AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 23:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Man 17. Aug 2015 01:22 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 17. Aug 2015 01:08
Innlegg: 3
Har nylig kjøpt meg van/bobil utgave, har stått i lengre tid. Motor har gått 39000 miles. Kassa heter vell noe som4l80 eller noe liknende.

Bilen starter og går i 1 og 2 gir, bilen står stille i P, men i revers går den også framover, d samme gjør den når jeg setter sparken i fri.

Har prøvd å lest feil,koder uten hell, olje og filter er nylig byttet, eneste jeg merket meg var at det var girolje var ganske høyt på stikka, og at det drypper litt girolje fra de to kobberrørene som går ifra girkassa og in i en radiator framme.

Er kassa mest sannsynlig gåen??


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Aug 2015 01:32 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 17. Aug 2015 01:08
Innlegg: 3
Noen som om vet om flinke folk som kan disse bilene i midt Norge ???


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Aug 2015 09:00 
Avlogget
Soon a pro
Soon a pro

Registrert: Søn 30. Jan 2011 20:00
Innlegg: 656
Bosted: Sandefjord
Olje peiles med motor igang. Det er en oljekjøler(radiator til olja). Lekkasjer bør tettes, bare søl, og du må fylle etter olje. Pass på at du bruker riktig nøkkel, hvis du ikke har kombinasjonsnøkkel, kjøp deg et sett. Tror det er 1/2" eller 9/16" på de nipla, ødelegger bare nippelen med vanlig fastnøkkel.
Kassa er elektronisk styrt, så du får gjøre et forsøk til med å lese feilkoder.

_________________
88 Caprice wagon


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 17. Aug 2015 23:58 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Registrert: Søn 27. Jan 2008 20:48
Innlegg: 2838
Bosted: Bergen
Kan være feil i ventilhuset, feil på shift solenoider eller at clucher er brent fast.

_________________
Forhjulstrekk er feminint
To much rice makes me sick!


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 17. Sep 2015 20:37 
Avlogget
Rookie
Rookie

Registrert: Man 17. Aug 2015 01:08
Innlegg: 3
Da var problemet løst! Bestilte rep sett for kassa på ebay, aldri åpnet en girkasse før å er heller ingen mekaniker. Takket være YouTube å Google fikk jeg faktisk til å overhale kassa selv, viste seg at det hadde vert veldig varmt inni der. Kjørt med forliite Olje tydelig vis.


Topp
 Profil  
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]



Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Drevet av phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.no - Norsk phpBB-support