AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Søn 19. Apr 2026 21:00

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2007 15:06 
Avlogget
Rookie
Rookie

goatman skrev:
eg hadde 17" felger på min bil ved visning,og di sa ingenting....
du kan ha ka felger du vil på bilen,og ha di godkjent,så lenge di er innenfor pluss/minus 5% av original rullediameter..

Hei

Jeg nevnte felgene kun for å beskrive hvilket merke de var. Men det som var problemet er at det er ulik bredde foran og bak. Og akkurat det er visstnok ikke bare bare hos Biltilsynet.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 14. Apr 2007 15:12 
Avlogget
Rookie
Rookie

Mr_Stian skrev:
Eg importerte nettopp ein 76 camaro fra montana i usa. Jeg var der borte i sommer og kjøpte bilen fra en bruktbilforhandler, og tok bilen med til noen venner jeg har der borte. Fikk med tittelen og alt fra forhandleren.

Men så greide selvfølgelig de som hadde bilen ståendes og rote bort tittelen. Det jeg gjorde var at jeg fikk forhandleren til å bestille ny tittel. Var vist ingen problem, men det tok litt tid før de vennene mine fikk den da. Tror ikke det kosta noe heller. Tok bare kontakt med myndighetene i staten, og fikk bestilt nytt...

Så jeg tror ikke det er noe problem å få tak i tittel, hvis selger gidder da, og hvis det i det hele tatt fins tittel til denne bilen da

Hei

Denne bilen har etter det jeg forstår aldri hatt noen "title". Mulig det kan ta lenger tid å skaffe det på en bil som aldri har hatt "title", men jeg har kontaktet selger om han er villig til å fremskaffe dette. Flott å høre at dette trolig ikke koster noe. Selger er på ferie noen dager til, men jeg skal gi info her hva som skjer.

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 25. Apr 2007 20:56 
Avlogget
Rookie
Rookie

Eieren i USA kontaktet kjøretøy-myndighetene i staten. Han fikk opplyst at de ikke ustedte title på biler eldre enn 1973.

Men etter kontakt og god hjelp fra amcar.no fikk jeg opplyst at norske myndigheter ikke forlanger title på biler utenfor EU/EØS hvis dette ikke fantes på bilen. Istedet kan man bruke dokumentasjon på eierforholdet som viser at bilen ikke er stjålet.

Men uansett, bilen ble dessverre solgt nettopp. Kommer istedet til å hente inn det andre alternativet mitt; en bil som står i LA.

Vedlegger link til annonsen på Pontiacen.

http://adcache.collectorcartraderonline.com/10/3/5/88097735.htm

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet