|
Du bør vel prøve å få tak i en litt kraftig kasse, f.eks fra en truck. Clutch huset på en 6,2 er samme som på Chevrolet bensinmotorer, så i prinsippet passer alle manuelle kasser brukt på GM. Det spørs hva du skal bruke den til, dra tungt eller bare cruise ?
Har selv hatt to diesler med manuell, en -87 K30 med 6,2 og 4 tr man. 4. gir er her 1:1, det ble mye turtall med 4,56 utv. i bakakselen.... men med en "bedre" utv ville det bli bedre, f.eks 3,42 el 3,08. Den andre var en -93 K2500 med 6,5 td og 5 tr HD hvor 5. gir er overdrive. Dette funket fint med 4,10 i bakakselen.
_________________ -39 gMc 1/2t flatbed 302cid 6cyl/th400 -55 gMc 1/2t fenderside 248cid 6cyl/hydramatic -77 GMC 1/2t SB fenderside 350/th350 (Pontiac ohc 6 kandidat!) -84 GMC C1500 SB wideside 250 L6/th700 (i USA) 2014 GMC Sierra 1500 sb 5,3l v8 (i USA)
INLINER #3417
|