AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Girkasse som hogger (TH700)
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=2847
Side 1 av 1

Forfatter:  StigAre [ Man 05. Nov 2007 20:52 ]
Innleggets emne:  Girkasse som hogger (TH700)

Hei.

Jeg har en 1991 Chevolet Suburban 6.2D 2500 med TH700 girkasse.
Ifølge forrige eier på bilen skulle kassa være overhalt og forsterka, som jo mange av de kassene er.

Men når jeg kjører så hugger den noe sinnsykt når den girer fra 1 til 2, og nesten kun da.
De andre gira er mye mykere (normale)
Det hender også at den går kjempe fint og mykt mellom 1 og 2, men stort sett veldig hard giring.

Noen som vet hva dette kan være ? og hva som evt kan gjøres ?

Forfatter:  Camarogeddon [ Tir 06. Nov 2007 10:34 ]
Innleggets emne: 

har du sjekka at den har korrekt oljenivå?

for lite olje kan føre til at en automat blir veldig hardt ved giring, og det skader ikke å sjekke det enkleste først.

flatmark, varm motor og tomgang i park er stikkord her, ellers blir målinga feil.

Forfatter:  tigger [ Tir 06. Nov 2007 14:11 ]
Innleggets emne: 

Sjekk TPS!!!!
har du en 700 kasse noe jeg tviler på så har du slanger til TPS i tillegg til ledninger da 700 kassa bruker vacum.
Personlig vil jeg si du har en 4L80e kasse og da har du IKKE slanger til TPS . Juster den slik at du har 0V 5V og ~0,63V på de tre lendingene så skal du se at det blir bra igjen. Klarer du ikke å få den justert til 0,6xV så må TPS byttes.

Forfatter:  st-remy [ Tir 06. Nov 2007 21:51 ]
Innleggets emne: 

:) du kan også sjekke for feil koder også, er nokk sikker på at du har 4l80e kasse , filter skifte og ny olje kan du nå prøve med , hvis det lukter brent av olja

Forfatter:  tigger [ Tir 06. Nov 2007 23:25 ]
Innleggets emne: 

Sjekking av koder med OBD I er "enkelt" alt du trenger er en binders og tålmodighet, hvordan finner du her http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=82540

Forfatter:  Holden [ Ons 07. Nov 2007 00:16 ]
Innleggets emne: 

Er det et Shift-kit på kassen vil den gire temmelig hardt ved litt gasspådrag. Dette skal være bedre for kassens levetid sammenlignet med myke skift. Unntaket er hvis kassen er mer enn normalt slitt fra før. Og det er vel ikke din i følge det du skriver. Satte inn et på min TH-350 i sommer, og den girer så hardt at ting ramler ned fra dashbordet. Bruker F-fluid i tillegg.

Forfatter:  StigAre [ Ons 07. Nov 2007 02:05 ]
Innleggets emne: 

Takk for mye bra info.

Skal prøve og få rota meg ut imorra og sjekka litt.
Min girer så hardt at ting ramler ned ja.... ikke bra spør du meg :)
Men innimellom girer den som fløyel, mykt og flott :)

Satse på at det er no justering bare....

Forfatter:  StigAre [ Fre 09. Nov 2007 22:47 ]
Innleggets emne: 

Da har jeg fått sjekka litt endelig...
Jeg har da en 4L80E girkasse, og TPS er lokalisert.

Nå er det bare og får målt og evt justert den og se om det hjelper.
Hvis ikke må den kanskje byttes.

Skal vel også få tatt et oljeskift på kasse... og motor før vintern.

Forfatter:  tigger [ Lør 10. Nov 2007 23:46 ]
Innleggets emne: 

Olje skift på motoren og kassa er noe av det viktigste du gjør!!!!!
Motoren hver 5000 kassa var det vel hver 10000 på.
HUSK å bytte olje i for og bakaksel samt "brytepinner" i begge aksler.

Forfatter:  StigAre [ Søn 11. Nov 2007 15:43 ]
Innleggets emne: 

Da var TPS'n justert, til ca 0.63V, det hjalp fælt, hogger litt ennå innimellom, men ikke på laaangt nær så mye som før.

Skal skifte olje på motor og gir snart ja.
Kanskje lurt på akslene også ja...
Brytepinner? Ikke helt inni alt detta ennå, så hva er egentlig det ? :)

Forfatter:  tigger [ Man 12. Nov 2007 21:22 ]
Innleggets emne: 

pinnene koster vel 80kr stykket Om du går inn på ChevyLPG's garage på offroad.no så ser du litt om det. Men kort fortalt er at OM den ryker rissikerer du at hele innmaten i diffen ryker og stikkaklsene kommer ut. Dette kan også skje i fart!!!

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/