer å fikse opp selv. men sliter finne nye interiør deler til den. har hvitt ineriør i den å lurte på om du viste om noen goe sider å finne deler på til den?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 57 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support