AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

kraftig kasse til 67 camaro?
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=2337
Side 1 av 1

Forfatter:  ottar [ Tir 21. Aug 2007 22:06 ]
Innleggets emne:  kraftig kasse til 67 camaro?

Hei

Har bruk for ei kraftig kasse til 67 camaro.
har nå ca 400hk og 350kasse.

Til vinteren vil eg sette i ei 4 trinns kasse som tåler 550hk.

Noken som har gode forslag til kva kasse eg bør ha og kva som må gjerast for at den skal passe?

Forfatter:  Roar [ Lør 25. Aug 2007 16:14 ]
Innleggets emne: 

Er det automat du tenker på så er det 4l80e som er ditt beste valg. Eller så kan du sette inn en th400 med gearvendor koblet bak den.
Med manuell , så kan du bruke en muncie m21 eller m22 de tåler mer enn du tror.
Eller så kjøper du en 5 geara tremec. Den tåler mye

Forfatter:  ottar [ Tor 30. Aug 2007 17:09 ]
Innleggets emne: 

Kva modifisering må til for å få den kassa i bilen da?
Og bør eg gjere noko med kassa før eg monterer den? prepping f.eks?

Forfatter:  1942 [ Tor 30. Aug 2007 18:28 ]
Innleggets emne: 

du trenger nok ikke å preppe en 4l80e for det er en 400 kasse bare at det er overdrive og loock-up

men den tar jo litt hester da, akuratt som en 400 kasse :wink:

Forfatter:  Hotrodder [ Tor 30. Aug 2007 22:19 ]
Innleggets emne: 

Eller en T56 6 trinns fra LT1 Corvette eller Camaro. De går på eldre smallblocks og tåler mye.
Ligger på rundt 18000kr brukt.

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/