| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| bremsene henger på hele tiden. chevelle 1967 modell. https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=24059 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | coilen [ Lør 14. Des 2013 06:55 ] |
| Innleggets emne: | bremsene henger på hele tiden. chevelle 1967 modell. |
Hei, på min chevelle 1967 modell så henger bremsene på litt hele tiden(framme), gamel eier har bygd om til bremseskiver foran og han klaget også på dette men han snakket om og shime eitelanna på bremsene. Eg har funnet ut at det sitter på noen delco moraine bremse caliptere vertfall, men er det noen som ein løsnig på dette problemet? |
|
| Forfatter: | vmyrv [ Lør 14. Des 2013 08:35 ] |
| Innleggets emne: | Re: bremsene henger på hele tiden. chevelle 1967 modell. |
Det kan være flere årsaker men det er rimelig sikkert at bremsevæska ikke returnerer. Det enkleste å teste er å løsne mutterene som fester hovedpumpa til bremseservoen. Hvis bremsene slipper når du har løsnet pumpa må du justere støtstanga slik at det blir klaring mellom stanga og stempelet i hovedpumpa. |
|
| Forfatter: | streetracer [ Lør 14. Des 2013 23:08 ] |
| Innleggets emne: | Re: bremsene henger på hele tiden. chevelle 1967 modell. |
Kan være returventil på hovedsylinderen som skal holde igjen litt trykk på trommelbremser så ikke båndene skal gå for langt ifra trommelen når pedalen slippes. Ny skive/trommel sylinder koster fra 30 dollar på Summit. (ikke kjøp A1 cardon, Doorman er bedre) |
|
| Forfatter: | rokkern [ Søn 15. Des 2013 15:33 ] |
| Innleggets emne: | Re: bremsene henger på hele tiden. chevelle 1967 modell. |
x2 løsne litt på hovedsylinderen, putt imellom noen shims og så om det hjelper. Hvis det hjelper må stanga fra pedal til hovedsyinderen kortes ned. Hadde samma probemet på min. |
|
| Forfatter: | coilen [ Ons 25. Des 2013 09:01 ] |
| Innleggets emne: | Re: bremsene henger på hele tiden. chevelle 1967 modell. |
takker for gode svar. Da er det bare og jekke den opp og prøve |
|
| Forfatter: | coilen [ Tir 16. Jun 2015 11:29 ] |
| Innleggets emne: | Re: bremsene henger på hele tiden. chevelle 1967 modell. |
Eg kan meddele at eg kjøpte ny hovedsylinder og var kvitt problemet. Muleg den gamle hovedsylinderen var til tromell bremser både fremme og bak. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|