AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

manuell til 6,2
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=2650
Side 1 av 1

Forfatter:  scand [ Lør 06. Okt 2007 20:08 ]
Innleggets emne:  manuell til 6,2

Noen som vet hvilken manuell kasse som kan brukes på 6,2d? Bør være 5 gir eller mer.

Forfatter:  gMcnut [ Tor 11. Okt 2007 09:02 ]
Innleggets emne: 

Du bør vel prøve å få tak i en litt kraftig kasse, f.eks fra en truck. Clutch huset på en 6,2 er samme som på Chevrolet bensinmotorer, så i prinsippet passer alle manuelle kasser brukt på GM. Det spørs hva du skal bruke den til, dra tungt eller bare cruise ?
Har selv hatt to diesler med manuell, en -87 K30 med 6,2 og 4 tr man. 4. gir er her 1:1, det ble mye turtall med 4,56 utv. i bakakselen.... men med en "bedre" utv ville det bli bedre, f.eks 3,42 el 3,08. Den andre var en -93 K2500 med 6,5 td og 5 tr HD hvor 5. gir er overdrive. Dette funket fint med 4,10 i bakakselen.

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/