| AMCARFORUM.NO https://www.amcarforum.no/phpBB2/ |
|
| Treg giring på TH400 https://www.amcarforum.no/phpBB2/viewtopic.php?f=9&t=1805 |
Side 1 av 2 |
| Forfatter: | Ronny Wollert [ Lør 19. Mai 2007 12:25 ] |
| Innleggets emne: | Treg giring på TH400 |
Hei. Jeg har treg giring fra første til andre gir på kassa når jeg starter opp å kjøre. Dette er uansett om den er kald eller varm, men mest fremtredende når den er kald. Det er en 5 trinns automat og fungerer ellers fint. Er det noen som har noen formening om hva dette kan være? Bilen er en Chevy Sub Lone Star 6.2 d. 4x4. MVH Ronny |
|
| Forfatter: | tigger [ Tir 22. Mai 2007 21:18 ] |
| Innleggets emne: | |
Sikker på at det er en th400?? Årsmodell er det og 400 er det vel ikke 5 gir på |
|
| Forfatter: | madmax [ Tir 22. Mai 2007 23:00 ] |
| Innleggets emne: | |
hmm mulig jeg er veldig dårlig oppdatert,men har yenkyene 5 trins aut då???er det ikke bare 4 trins som er max |
|
| Forfatter: | fox-body [ Tir 22. Mai 2007 23:42 ] |
| Innleggets emne: | |
madmax skrev: hmm mulig jeg er veldig dårlig oppdatert,men har yenkyene 5 trins aut då???er det ikke bare 4 trins som er max
Heldigvis er ikke amerikanerne helt sinker på utviklingen. Det finnes 5 trinns automater på nyere US biler. |
|
| Forfatter: | madmax [ Tir 22. Mai 2007 23:46 ] |
| Innleggets emne: | |
hmmmmm stilig...kan en sånn femtrins brukes på en 6,2 diesel,eventuelt kor mye det koster,og ikke minst hva en sånn kasse heter???hehe |
|
| Forfatter: | tigger [ Ons 23. Mai 2007 14:31 ] |
| Innleggets emne: | |
Dersom det er en 91-93 er det vel 4L80E kasse på denne 3gir + OD ( og revers blir 5 |
|
| Forfatter: | st-remy [ Ons 23. Mai 2007 16:24 ] |
| Innleggets emne: | |
| Forfatter: | madmax [ Tor 24. Mai 2007 01:08 ] |
| Innleggets emne: | |
duh....den.der var ikke halveis morro en gang....hvis du regner sånn blir jo min 3 trinns 350 kasse plutselig en 4trins hvis man skal regne med reversen,så konklusjonen min blir jo då 4 trins aut er max yenkyene har komt med...... |
|
| Forfatter: | fox-body [ Tor 24. Mai 2007 07:03 ] |
| Innleggets emne: | |
Vet med sikkerhet at Ford Explorer har hatt 5 trinns automat i ca 10 år, og den nye Mustangen har 5 trinns automat. Her snakker vi selvsagt 5 forrover og 1 bakover. |
|
| Forfatter: | madmax [ Tor 24. Mai 2007 14:16 ] |
| Innleggets emne: | |
njaa det var helst det jeg lurte på om det var kommet automatgear med 5trinn FRAMMOVER...på amcar's... |
|
| Forfatter: | tigger [ Tor 24. Mai 2007 14:55 ] |
| Innleggets emne: | |
Mulig det er kommet en med 5trinn fremover på nyere subb men desidert IKKE på 6.2 da denne gikk ut i 93-94 litt avhengig av modell og type ++. Men det er jo en annen sak da det er opplyst at det er 6.2 i doningen. |
|
| Forfatter: | T-7 [ Tor 24. Mai 2007 18:28 ] |
| Innleggets emne: | |
madmax skrev: njaa det var helst det jeg lurte på om det var kommet automatgear med 5trinn FRAMMOVER...på amcar's... Hmmm, var vel akkurat det Fox Body sa i posten over din Sitat: Vet med sikkerhet at Ford Explorer har hatt 5 trinns automat i ca 10 år, og den nye Mustangen har 5 trinns automat. Her snakker vi selvsagt 5 forrover og 1 bakover. Vet ikke hvordan det er med andre merker og andre modeller men det er helt sikkert flere som har dette.
|
|
| Forfatter: | Ronny Wollert [ Fre 25. Mai 2007 11:37 ] |
| Innleggets emne: | |
tigger skrev: Sikker på at det er en th400?? Årsmodell er det og 400 er det vel ikke 5 gir på
Halloen i luken. Det er en 4 trinns kasse som står i + overdrive. Og som en annen sa i strengen nedenfor, så er jeg ikke sikker på at det er en TH 400.... Akkurat det med automater er jeg ikke trygg på. Det jeg kan si er at det er ei kasse som står på 1991 mod - men kassa er nyere - tror det var en 1998 modell kasse. Den har da sansynligvis stått i en sub. 6,5l d. mvh Ronny |
|
| Forfatter: | tigger [ Fre 25. Mai 2007 13:45 ] |
| Innleggets emne: | |
Da er det en 4L80E en 4 trinnskasse (3 gir + OD) http://en.wikipedia.org/wiki/GM_4L80-E_transmission Det kan være så enkelt at TPS'en din er feiljustert. Den ligger "under" luftfilteret og er justerbar ved løsning av 2 1/4 skruer. Måles i kontaktor etter at bilen er god og driftsvarm det er 3 ledinger 1 med 0V en med 5V og en som skal være 0.62V og stige med pådraget. |
|
| Forfatter: | Ronny Wollert [ Lør 26. Mai 2007 13:14 ] |
| Innleggets emne: | |
tigger skrev: Da er det en 4L80E en 4 trinnskasse (3 gir + OD) http://en.wikipedia.org/wiki/GM_4L80-E_transmission
Det kan være så enkelt at TPS'en din er feiljustert. Den ligger "under" luftfilteret og er justerbar ved løsning av 2 1/4 skruer. Måles i kontaktor etter at bilen er god og driftsvarm det er 3 ledinger 1 med 0V en med 5V og en som skal være 0.62V og stige med pådraget. Jeg sier takk for infoen. Det er godt å vite at det er noen som kan hjelpe til når man selv kommer til kort. Håper jeg selv kan hjelpe en gang i fremtiden. Er litt inne på motor, og har overhalt noen opp gjennom tiden. Kan vel være flaks at de går enda...hehe er utdannet innenfor det området - nå bare en fritidssyssel. |
|
| Side 1 av 2 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|