AMCARFORUM.NO

Forum for Amerikansk bil
Dato/klokkeslett: Fre 26. Jun 2026 23:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: Tor 12. Mar 2015 23:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Om convørter er i ferd med å gå er der noen måte å finne de ut på ?.På min ford den bruker litt tid på å koble inn overdrive når den er kald (mulig dette er normalt med en viss arbeidstemp) og eg har nå fått noe vibrasjoner som eg sliter med å finne ut av.Når den er varm funker den ok girer som normalt.Har fått balansert hjulene så dem skal vere bra og har sjekket mellomaksel for slarke,men er ikkje noe der.Den har litt vibrasjoner når eg kjører mote bakke men fin på flate vegen til eg kommer opp i 80 km da starter vibrasjoner i bilen.Har bestillt nye kryss og bakre girkassefeste for å vere på den sikre side.Har googlet litt og funnet ut at yoken som går inn på girkasse vistnok skal ha en innstøpt vibrasjonsdemper,men har ikkje fått sjekket denne enda.Mistenker også at de kan vere skivene fremme som kan vere problemet da dem har begynt å bli slitte,men ikkje bemerket på eu kontroll.Takker for tips om noen har vært borti samma problem.Virasjoner er der selv om varm eller kald.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Man 11. Mai 2015 20:41 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Har nå skiftet fremre kryss og girkasse feste men er fortsatt vibrasjoner.Kjenner selv etter å ha byttet krysset framme på mellomaksling at de er en del slakka som virker som de kommer fra utgående aksel på girkasse,er dette normalt eller er de et lager i den simmerring som kommer ut fra kassa ?.Håper noen kan svare,da de er slitsomt å sitte å kjøre med den vibrasjonen som er der.Girkasse er E4od og på en 95 ford econoline powerstroke.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 09:06 
Avlogget
Amcar pro
Amcar pro

Normalt at det er slark i utgående fra kassen. Blir fort litt vibrasjoner hvis lockupen slurer/lugger. Men litt rart at det er konstant uansett temp.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tir 12. Mai 2015 21:40 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Er vel ca 4-6 mm kansje ikkje så mye vist normalt med slakke.Har nå og fått skiftet bakre kryss på mellomaksel og der var alle lager(nåler)borte på ene koppen så håper at vibrasjoner er borte nå og at problemet lå der.Vart noe mindre vibrasjoner når eg fikk skiftet fremme i går men ikkje bra.Vibrasjonene kommer ved ca 80 km og opp og er ved den hastighet om overdrive er utkoblet.Alle hjul er balansert og skal være bra.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: Tor 14. Mai 2015 11:26 
Avlogget
Get going
Get going
Brukerens avatar

Har nå skiftet bakre kryss og vibrasjoner er borte,var ingen nåler igjen i ene koppen på kryss så da håper eg de beste.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 5 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet