| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 4l60e går i "fri" https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=26741 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | tahoe01 [ Søn 06. Des 2015 17:02 ] |
| Innleggets emne: | 4l60e går i "fri" |
Hei, jeg skulle nylig bytte filter og olje på min 2001 tahoe 5.3l. En av shift solonoidene knakk ved demontering av bunnpanne så bestilte nye. Etter montering leste jeg at det skulle ikke mer enn ca 5liter olje på ved oljeskift men siden kassen sto åpen en stund ble d totalt 7.5liter. Bilen virket greit med en gang men dagen etter ville den ikke gire til 3gir den går i "fri" å turtallet er det eneste som stiger. Oljen er nokså grå. Noen som har noen ideer, eller er det for sent for kassen? Sent from my iPad using Tapatalk |
|
| Forfatter: | Sturmtiger [ Søn 06. Des 2015 17:51 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i |
Henger det ikke en del liter igjen i konverteren da? Har du målt liter nivå ved varm motor på flat bakke? |
|
| Forfatter: | sigheri [ Søn 06. Des 2015 21:06 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i |
Hadde samme symtom på min blazer. Der var clutchene til 3-4 gir utslitt. Leste litt om det, Er vist det vanligste problemet på disse kassene. Og er et stempel som slites så at det ikke holder nok trykk til clutchen. Så begynner det å slure. |
|
| Forfatter: | tahoe01 [ Man 07. Des 2015 18:49 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i "fri" |
Ja nivået er der det skal være nå. Ok, hvordan er det å bytte dette selv? Er kanskje best å få noen som driver med dette til å ta det. Sent from my iPad using Tapatalk |
|
| Forfatter: | sigheri [ Man 07. Des 2015 18:58 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i |
Fikk en som har peiling på dette til å gjøre det. Var sammen på jobben, men føler meg ikke så trygg på disse tingene alene. |
|
| Forfatter: | rokkern [ Tir 08. Des 2015 01:49 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i |
Grå olje ? Kan det ha kommet radiatorvann i den ? Du måler såklart mens motoren går ? |
|
| Forfatter: | tahoe01 [ Ons 09. Des 2015 16:51 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i "fri" |
Ja oljen ble gråaktig nesten med en gang. Hvordan kan det komme radiator vann inn, har kun hatt av bunnpanne. Ja måler når den går og nivået er der det skal. Sent from my iPad using Tapatalk |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Ons 09. Des 2015 17:48 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i |
Med mindre du har ekstern oljekjøler montert bak radiatoren, vil din radiator og oljekjøler sitte i samme element. Og det finnes eksempler på at radiatoren sprekker, og det lekker olje inn i radiatoren, og kjøleveske inn i oljekjøleren. Flere har argumentert for at det ikke kan la sig gjøre, på grunn av at både radiator og oljekjøler kjører med trykk. Sant nok, men hva skjer når bilen så står stille, da forsvinner trykket, og hvis varmen i systemet er høy nok, vil det lekke. Å renovere en kasse er forholdsvis enkelt, hvis man tør å prøve. Det finnes flere videoer på nettet om nettopp dette. Se et par stykker av de, og dan dig så en mening om hvorvidt du selv vil takle jobben eller sette det bort til andre. Du kan få den profesjonelt overhalt, men det koster dyrt, og delene er stort sett de samme. Mindre profesjonelle koster mindre, men ikke forvent garanti på jobben. |
|
| Forfatter: | tahoe01 [ Tor 10. Des 2015 16:34 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i "fri" |
Skal ta en kikk på om det kan være dette. Ja har sett et par klipp å det ser overkommelig ut, men finnes det komplette sett for er jo dumt å bare kjøpe noe hvis det viser seg at det er mer som er slitt i kassen. Sent from my iPad using Tapatalk |
|
| Forfatter: | Sturmtiger [ Tor 10. Des 2015 22:11 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i |
Automatkasse oljen skal alltid være sånn blodig rød farge, ingen unntak. Vet en som heter automatbjørn, overhaler alle automatkasser til 8000kr med garanti, men du må sende inn din gamle. |
|
| Forfatter: | tahoe01 [ Fre 11. Des 2015 17:45 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i "fri" |
Automatbjørn ja, har han noe nettside eller telefon nummer? Fant ikke noe her i farta. Sent from my iPad using Tapatalk |
|
| Forfatter: | Sturmtiger [ Fre 11. Des 2015 20:09 ] |
| Innleggets emne: | Re: 4l60e går i |
Her, fannt eg ett sitat fra offroad forumet. "AutomatBjørn har byttekasser på lager. Han tar din gamle i innbytte og du får en nyoverhalt tilbake. Tror jeg betalte 8000 for en TH700 I fjor. Du bør også bytte converter. Ebay + frakt og moms blir fort vekk dyrere, og du vet ikke hva du får. Bjørn gir garanti på sine kasser. mob: 918 26 072" |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|