| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| girkasse til camaro 1984 https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=3389 |
Side 1 av 3 |
| Forfatter: | jonefredrik [ Ons 23. Jan 2008 17:50 ] |
| Innleggets emne: | girkasse til camaro 1984 |
eg har nå tenkt å bytte motor i min camaro 1984. den nye motoren vil ha 405hk, så vet eg at den girkassen som står i nå vil ikkje holde(orginal th700). så har eg sit på th700 R4 kasse men denne er så dyr:-( vet noen om andre automat kasser som passer i ein camaro 1984? eks. th400 eller th350? takker for svar:-) |
|
| Forfatter: | jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 22:33 ] |
| Innleggets emne: | |
ingen som peiling? |
|
| Forfatter: | Roar [ Fre 25. Jan 2008 22:37 ] |
| Innleggets emne: | |
begge de 2 passer du må bare justere litt på mellomakselen. 4l80 kan vel også passe. |
|
| Forfatter: | jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 22:50 ] |
| Innleggets emne: | |
justere litt på mellomakselen? |
|
| Forfatter: | Olav [ Fre 25. Jan 2008 23:13 ] |
| Innleggets emne: | Gearkasse +++ |
Tviler vell litt mer på akslingen eg då |
|
| Forfatter: | PaleRider [ Fre 25. Jan 2008 23:14 ] |
| Innleggets emne: | |
jonefredrik skrev: justere litt på mellomakselen?
Har du ikke justerbar mellomaksel |
|
| Forfatter: | jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 23:16 ] |
| Innleggets emne: | |
men alle girkasser er ikkje like lange? må eg få mellomaksling spesial laget?(dyrt?) |
|
| Forfatter: | Roar [ Fre 25. Jan 2008 23:17 ] |
| Innleggets emne: | |
er vel kun e 350 kasse som har nogenlunde lik lengde med 700 kassa di. alle andre kassene er enten lengre eller kortere, Og da må du justere litt på mellomakselen. (korte eller forlenge) |
|
| Forfatter: | jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 23:20 ] |
| Innleggets emne: | |
okey vis eg kjøper ein 350 kasse? hve meir trenge eg for at den skal passe inn? |
|
| Forfatter: | Roar [ Fre 25. Jan 2008 23:24 ] |
| Innleggets emne: | |
Mulig du må justere litt på traversen, men det er ikke noe problem. Den nye motoren din har den blitt linjeborret (veivakselen) ? Hvis det er smalblokk så går det bra med e preppa 350 kasse. |
|
| Forfatter: | jonefredrik [ Fre 25. Jan 2008 23:29 ] |
| Innleggets emne: | |
okey det veit eg ikkje motoren er/blir ein heilt nye blueprint 383 komplett motor... |
|
| Forfatter: | Roar [ Fre 25. Jan 2008 23:46 ] |
| Innleggets emne: | |
Hvis du linjeborrer så går veiva høyere opp i motoren og du må da heve kassa tilsvarende. Får kjøpt eksentriske styretapper til slikt formål. |
|
| Forfatter: | jonefredrik [ Lør 26. Jan 2008 00:03 ] |
| Innleggets emne: | |
okey^^ hvor mykje koster det å korte/forlenge ein mellomakselen då? |
|
| Forfatter: | Bippe [ Lør 26. Jan 2008 03:01 ] |
| Innleggets emne: | |
Roar skrev: Hvis du linjeborrer så går veiva høyere opp i motoren og du må da heve kassa tilsvarende. Får kjøpt eksentriske styretapper til slikt formål.
Du flytter ikke veiva ved linjeborring, du bare monterer tykkere lager. |
|
| Forfatter: | Bippe [ Lør 26. Jan 2008 03:03 ] |
| Innleggets emne: | |
jonefredrik skrev: okey^^
hvor mykje koster det å korte/forlenge ein mellomakselen då? Jeg tar 500,- for korting, forlenging er noe dyrere. Dette er uten balangsering, men har ikke hatt problemer med det ennå. |
|
| Side 1 av 3 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|