| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Hydra-Matic Automatkasse https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=25995 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | caddilac-1954 [ Lør 31. Jan 2015 16:22 ] |
| Innleggets emne: | Hydra-Matic Automatkasse |
Heisann. Jeg holder på og renoverer motor og girkasse i en Cadillac 1954 mod. Jeg ser det står i verkstedboka at det skal brukes en olje av type: Automatic Transmission "Fluid Type A" merket med AQ-ATF. Er det noen her som kan hjelpe meg med hvilken type olje jeg skal fylle på denne kassen? Har hørt snakk om at det er foskjell på om det skal være syntetisk og mineralsk olje. Er på usikker grunn her så derfor spør jeg Benevnelsen på girkassen er: C-54-63328 På forhånd takk Hilsen en lykkelig Cadillac-eier |
|
| Forfatter: | cad331 [ Lør 31. Jan 2015 17:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
hei, jeg har brukt vanlig dx3 automatolje på min cad 54, og det fungerer greit, |
|
| Forfatter: | gMcnut [ Lør 31. Jan 2015 18:34 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
Ja bare bruk Dexron 3 automatolje, det bruker jeg på Hydramaticen i -55 GMC pickupen. |
|
| Forfatter: | caddilac-1954 [ Lør 31. Jan 2015 21:04 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
Takker for raske svar Vet dere om det er noen form for filter eller sil i bunnpanna på denne type automatkasse som bør skiftes eller gjøres ren? Cadillac-eier |
|
| Forfatter: | gMcnut [ Lør 31. Jan 2015 23:06 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
Det er ikke noe sil eller filter. Det er to tappeplugger, en i bunnpanna og en i torus (converteren), du må fjerne dekselet under torus og turne motoren til pluggen peker nedover. Dra til bunnpannepluggen med 35-45 ft.pund og torus pluggen 6-7 ft.pund. Fyll ca 8 quarts (liter) på kassa når du har tømt den helt. Start motoren og la den gå noen minutter, sjekk så på peilepinnen og mens motoren går på tomgang fyll til "F" merket. Pass på at det ikke blir for mye olje (skumming). Skift olje hver 25.000 miles (40.000 km) (Fra 1956 Hydra-Matic Transmission Service Maual) |
|
| Forfatter: | caddilac-1954 [ Tir 03. Feb 2015 21:30 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
Jeg har kassen og motor ut av bilen, snart ferdig med motoren og etterpå skal jeg ta kassa. Har fått pakningsett med simmerringer til den så jeg tenkte å bytte det som går ann og bytte. Takk for hjelpen med opplysninger rund dette temaet. Det viser seg at man får de rette svarene når man spør om noe her inne. Hilsen en lykkelig Cadillac-eier. |
|
| Forfatter: | gMcnut [ Tir 03. Feb 2015 23:12 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
Bare hyggelig! Jeg har som sagt original service manual til kassa, så er det noe du trenger, så kan jeg evt scanne og maile til deg. |
|
| Forfatter: | daniel.botnedal [ Tir 31. Mar 2015 21:12 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
Hei, det er nok en liten av sporing men så ut som det var mangen her inne som hadde peiling på hydra-matic til cadillac... Har en 1955 cadillac serie 62 med defekt converter. Er det noken inpå her som kan bekrefte eller avkrefte om 1955 oldsmobil kasse passer på? Begge kassene er av typen: hydra-matic... Eller har dere noke tips til hvor jeg får tak i ny converter eller deler for overhaling av min defekte? |
|
| Forfatter: | Pappa Wolf [ Ons 01. Apr 2015 08:21 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
Du kan sjekke på www.rockauto.com Jeg handler det meste av slitedeler der. |
|
| Forfatter: | cad331 [ Ons 01. Apr 2015 13:06 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
hei, jeg har handlet endel hos .http://www.tamotor.se/. dem har mye, og har greie på de dem driver med. og kjempe god service. driver kun med cadillac. om de passer fra olds tør jeg ikke si sikkert. eller spør på http://www.modifiedcadillac.org/forum/. ellers så har du, http://www.caddydaddy.com/. jeg har god erfaring med disse stedene hvertfall. lykke til |
|
| Forfatter: | caddilac-1954 [ Lør 28. Nov 2015 18:38 ] |
| Innleggets emne: | Re: Hydra-Matic Automatkasse |
Hei igjen. Jeg har som nevnt over her byttet alle tetnings-ringer på en Hydra-matic girkasse. Det viser seg at det er lekkasje i forkant av kassen. har hatt av det lille lokket som er under for og sjekke å da var converter helt tørr mens det var ATF-olje i bakkant av huset og videre ned og ut av hullet som platen dekker. Jeg byttet tetningsringen der da kassen var ute i fjor vinter men ser det blir olje på golvet etter en kjøretur. Er det noen her som har en ide om hva dette kan være? Jeg kunne ikke se noe nevneverdig slitasje på anleggsflaten som ringen vil gå mot, men pusset over med 600 smergelpapir før jeg monterte sammen converter. Hilsen lykkelig Cadillac-eier |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|