| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| 700R4 - Overdriven kobler ikke inn før etter en stund?? https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=1992 |
Side 1 av 1 |
| Forfatter: | camaro87-alex [ Man 18. Jun 2007 22:34 ] |
| Innleggets emne: | 700R4 - Overdriven kobler ikke inn før etter en stund?? |
Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive denne problemstillingen men ska prøve så godt jeg kan... Har en 87-Camaro med 305 forgasser og 700R4 kasse med overdrive.. Når jeg fyrer igang bilen kald, og begynner å kjøre....så virker det som om overdriven eller siste giret i drive kobler inn før jeg har kjørt eit godt stykke slik at motoren er varm... Er ofte jeg må kjøre opptil en halv til en hel mil.... Noen som vet hva dette kan ha seg??....Motoren girer helt fint og det er ingen rykking eller noe...Men er bare at la oss si jeg ligger i 50km\t på 1500rpm...Dette er da i drive... Etter jeg da har kjørt i ca en halv mil så detter turtallet ned på 1250rpm.. Det føles som om girkassa girer opp da etter motoren har blitt sjikkeli varm.. Skal dette vere sånn eller??...Noen som har eit tips???? |
|
| Forfatter: | 429CJ [ Man 18. Jun 2007 22:56 ] |
| Innleggets emne: | |
En overdrive skal ikke kobles inn før nærmere 70 km/t den da.... Da skal du nesten ha nedoverbakke og null gass om den skal gire over i 50 km/t... |
|
| Forfatter: | Ranchero [ Tir 19. Jun 2007 00:38 ] |
| Innleggets emne: | |
Dette med når automaten girer seinere når den er kald opplever jeg også på bilene mine.Både ranchero'ene og taurusen girer seinere når kassene er kalde,det virker som de liker å få litt lunk før de trives som best. Når det er sagt så er det bare taurusen jeg har overdrive på og den girer til overdrive mellom 55 og 60 km/t,så tror det varierer fra bil til bil og merke til merke når dette skjer.Men kan åsså ha noe med justering å gjøre kanskje..... Min far hadde en '83 GMC Jimmy (samme som chevrolet blazer),og den gira ikke før 65 km/t til overdrive,den hadde 6,2 dielsel.Så dette er nok mye opp og ned,men helt klart.....om bilen går veldig høyt på turtall å det skjer lite med giringa så er det noe som ikke stemmer,da bør man få sjekka det..... |
|
| Forfatter: | camaro87-alex [ Tir 19. Jun 2007 06:55 ] |
| Innleggets emne: | |
ja min sin girer også til overdrive mellom 55-65km\t.... Ifølge min manual fra gode 1987 sier GM selv at overdriven skal koble inn omtrent der.. Har vel noe å gjør om bilen er kald da regner jeg med.. |
|
| Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|