| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Th400 automat trøbbel https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=27372 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | mrcox [ Man 29. Mai 2017 09:28 ] |
| Innleggets emne: | Th400 automat trøbbel |
Var på vei hjem fra treff i går, men endte opp på en bergingsbil.... Ikke bra... Under kjøring, så mister jeg brått kraft..., som om den blir satt i fri/ nøytral. I tillegg er det en ekkel skramlelyd under bilen. Ekkel feeling. Jeg svinger av veien og stopper. Motoren går, men den reagerer ikke på drive, eller revers. Bare denne skramlelyden når den blir satt i gir. Etter at jeg fikk bilen hjem i garasjen, og den var blitt litt kald igjen, startet jeg den, og satte den i drive. Da var denne lyden der fortsatt (men kun i gir. Ikke nøytral ) Og da beveget bilen seg igjen, Merkelig ?? Er det går til helsi.... i kassen ? Converter ? Hvordan kan jeg vite om det er selve kassen, eller om det er converter problem ? Tar imot tips med stor takk.... Mvh Rune |
|
| Forfatter: | OldisEinart [ Man 29. Mai 2017 12:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Th400 automat trøbbel |
Fått skjekka om converter er skrudd fast i flexplata? Er ventilhuset modifisert? |
|
| Forfatter: | mrcox [ Man 29. Mai 2017 12:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: Th400 automat trøbbel |
Mener du at boltene til plata/conv kan være et problem ?? Det er ikke modifisert ventilhus... |
|
| Forfatter: | OldisEinart [ Tir 30. Mai 2017 10:16 ] |
| Innleggets emne: | Re: Th400 automat trøbbel |
ja om i verstefall boltene er forsvunnet og alt berre spinner rundt,evt dårlig converter som kanskje har gjort slik oljepumpa har sluttet å gitt oljetrykk fram til ventilhus og lameller,knuste oljepumpedrev evt..litt vill tenking her no men, har kassa hatt overhaling tidligere evt? Ser ikkje for meg att innmaten i kassa skal skrangle,den får jo sentrering av foringene bl.a...med mindre noe er kjørt skikklig i stykker,at ett av banda er løsna og spinner rundt å slår rundt inni kassa,men skal vell litt til,hehe,,fks knekkt/slitt outputshaft o.l Er nok greiest å skjekke olja etter evt spon først, skjekke konverter om den sitter der den skal og at den ikkje har blitt montert med motor først ved evt motorbytte tidligere,kan ødlegge oljepumpa da. Er usikker på om turbinene kan løsne i convertere,kunne jo hende det er converter som er kaputt av en eller annen grunn. |
|
| Forfatter: | mrcox [ Ons 31. Mai 2017 08:16 ] |
| Innleggets emne: | Re: Th400 automat trøbbel |
Takker for svar, selv om det var litt skremmende Såg ikke noe som var synlig feil. |
|
| Forfatter: | OldisEinart [ Ons 31. Mai 2017 09:10 ] |
| Innleggets emne: | Re: Th400 automat trøbbel |
Hadde sikkert vert det beste å skifta den ja,tømme ut olja først og sett, ser ut som det kan være ting inni som kan løsne i ein converter og https://www.youtube.com/watch?v=VqGdNBeL0gk |
|
| Forfatter: | rokkern [ Søn 04. Jun 2017 10:00 ] |
| Innleggets emne: | Re: Th400 automat trøbbel |
Hvis converteren er gåen så er det jo veldig rart at den funker i revers. Jeg hadde åpna den kassa og inspisert/reingjort i det minste. Det skal heller ikke skramle inni converteren nei, er du heldig trengs det bare reingjøring, men det er ikke så lett å gjøre sjøl. Veldig kjedelig å sette inn en sliten converter og få dritt rundt i hele kassa igjen. Bare å begynne å skru... Få tak i en brukt th400 og converter kanskje som kan brukes igjennom sommeren så du får kjørt, mens du overhaler den andre. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|