Joda skrev:
Hva er utvekslingen din i bakakslingen, og hvor tung er bilen din?
3500 i Stall, og 3.08 utv. Å en bil på 17-1800kg. Ville ikke jeg hatt!
Joda
rokkern skrev:
Det ville jeg:)
Løfter denne Tråden litt igjen, har skaffa meg th400 kasse nå ,følgte med en gedigen converter,veier ca 12kg og er 13-14" stor
Litt tilbake til motor,, den leverer max dreiemoment på 3750rmp... Motoren min er ikke noe turtalls maskin,,bør ikke presses over 5000rpm...men den ga nesten 400hk på 5500rpm... han over her sier at han ikke ville hatt 3500 stall på lav utveksling og tung bil..(som jeg har,men usikker på utv i aksling) mens du Rokkern mener du ville hatt det.. hvorfor det? bare nyskjerrig. hva er evt ulempa?

den er fin på langkjøring ja,men har gått også ned til 295/50 bakdekk fra 275/60,, og fikk litt høyere turtall ved krusing.............
Ser de selger 3000rpm og 3600rpm convertere på Summit som Rokkern linka til en gang i tiden..
så litt usikker her hva jeg skal velge

Eller burde jeg hatt en på 3400rpm?