AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

girkasse til camaro 1984
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=3389
Side 1 av 3

Forfatter:  jonefredrik [ Ons 23. Jan 2008 17:50 ]
Innleggets emne:  girkasse til camaro 1984

eg har nå tenkt å bytte motor i min camaro 1984.
den nye motoren vil ha 405hk, så vet eg at den girkassen som står i nå vil ikkje holde(orginal th700). så har eg sit på th700 R4 kasse men denne er så dyr:-(
vet noen om andre automat kasser som passer i ein camaro 1984? eks. th400 eller th350?


takker for svar:-)

Forfatter:  jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 22:33 ]
Innleggets emne: 

ingen som peiling?

Forfatter:  Roar [ Fre 25. Jan 2008 22:37 ]
Innleggets emne: 

begge de 2 passer du må bare justere litt på mellomakselen. 4l80 kan vel også passe.

Forfatter:  jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 22:50 ]
Innleggets emne: 

justere litt på mellomakselen?

Forfatter:  Olav [ Fre 25. Jan 2008 23:13 ]
Innleggets emne:  Gearkasse +++

Tviler vell litt mer på akslingen eg då :D

Forfatter:  PaleRider [ Fre 25. Jan 2008 23:14 ]
Innleggets emne: 

jonefredrik skrev:
justere litt på mellomakselen?



Har du ikke justerbar mellomaksel :wink:

Forfatter:  jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 23:16 ]
Innleggets emne: 

men alle girkasser er ikkje like lange?
må eg få mellomaksling spesial laget?(dyrt?)

Forfatter:  Roar [ Fre 25. Jan 2008 23:17 ]
Innleggets emne: 

er vel kun e 350 kasse som har nogenlunde lik lengde med 700 kassa di. alle andre kassene er enten lengre eller kortere, Og da må du justere litt på mellomakselen. (korte eller forlenge)

Forfatter:  jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 23:20 ]
Innleggets emne: 

okey vis eg kjøper ein 350 kasse? hve meir trenge eg for at den skal passe inn?

Forfatter:  Roar [ Fre 25. Jan 2008 23:24 ]
Innleggets emne: 

Mulig du må justere litt på traversen, men det er ikke noe problem. Den nye motoren din har den blitt linjeborret (veivakselen) ? Hvis det er smalblokk så går det bra med e preppa 350 kasse.

Forfatter:  jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 23:29 ]
Innleggets emne: 

okey det veit eg ikkje motoren er/blir ein heilt nye blueprint 383 komplett motor...

Forfatter:  Roar [ Fre 25. Jan 2008 23:46 ]
Innleggets emne: 

Hvis du linjeborrer så går veiva høyere opp i motoren og du må da heve kassa tilsvarende. Får kjøpt eksentriske styretapper til slikt formål.

Forfatter:  jonefredrik [ Lør 26. Jan 2008 00:03 ]
Innleggets emne: 

okey^^
hvor mykje koster det å korte/forlenge ein mellomakselen då?

Forfatter:  Bippe [ Lør 26. Jan 2008 03:01 ]
Innleggets emne: 

Roar skrev:
Hvis du linjeborrer så går veiva høyere opp i motoren og du må da heve kassa tilsvarende. Får kjøpt eksentriske styretapper til slikt formål.


Du flytter ikke veiva ved linjeborring, du bare monterer tykkere lager.

Forfatter:  Bippe [ Lør 26. Jan 2008 03:03 ]
Innleggets emne: 

jonefredrik skrev:
okey^^
hvor mykje koster det å korte/forlenge ein mellomakselen då?


Jeg tar 500,- for korting, forlenging er noe dyrere. Dette er uten balangsering, men har ikke hatt problemer med det ennå.

Side 1 av 3 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/