AMCARFORUM.NO
https://www.amcarforum.no/phpBB2/

mellomaksel
https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=2059
Side 1 av 1

Forfatter:  Gaute [ Tir 03. Jul 2007 22:59 ]
Innleggets emne:  mellomaksel

Skal ta av mellomakselen og lurte på om det er noe jeg må passe på her.
Skal den stå i et spesielt spor eller er det det samme?
lekker det olje når jeg ta den ut?

Forfatter:  Mr Fox [ Ons 04. Jul 2007 00:16 ]
Innleggets emne: 

Det vil som regel renne litt olje ut av gearkassa
Å montere den tilbake i samme spor er ein fordel, men ikkje eit krav 8)
Det kan bli ubalanse viss du endrer posisjon på kryssa, men det svært uvanlig att det blir eit problem.
Posisjon på spor inn i gearkassa har ingen betydning, det er bare å dra mellomaksling rett ut av gearkassa

Forfatter:  Hotrodder [ Ons 04. Jul 2007 08:11 ]
Innleggets emne: 

Må bare informere om en tabbe jeg gjorde for mange år siden ifm demontering av melomaksel:
Kjørte bilen ('68 Chevelle 4DHT) oppå en bukk, satte den i park, gikk under og demonterte mellomakselen... :oops:

Hva skjedde? Jo, siden bilen kun stod i park (håndbrekket virket ikke) var det ingenting som låste hjulene når mellomakselen ble fjernet. :shock:

Bilen trillet baklengs ned av bukken, med kurs for havet siden bukken jeg lånte stod på et bryggeanlegg. Og meg løpende etter som den den idioten jeg var. :eeek: :eeek: :eeek:

Helgdigvis traff ikke bilen noen eller noe og en nogenlunde korrekt justert forstilling vil alltid gjøre at en bil svinger til ene eller andre siden når den triller bakover. dermed gikk den bare i ring til den stoppet av seg selv.

Så mao: bruk brekket eller bruk klosser foran og bak hjulene!

Forfatter:  Gaute [ Ons 04. Jul 2007 12:37 ]
Innleggets emne: 

Ok, da vet jeg det :)

Denne bilen står på bukker så det blir ikke noe problem.
Bra det gikk bra med deg og bilen, og at den ikke forsvant i havet :lol:

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/