AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

Bytter fra automat til manuell i 1960 Plymouth.
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=2589
Side 1 av 1

Forfatter:  Big Iron [ Fre 28. Sep 2007 22:05 ]
Innleggets emne:  Bytter fra automat til manuell i 1960 Plymouth.

Har omsider klart å skaffe ei 833-kasse for montering i Plymouth'en, og etter mye om og men, og en stor dose prakk, har jeg fått kassa på plass i bilen.

Problemet nå, er å få clutch'en i funksjon. Det er faktisk trangt under der, får ikke plass til overføringene fra pedalen til utløsergaffelen pga. torsjonsstav, gassoverføringer osv.
Lurer derfor på om noen har erfaringer med ombygging til hydraulikk på dette? Har vurdert wire, men det virker som en dårlig løsning.

Forfatter:  Bippe [ Lør 29. Sep 2007 19:53 ]
Innleggets emne: 

Søk litt på nettet så finner du fredige ombygnings sett får å få hydraulisk utløsning

Forfatter:  Big Iron [ Man 01. Okt 2007 08:47 ]
Innleggets emne: 

Det er desverre ikke alle som har råd til å kjøpe slike komplette, ferdige sett... Blir nok å lage braketter, og få tak i pumpe og sylinder på huggeri...

Forfatter:  Pappa Wolf [ Man 01. Okt 2007 09:12 ]
Innleggets emne: 

Om du bruker den hydrauliske clutchpumpen fra en bmw 518, fra 88, så bør du ikke have de store problemer, med ombyggningen!

Alt er metrisk, og du kan få tak i alle reservedele på biltema, og mekonomen!

Mener at vite, at Både pumpe og presse, kan fåes for under 500,- om du sjøl skruer dem af på huggeriet!

Ellers har min nabo, en 518 ståendes, som du sikkert kan kjøpe for en vældig billig penge!

Som Hotrodder skriver "Adapt - Improvice - Overcome.!"

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/