| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Bytte fra 3-trinns til 4-trinns i VAN https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=2010 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | Sceolan [ Fre 22. Jun 2007 12:55 ] |
| Innleggets emne: | Bytte fra 3-trinns til 4-trinns i VAN |
Heisann. For å gjøre en lang historie kort, vi har fått tak i en delebil med en god 4-trinns kasse, og vi har i vår Van en 3-trinns kasse som aldri har vært helt god. Vi har snakket med en lokalt verksted som tenkte å hjelpe oss med å skifte over girkasse, har demontert girkasse, mellomakse/ kryss osv. fra delebil, så alt der skal passe. Men så sier verksted karen at vi mangler en ledning / kobling på vår bil i forhold til 4-trinns kassa. Jeg har søkt litt rundt osv., og kommet frem til at dette må være det som kalles "lock-up" systemet... Har fått høre at vi må bygge om det elektriske til "lock up". Har spurt om dette i andre forum, men pga. manglende svar så prøver jeg her og. Kan det stemme det jeg sier her, at det er denne "lock up" funksjonen vi mangler? Er det mye arbeid med å koble om dette? Er det så omfattende at hele "hjernen" må byttes ut? Ser at vi ikke har en sånn ECM eller hva det kalles under førersetet som delebilen hadde. |
|
| Forfatter: | Hotrodder [ Fre 22. Jun 2007 13:40 ] |
| Innleggets emne: | |
Er kassa dere skal putte inn elektronisk styrt? Det har mye å si for ombyggingen. Er den det må dere skaffe en eller annen form for "retrofit" ledningsnett. Spør noen som driver med hotrods. Cato Opsetmyren i Oslo, Øivind Henriksen i Tønsberg eller andre. Eller spør her: http://www.nsra.no/forum/ Jeg bygger hot rod selv, men har ikke peilig på akkurat dette. |
|
| Forfatter: | Sceolan [ Fre 22. Jun 2007 13:45 ] |
| Innleggets emne: | |
Hei. Jeg vet lite..., men den er vel hovedsaklig vakum styrt...? Det er vel ikke no kick-down wire, hverken på den kassa vi har fra før eller den nye. Det er vel ei TH400 kasse vi har, og en TH700 som vi prøver å sette inn. Kanskje det er noe mer informasjon du/ dere trenger for å kunne guide meg litt? |
|
| Forfatter: | Roar [ Fre 22. Jun 2007 16:32 ] |
| Innleggets emne: | |
Ingen kickdown wire ? Høres ut som en 4l80 e kasse. Sitter det tilkobling for 2 større elkontakter på førerside av kassa ? Er det elektrisk speedometer på den ? |
|
| Forfatter: | Sceolan [ Søn 24. Jun 2007 23:07 ] |
| Innleggets emne: | |
Jeg vet ikke.... Kan prøve å sjekke det, eventuellt tatt noen bilder... |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|