| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=27599 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | FastFWD [ Ons 04. Apr 2018 18:25 ] |
| Innleggets emne: | Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser |
Hallo Min første post på forumet Har en 1993 Chevrolet Pickup jeg holder på å renovere/forbedre. Bakakslingen har en liten lekkasje mot drivakslingen, og behøver nytt seal - i tillegg funderer jeg på å bytte trommelbremsene bak til skivebrems. Nå sliter jeg litt med å identifisere bakakslingen - dvs jeg finner div påstemplet tekst - men klarer ikke å tyde den - dvs å si noe om type når jeg leter etter deler... Kan noen utifra vedlagte bilder si meg noe om hvilken type bakaksling jeg har ? Og er det noen på forumet som har erfaring med ombygging til skivebrems bak - dårlige/gode.. FastFWD Vedlegg:
Filkommentar: Merking på akselrør 2018-04-04 17.54.58.jpg [ 231.37 KiB | Vist 4754 ganger ] Vedlegg:
Filkommentar: Merking på selve diffen
2018-04-04 14.54.59.jpg [ 131 KiB | Vist 4754 ganger ] |
|
| Forfatter: | AW-100 [ Tor 05. Apr 2018 12:20 ] |
| Innleggets emne: | Re: Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser |
Legg ut bilde av differensialen, så er det lettere å identifisere!
|
|
| Forfatter: | FastFWD [ Tor 05. Apr 2018 12:39 ] |
| Innleggets emne: | Re: Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser |
Utifra bildet ditt, har jeg en GM 10.5" 14 bolt Takker bukker nikker og neier Nå gjelder det bare å finne et konverteringskit jeg kan bruke... FastFWD |
|
| Forfatter: | FastFWD [ Lør 07. Apr 2018 20:07 ] |
| Innleggets emne: | Re: Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser |
For info til gruppen.. Jeg har tydeligvis en GM 10.5 14 bolt med 8 hjulbolter. Å finne konverteringskit til denne skulle vise seg å være en utfordring... Ikke en eneste leverandør i Norge (som jeg kunne finne) - så da måtte jeg over dammen.. Ebay viste seg å ikke være noen suksess... Diverse store amerikanske nettsider - nada... Men tilslutt fant jeg en side - lugnut4x4.com som hadde det jeg trengte Det ble litt dyrere enn hva jeg hadde sett for meg meg ca 1000$, men sannsynligvis en god del billigere enn om jeg skulle handlet kit i deler i norge... De årner sæ |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|