AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

TH700r4 og manuelt ventilhus.
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=26535
Side 1 av 1

Forfatter:  kristian s [ Lør 08. Aug 2015 13:31 ]
Innleggets emne:  TH700r4 og manuelt ventilhus.

Skal i løpet av vinteren ha meg ny girkasse eller overhale og forsterke en av th700 kassene jeg har.
Nå er det sluring og rare girskift. -Ja. Tv kabelen er justert riktig.
Original 700kasse og 416hk og 585nm er en dårlig kombinasjon.
Før noen begynner å mase om at 700kasse er ræva kan jeg forklare hvorfor jeg vil ha 700kasse.
Jeg har 3.73utv og vil ikke ha noe lavere/høyere (alt ettersom hvordan man tenker)
Jeg vil ha det beste fra to verdener. Bra aks og lavt cruiseturtall. Driter i om det bråket fælt når man cruiser i 100kmt,
tenker mest på bensinforbruk. Jeg bruker bilen hver dag til nesten alt hele sommeren.
Jeg vil heller ikke ha noe nyere 4 trinns kasse fordi jeg vil ha det så enkelt som mulig. Minst mulig el og fjas.
Man kan få en 700kasse til å tåle min effekt.

Så kommer spørsmålet: Har lyst på manuelt reversert ventilhus for å slippe å tenke på shifttider og kickdown som ikke funker. Like greit å gire ned selv. Har B&M Quicksilver shifter så jeg kjører rundt og girer manuelt uansett.

Ser man får litt forskjellige løsninger. Med og uten motorbrems, reversert og vanlig og manuelt/automat hvor drive eller 4.gir I mitt tilfelle har vanlig automatfunksjon.

Hva skal man gå for? Noen som har noen erfaringer?

Forfatter:  kristian s [ Tir 11. Aug 2015 13:22 ]
Innleggets emne:  Re: TH700r4 og manuelt ventilhus.

Ingen som har erfaring med manuelt ventilhus?

Forfatter:  Tiger [ Tir 11. Aug 2015 16:58 ]
Innleggets emne:  Re: TH700r4 og manuelt ventilhus.

Hei,

har TH-400 med manuelt ventilhus i Willys Coupe, det er gøy å gire selv noen ganger men jeg ville heller hatt ekte manuell eller evt automat-automat.
I Chevy Van har jeg TH700 street fighter fra TCI, denne har constant pressure valve body så man kan i teorien kjøre uten kabel, kabelen funker kun som giretidspunkt og for tiden så girer den på 2600 hvilket er litt slitsomt på første gir, jeg skal slakke kabelen men er ikke kommet dit enda...

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/