AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 23:15

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 20:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Aha nå begynder eg å skjønne litt meir trur eg, så converteren får motoren til å skyte opp turtallet til motorens max dreiemoment + - ved full gass fra vanlig kjøring evt stilleståendes? Kan se om Eg finner noe på 3500 ( fordi dette tallet er nermest min motors Dreiemoments peak?)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 20:34 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Registrert: Søn 15. Sep 2013 18:07
Innlegg: 390
Bosted: Noreg
Jau, du lar i praksis motoren jobbe seg lettere opp til moment. Grunnen til at de bruker svære convertere originalt er pga. bensinforbruk. Camaro'n trenger bare et lite touch på gassen for å rulle pent i gang eller holde 70 sona, men den må jobbe hardt med å komme opp raskt til der den drar skikkelig. Tror ikke den staller stort høyere enn 1800rpm jeg. Har selv en 9.5" 2800rpm converter på vei over dammen. Ska bli artig.

_________________
-70 Camaro RS


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 20:44 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Ah okai, skjønner, til cruising er eg så vidt på gasseb skjølv for å spare maximalt på forbruket, og det hjelper, så det vil også kunne gå an med høyere stall feks 3500? Vurderer å prøve orginal converteren først egentlig..med mindre det er bortkastet og like greit å skifte med en gang, regner med det vil bli forskjell i draget uansett,så får se om Eg finner en slik son rokkern nevnte

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 21:52 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Til th350, hvis jeg får linken til å fungere da....:

http://www.summitracing.com/int/search/ ... converters

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Lør 10. Jan 2015 21:55 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det funka ikke helt ser jeg.
Men både 3000rpm og 3600rpm versjonen er der.

Eller du kan sjekke ut freakshow convertere. De er visst veldig bra og fine priser på.
Jeg hadde ikke giddi å kjøpt 2400 versjonen hvis du først skal kjøpe så gå for 3000rpm minimum.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Søn 11. Jan 2015 03:23 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Får ikkje linken til å funke her heller men skal se om Eg finner det manuelt, takker ;)

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Jan 2015 22:00 
Avlogget
Get going
Get going

Registrert: Tir 20. Nov 2007 13:49
Innlegg: 225
Hva er utvekslingen din i bakakslingen, og hvor tung er bilen din?
3500 i Stall, og 3.08 utv. Å en bil på 17-1800kg. Ville ikke jeg hatt!

Joda

_________________
Jada=Mc2


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 22. Jan 2015 22:07 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Det ville jeg:)

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Jul 2016 12:37 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Joda skrev:
Hva er utvekslingen din i bakakslingen, og hvor tung er bilen din?
3500 i Stall, og 3.08 utv. Å en bil på 17-1800kg. Ville ikke jeg hatt!

Joda




rokkern skrev:
Det ville jeg:)




Løfter denne Tråden litt igjen, har skaffa meg th400 kasse nå ,følgte med en gedigen converter,veier ca 12kg og er 13-14" stor :lol:


Litt tilbake til motor,, den leverer max dreiemoment på 3750rmp... Motoren min er ikke noe turtalls maskin,,bør ikke presses over 5000rpm...men den ga nesten 400hk på 5500rpm... han over her sier at han ikke ville hatt 3500 stall på lav utveksling og tung bil..(som jeg har,men usikker på utv i aksling) mens du Rokkern mener du ville hatt det.. hvorfor det? bare nyskjerrig. hva er evt ulempa? :)
den er fin på langkjøring ja,men har gått også ned til 295/50 bakdekk fra 275/60,, og fikk litt høyere turtall ved krusing.............


Ser de selger 3000rpm og 3600rpm convertere på Summit som Rokkern linka til en gang i tiden..

så litt usikker her hva jeg skal velge :lol: Eller burde jeg hatt en på 3400rpm?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Jul 2016 15:22 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Fre 28. Mar 2008 10:08
Innlegg: 2570
Bosted: Oslo
Du må bare ha en god oljekjøler.
Med så sterk motor så staller nok en b&m converter litt høyere. Om du tar den 3000 converteren til summit så blir det sikkert stall noe høyere.

Jeg kjørte med 2400 converteren bak 502'n og den stalla 26-2700 før trimming og 2900 med sliten girkasse etter trimming.

For å få en skikkelig god converter bør du gå for en custom bygd fra et top notch firma. De koster 1000dollars... +

Jeg har hatt god erfaring med min 2400 holeshot og utifra det mener jeg at 3000 varianten sikkert er et ok budsjett-alternativ. Baserer min mening på at 3000 converteren blir okey å kjøre med utifra at 2400'n oppførte seg om omtrent som en stock converter helt til man ga gass. Og følte sjøl at det ikke hadde vært noe problem med kjørbaheten om den hadde slura litteranne mer.

Men om du bare skal kjøre oppoverbakker i lavt tempo, Trollstigen osv, så blir dett varmt og er nok lurt å la ting kjøle seg litt før man tar et skikkelig pådrag.

_________________
If it ain`t broken don`t fix it


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 04. Jul 2016 15:38 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Oki, , har vertfall en oljekjøler som fungerer ok, kan hende jeg skal oppgradere den til en større.
Med orginal converter har vertfall motortempen vert heilt fin,aldri hatt noe overopphetning osv..

Bilen blir brukt for det meste til krusings,lite stigninger her også i nærområdet,blir heller slikt på langturer...men vil gjerne ha ca fullt utslag på moment når jeg ønsker/trenger det ,dvs jeg vil ha en med større stall, men heller ikke en som er for "stor" har ønske om å prøve bilen på div lokal drag også i senere tid. så trenger en "allroand" converter kanskje :lol:
kan hende jeg skal prøve med en fra 2300-2600 #-o får lese litt på bremsepapiret hva motor oppgir av moment i det området.

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 19. Jul 2016 11:11 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro
Brukerens avatar

Registrert: Tor 22. Sep 2011 10:57
Innlegg: 1524
Står mellom en freakshow 2400stall fra ebay eller en Buckeye presision 2400-2600 stall fra SarpsborgMotor hittil.. skal ikkje handle helt enda.

Og hvor mye olje skal oppi? kanskje avhenging av størrelser?

_________________
1979 Kadett c 2.0 16v
1979 Oldsmobile delta88


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support