AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Lør 27. Jun 2026 08:39

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: mellomaksel
InnleggSkrevet: Tir 03. Jul 2007 22:59 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Sep 2006 14:39
Innlegg: 74
Bosted: Vest-Agder
Skal ta av mellomakselen og lurte på om det er noe jeg må passe på her.
Skal den stå i et spesielt spor eller er det det samme?
lekker det olje når jeg ta den ut?

_________________
66 Dodge Dart


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Jul 2007 00:16 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Fre 01. Des 2006 19:23
Innlegg: 285
Bosted: Sunnmøre
Det vil som regel renne litt olje ut av gearkassa
Å montere den tilbake i samme spor er ein fordel, men ikkje eit krav 8)
Det kan bli ubalanse viss du endrer posisjon på kryssa, men det svært uvanlig att det blir eit problem.
Posisjon på spor inn i gearkassa har ingen betydning, det er bare å dra mellomaksling rett ut av gearkassa


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Jul 2007 08:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 22. Sep 2006 08:22
Innlegg: 1741
Bosted: Søgne
Må bare informere om en tabbe jeg gjorde for mange år siden ifm demontering av melomaksel:
Kjørte bilen ('68 Chevelle 4DHT) oppå en bukk, satte den i park, gikk under og demonterte mellomakselen... :oops:

Hva skjedde? Jo, siden bilen kun stod i park (håndbrekket virket ikke) var det ingenting som låste hjulene når mellomakselen ble fjernet. :shock:

Bilen trillet baklengs ned av bukken, med kurs for havet siden bukken jeg lånte stod på et bryggeanlegg. Og meg løpende etter som den den idioten jeg var. :eeek: :eeek: :eeek:

Helgdigvis traff ikke bilen noen eller noe og en nogenlunde korrekt justert forstilling vil alltid gjøre at en bil svinger til ene eller andre siden når den triller bakover. dermed gikk den bare i ring til den stoppet av seg selv.

Så mao: bruk brekket eller bruk klosser foran og bak hjulene!

_________________
Peace is that brief glorious moment in history when everybody stands around reloading.
Thomas Jefferson


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons 04. Jul 2007 12:37 
Avlogget
Rookie
Rookie
Brukerens avatar

Registrert: Lør 30. Sep 2006 14:39
Innlegg: 74
Bosted: Vest-Agder
Ok, da vet jeg det :)

Denne bilen står på bukker så det blir ikke noe problem.
Bra det gikk bra med deg og bilen, og at den ikke forsvant i havet :lol:

_________________
66 Dodge Dart


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support