AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=27599
Side 1 av 1

Forfatter:  FastFWD [ Ons 04. Apr 2018 18:25 ]
Innleggets emne:  Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser

Hallo

Min første post på forumet :)

Har en 1993 Chevrolet Pickup jeg holder på å renovere/forbedre.

Bakakslingen har en liten lekkasje mot drivakslingen, og behøver nytt seal - i tillegg funderer jeg på å bytte trommelbremsene bak til skivebrems.

Nå sliter jeg litt med å identifisere bakakslingen - dvs jeg finner div påstemplet tekst - men klarer ikke å tyde den - dvs å si noe om type når jeg leter etter deler...

Kan noen utifra vedlagte bilder si meg noe om hvilken type bakaksling jeg har ?

Og er det noen på forumet som har erfaring med ombygging til skivebrems bak - dårlige/gode..

FastFWD

Vedlegg:
Filkommentar: Merking på akselrør
2018-04-04 17.54.58.jpg
2018-04-04 17.54.58.jpg [ 231.37 KiB | Vist 4754 ganger ]


Vedlegg:
Filkommentar: Merking på selve diffen
2018-04-04 14.54.59.jpg
2018-04-04 14.54.59.jpg [ 131 KiB | Vist 4754 ganger ]

Forfatter:  AW-100 [ Tor 05. Apr 2018 12:20 ]
Innleggets emne:  Re: Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser

Legg ut bilde av differensialen, så er det lettere å identifisere!
Bilde

Forfatter:  FastFWD [ Tor 05. Apr 2018 12:39 ]
Innleggets emne:  Re: Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser

Utifra bildet ditt, har jeg en GM 10.5" 14 bolt :)

Takker bukker nikker og neier :)

Nå gjelder det bare å finne et konverteringskit jeg kan bruke...

FastFWD

Forfatter:  FastFWD [ Lør 07. Apr 2018 20:07 ]
Innleggets emne:  Re: Identifisere bakaksling + ombygging til skivebremser

For info til gruppen..

Jeg har tydeligvis en GM 10.5 14 bolt med 8 hjulbolter.
Å finne konverteringskit til denne skulle vise seg å være en utfordring... Ikke en eneste leverandør i Norge (som jeg kunne finne) - så da måtte jeg
over dammen..
Ebay viste seg å ikke være noen suksess...
Diverse store amerikanske nettsider - nada...

Men tilslutt fant jeg en side - lugnut4x4.com som hadde det jeg trengte :)

Det ble litt dyrere enn hva jeg hadde sett for meg meg ca 1000$, men sannsynligvis en god del billigere enn om jeg skulle handlet
kit i deler i norge... :)


De årner sæ

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/