AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Tir 29. Sep 2026 15:18

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Ny her
InnleggSkrevet: Fre 29. Okt 2010 19:02 
Avlogget
Get going
Get going

Dominator skrev:
Bilde
Bilde

Felgene er type Rondell58, 17"x8,5". Dekkene er Fulda 255/50-17 bak og Continental 225/55-17 foran. Mønsterdybden er rundt 4 mm på alle dekkene, så de holder vel en sesong eller kanskje to til. Jeg ser at forhjulene har subbet litt på stabstaget foran, antakeligvis på fullt rattutslag. Kan vel muligens løses vha. spacere.

Felgene er som de fleste brukte alufelger, noen skrammer og sår om du bøyer deg ned og ser, men på 5m avstand er de blanke og fine.

Jeg googlet felgene og fant en pris på ca. 3000,- pr stk inkl mva uten at jeg har gjort noen større research på prisnivået.

Du får felger og dekk til vinterpris 5000,- :)

Hei, jeg får vurdere det, men jeg er nå engang en som helst vil at ting skal være originalt jeg da :)

I går og i dag har jeg tatt ut en starter som hang litt, dvs. den gikk til bilen startet og innslaget fikk vel fart nok på seg da til at det slo ut, men om jeg vred på nøkkelen og tilbake igjen, gikk starteren lenge, gjerne til det var tomt for strøm på et ikke altfor godt batteri. Så da har jeg smurt den opp i dag med olje, så får vi se etterpå.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Fre 29. Okt 2010 23:09 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Buick-riviera skrev:
Hei, jeg får vurdere det, men jeg er nå engang en som helst vil at ting skal være originalt jeg da :)
Da er vi helt på bølgelengde, jeg har også mest sans for original look... så derfor må nok de moderne felgene vike :-)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 30. Okt 2010 12:51 
Avlogget
Get going
Get going

Dominator skrev:
Buick-riviera skrev:
Da er vi helt på bølgelengde, jeg har også mest sans for original look... så derfor må nok de moderne felgene vike :-)

Ja, jeg må nok pent takke nei til tilbudet. Men du veit ikke om noen som har en starter liggende? Jeg trenger en ny en. *Jeg smurte opp i går, men jeg så ikke før jeg satte den inn igjen at det lageret som skal stoppe tannhjulet fra å få for langt manglet. det er rett og slett borte. Tannhjulet på starteren stopper ikke før den graver som et bor inn i selve starteren, derefor går den noe tungt og drar mye strøm, samtidig med at den ikke slår ut igjen før motoren får fart på seg. Så tannhjulet går omtrent forbi kransen/flexplata og da blir veien tilbake for lang... Den starter, men starteren har nok vært med en god del runder rundt i litt for høy hastighet er jeg redd.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 13. Nov 2010 13:57 
Avlogget
Get going
Get going

Jaja. Etter en litt for kraftig motorvask stod Capricen bom stille. Jeg fant ingen gnist ut i fra coil, så det var jo greit, senere fant jeg rust i kontaktflatene til pluggledningene, og pluggene var alt annet enn nye de også. Så, når dette var skiftet, samt fordelerlokk, så gikk Capricen som bare det. Uten puffing og feilskjær.

Priser:
Coil - 260 kr (ebay)
Pluggledninger (400 kr Norge)
Fordelerlokk (120 kr Norge)
Plugger (250 kr Norge)

Siden har jeg også fått satt i et nytt batteri til 1000 kr og en ny starter til 1200 kr.

Har fått prøvd den litt på snø nå, med forholdsvis myke piggfrie dekk, så overrasker den veldig positivt. Blazer med bare bakhjulstrekk og de fantastiske Cooper dekkene er vesentlig dårligere. Med 4WD kommer man selvsagt fram overalt.

Virker som om automaten forsåvidt er i god stand nå, men at lockupen er for sliten til å orke å holde igjen. Fikk et tips om at man kunne bruke syntetisk automatolje for å få den til virkre skikkelig igjen, noen som har prøvd dette? Inntil videre kjører man med kontakta til lokcupen ute.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 34 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support