69impala skrev:
Hallo.
Har akkurat kjøpt meg en 69 Impala cab.
350 motor og Powerglidekasse.
Har ikke vært så mye borti Chevy før og har endel spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.
Nr 1 Hvor mye skal ventilklareringene være på.
Nr 2 Hvor stor skal stiftåpningen være.
Nr 3 Det er endel dødgang i rattet.Er det kurant å stramme snekka og isåfall hvordan gjør jeg det.
Nr 4 350 motor med headers og effektpotter.Sitter en weber gasser i den tror jeg.Hvor mange hk ca.
Nr 5 Powerglidekassa har litt plunder med girstanga hvor jeg må dra spaken hardt opp i park og holde den der får å starte.Går det ann å få justert det og hvordan?.
Nr 6 Hvor mange grader fortenning bør det være?
Nr 7 Lekasje fra bakaksel og til bremsetrommel.Skal ta ut stikkaksling å sette på nye simringer.Er det en grei jobb å blir det tett? Er c-clips aksel 10 bolt.Er litt slakk ut og inn på stikkakslingen.
Håper noen kan forbarme seg over problemene å gi noen kjappe svar.
Forøvrig er bilen kjøpt hos Ove`s bil.
Noen som har erfaring med han?
Nr 1: Det er ingen klaring på ventilene når det er hydrauliske løftere.
Nr 2: .018 in. Hvis det er stiftene i fordeleren du mener.
Nr 3: Oppe på snekka er det en justeringskrue med låsemutter. Den justerer inn slakk på sectoraksel (den som peker ned)
Prøv å justere den inn litt. Har du sjekket for slakk i styreledd?
Nr 4: Vanskelig å si ant hk. Sikker på at det er en Weber som står på?
Nr 5: Nede på rattstammen er det en bryter som kun tillater start i neutral og park. Kanskje den må justeres litt, men er ikke helt sikker på hvordan det er med Powerglide.
Nr 6: 8-12 grader på tomgang og uten vacuum. Sånn cirka.
Nr 7: En grei affære å bytte hjullager og simmering på C-klips aksel. Det blir tett hvis du får simmeringen riktig på plass samt at det ikke er slitt spor i stikkaksel. Skal være littegrann slakk ut og inn.