Må bare informere om en tabbe jeg gjorde for mange år siden ifm demontering av melomaksel:
Kjørte bilen ('68 Chevelle 4DHT) oppå en bukk, satte den i park, gikk under og demonterte mellomakselen...
Hva skjedde? Jo, siden bilen kun stod i park (håndbrekket virket ikke) var det ingenting som låste hjulene når mellomakselen ble fjernet.
Bilen trillet baklengs ned av bukken, med kurs for havet siden bukken jeg lånte stod på et bryggeanlegg. Og meg løpende etter som den den idioten jeg var.
Helgdigvis traff ikke bilen noen eller noe og en nogenlunde korrekt justert forstilling vil alltid gjøre at en bil svinger til ene eller andre siden når den triller bakover. dermed gikk den bare i ring til den stoppet av seg selv.
Så mao: bruk brekket eller bruk klosser foran og bak hjulene!