AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 05:33

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: ombygging til sperre
InnleggSkrevet: Søn 15. Jul 2007 16:09 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 24. Jun 2007 14:46
Innlegg: 150
Bosted: Bergen
Har lyst til å bygge om til sperre på min 74 camaro. Noen tips? Kor eg får deler til det og ka pris eg må se for meg?

Kunne og vere interesert i en ferdig med sperre og hvis noen har en godbit liggende.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 17. Jul 2007 15:14 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 24. Jun 2007 14:46
Innlegg: 150
Bosted: Bergen
Nekter å tro at det ikkje er noen her som har gjort noe sånt før...


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 17. Jul 2007 18:02 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Summit Racing har dif bremser til 10 bolt Chevy (8,5") fra $339,95. Kan normalt regne en faktor på ca 10 kr pr $ ink mva og frakt.

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir 17. Jul 2007 20:26 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Du skal ha en 8,5 toms aksel på bilen din. En komplet ordentlig diff med utveksling og monteringsett går ut døra mi for rundt 8000- Skal du ha den ferdig montert legg på 3000. Diffen er cirka 30 % sterkere enn original diffen. Denne akseln kan du hjulløfte med hvis du byttter akslene også. En ordentlig satt opp 8.5 er tøff.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2007 01:28 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
hvilken diff det du skaffer da roar? skulle gjerne hatt dette på min 74 også. noen som hvet om noen i bergen som kan fikse en slik jobb?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2007 11:52 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 24. Jun 2007 14:46
Innlegg: 150
Bosted: Bergen
Montering skal eg klare sjøl, men syns 8000kr var ganske mye siden eg har sett det til 350-500$ på summit... Er dette nytt eller brukt?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2007 14:21 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Det du har sett på summit er kun for diffen, i prisen min inngår utveksling også- pluss monteringsett som inneholder alle lagrene -shims-osv.
brukte differ selger jeg helst ikke , da de som regel er utslitte eller er vanskelig å få tak i.
OBS diffen er en lamell diff.
merkene jeg selger er auburn og eaton.pluss noen til
ETN-19557-010 $479.95 er prisen summit tar for en tilsvarende diff
så kommer resten


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2007 14:54 
Avlogget
Site Boss
Site Boss
Brukerens avatar

Registrert: Tor 26. Jan 2006 01:10
Innlegg: 818
Bosted: Hokksund
Utveksling ca 200$, moteringssett ca 100$. Totalt med diff ca 780$. Ca 8000 kr er vell en ganske grei pris det da. :D

_________________
Morten R. N.

88 Ford Mustang GT Convertible
79 Ford Mustang Ghia 5.0 Notchback, prosjekt

www.morten.com - - - www.fox-body.com


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2007 16:46 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 28. Sep 2006 15:09
Innlegg: 1086
Bosted: bergen
tar kontakt med deg når dette blir aktuelt roar..så slipper eg handle fra usa sjøl:)


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2007 19:22 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 24. Jun 2007 14:46
Innlegg: 150
Bosted: Bergen
Hmm...Tar kontakt når det blir aktuelt. Blir ikkje før til vinteren uansett. Må ha råd til noe trim og... Hehe.

Takker for svar


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 18. Jul 2007 21:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Man 19. Jun 2006 23:54
Innlegg: 2633
Bosted: Halden
Skal gi dere et annet lite tips. Når det gjelder bakaksler til firebird og camaro er det stort sett enkelt med deler, men enkelte differ kan man ikke bruke alle original utvekslinger på. Lagra kan også skille. Til andre biler kan det være et sant mareritt for en som ikke har drevet med aksler og få tak i rett deler til.
Mange tror at er det 10 bolter på dekslet bak så er det en 10 bolt aksel , men det stemmer ikke alltid. Chevrolet har en slik aksel med 12 bolt innmat. Olds har en med 12 bolter på dekslet som er en 10 bolt i virkligheten. Mye rart med bakaksler.
Og til 8,2 bop akslingen kan man ikke få deler hevder noen. Jeg kan skaffe komplett differ med alt til de akslene.
Handl gjerne fra USA selv , men sjekk nøye hva dere skal ha føre dere eventuelt bestiller.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre 20. Jul 2007 18:25 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Man 01. Jan 2007 18:39
Innlegg: 2502
Bosted: E-18 , Bamble, Telemark
men...
Er det ikke like bra å finne en ford 9 tom å slenge inn isteden for å tøyse med disse "pingle" akslene... :wink:

Hadde vel ikke vært i tvil en gang om jeg skulle ha modifisert en aksel under en bil...

å så mye enklere å holde på med....

Broderen har akkurat rasa en 12 bolt som en "kompis" har satt opp...

15000 i deler RETT i dass...

å denna som monterte... ja det var vel en som jobber med slikt å har gjort det endel ganger....

Så detta er ikke lett...å montere inn nye deler.... :roll:


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Lør 21. Jul 2007 07:15 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Søn 24. Jun 2007 14:46
Innlegg: 150
Bosted: Bergen
Var vel en "lettere" trimmet maskin han hadde da... Er de bolt on eller må det modifikasjoner til?


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support